Hallo, Ik heb op mijn kamer draadloos internet en wil graag een xbox op xbox Live aansluiten. Nu hoorde ik op dit forum iets over de Homeplug, en heb een paar vragen.. -Heeft iemand er ervaring mee, hoe werkt het? (er komt toch geen internet uit je stopcontact)? - Is het betrouwbaar en snel? -Hoe sluit je het aan en is DIT een goede? Thanks!!!
ja die is goed (je hebt er wel 2 nodig) een sluit je aan op de router en een wandcontact doos de tweede sluit je aan in een wandcontact doos in je zolder kamer
Dus als ik het goed begrijp sluit je 1 adapter aan op de router (ding in stopcontact, kabeltje van adapter naar router) en 1 sluit je aan op je xbox via stopcontact en dat ethernetkabeltje?
1 homeplug met ethernet kabel gaat naar je router (vrije stopcontact) 1 homeplug met ethernet kabel gaat naar je xbox of hub (vrije stopcontact)
Bedankt voor je antwoord. Ik vind het alleen nog een beetje onduidelijk of je hiermee nou ook Xbox Live kan, dus online kan gamen. Is dit hiermee mogelijk?
Ik gebruik het zelf ook ... geen problemen werkt zelfs beter dan wireless (connectie is stabieler) wle de 86mbps of beter nemen
bedankt Fardo Net is een vriend van mij langsgeweest en hebben even de Homeplug getest (hij gebruikt dat voor zijn laptop thuis) en moet zeggen, werkt erg goed. Nu nog die adapters kopen. Had even bij de Makro gekeken, 141 euro voor 2 stuks (200 mbps). Dus toch maar even op internet kijken.
200mbps is een beetje een overkill .. je kan het beste voor de 85mbps gaan .. die zijn rond de 70 euro net zo duur als een wireless netwerk adapter ... ik had ze bij de MM gehaald
heb nu alweer problemen ermee Ik had mijn Xbox en tv uitgezet (moest even weg) en toen ik terug kwam en mijn Xbox weer aanzetten, kon ik geen verbinding maken met Xbox Live. Dus ik kijk eens naar de homeplug die bij mn xbox zit. Daar branden lampjes op. Ik loop naar de meterkast en kijk daar op de homeplug (daar staat de router namelijk) en zie dat zelf het lampje 'POWER' niet eens brand Ik heb de Devolo dLAN Ethernet 85mbps gekocht. Heeft iemand enig idee wat ermee aan de hand is?
Nee ook niet. Heb de Homeplug die het niet doet omgewisseld met diegene die in de meterkast hangt en deed ook niets. Toen ook maar gelijk dat ding in de woonkamer ergens erin gedaan, nog steeds niets.
Dat wordt morgen weer fietsen naar de MM. Gelukkig doen ze daar niet moeilijk en kan je zonder problemen de Homeplug omruilen. Hoor weinig klachten over Devolo.
Nou ik was vandaag in Utrecht omdat ik daar een afspraak had, maar ik woon zelf vlakbij Eindhoven, dus ik kan dan toch ook naar Eindhoven gaan? Was er trouwens vandaag (MM Eindhoven), maar daar hadden ze deze niet
We hebben hier 2 MM's ( Hengelo en Enschede). Het assortiment en prijzen verschillen behoorlijk. Bel morgen eerst even met Devolo. 0900 0400 629 (0,12 Euro/Min. - vaste lijn). Support in het Nederlands: maandag tot vrijdag van 14u tot 18u