[XOne] Help met HomePlug(ethernet)!

Discussie in 'Games' gestart door sander33, 3 okt 2008.

1. sander33

sander33 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb op mijn kamer draadloos internet en wil graag een xbox op xbox Live aansluiten. Nu hoorde ik op dit forum iets over de Homeplug, en heb een paar vragen..

-Heeft iemand er ervaring mee, hoe werkt het? (er komt toch geen internet uit je stopcontact:p)?
    - Is het betrouwbaar en snel?
    -Hoe sluit je het aan en is DIT een goede?

Thanks!!!

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja die is goed (je hebt er wel 2 nodig) een sluit je aan op de router en een wandcontact doos de tweede sluit je aan in een wandcontact doos in je zolder kamer

3. flyboeing

flyboeing Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijp sluit je 1 adapter aan op de router (ding in stopcontact, kabeltje van adapter naar router) en 1 sluit je aan op je xbox via stopcontact en dat ethernetkabeltje?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    1 homeplug met ethernet kabel gaat naar je router (vrije stopcontact)
    1 homeplug met ethernet kabel gaat naar je xbox of hub (vrije stopcontact)

5. flyboeing

flyboeing Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord.

Ik vind het alleen nog een beetje onduidelijk of je hiermee nou ook Xbox Live kan, dus online kan gamen. Is dit hiermee mogelijk?

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik gebruik het zelf ook ... :) geen problemen werkt zelfs beter dan wireless (connectie is stabieler) wle de 86mbps of beter nemen

7. flyboeing

flyboeing Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt Fardo ;)
    Net is een vriend van mij langsgeweest en hebben even de Homeplug getest (hij gebruikt dat voor zijn laptop thuis) en moet zeggen, werkt erg goed. Nu nog die adapters kopen. Had even bij de Makro gekeken, 141 euro voor 2 stuks (200 mbps). Dus toch maar even op internet kijken.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    200mbps is een beetje een overkill .. je kan het beste voor de 85mbps gaan .. die zijn rond de 70 euro net zo duur als een wireless netwerk adapter ... ik had ze bij de MM gehaald :)

9. flyboeing

flyboeing Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb ze vandaag gekocht bij MM;) 85mbps. Net even getest (Call of Duty 2 online gedaan), werkt super!

10. flyboeing

flyboeing Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb nu alweer problemen ermee:'-(

Ik had mijn Xbox en tv uitgezet (moest even weg) en toen ik terug kwam en mijn Xbox weer aanzetten, kon ik geen verbinding maken met Xbox Live. Dus ik kijk eens naar de homeplug die bij mn xbox zit. Daar branden lampjes op. Ik loop naar de meterkast en kijk daar op de homeplug (daar staat de router namelijk) en zie dat zelf het lampje 'POWER' niet eens brand:confused:

Ik heb de Devolo dLAN Ethernet 85mbps gekocht. Heeft iemand enig idee wat ermee aan de hand is?

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Brand het ledje ook niet als je de Homeplug in een andere stopcontact drukt ??

12. flyboeing

flyboeing Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ook niet. Heb de Homeplug die het niet doet omgewisseld met diegene die in de meterkast hangt en deed ook niets. Toen ook maar gelijk dat ding in de woonkamer ergens erin gedaan, nog steeds niets.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat wordt morgen weer fietsen naar de MM.
    Gelukkig doen ze daar niet moeilijk en kan je zonder problemen de Homeplug omruilen.

Hoor weinig klachten over Devolo.

14. flyboeing

flyboeing Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik was vandaag in Utrecht omdat ik daar een afspraak had, maar ik woon zelf vlakbij Eindhoven, dus ik kan dan toch ook naar Eindhoven gaan? Was er trouwens vandaag (MM Eindhoven), maar daar hadden ze deze niet:confused:

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    We hebben hier 2 MM's ( Hengelo en Enschede).

Het assortiment en prijzen verschillen behoorlijk.

Bel morgen eerst even met Devolo.
    0900 0400 629 (0,12 Euro/Min. - vaste lijn).
    Support in het Nederlands: maandag tot vrijdag van 14u tot 18u

16. flyboeing

flyboeing Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt. Zal morgen even bellen, kijken wat hun te vertellen hebben.

Deel Deze Pagina