[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 7]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tco, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Games en films gaan niet samen,einde verhaal.
    Alleen ben ik het niet eens met het verdict van de film hierboven,want ik vind Mario Bros de slechtste ooit gemaakt.
    En zelfde geld ook voor superhelden,en Iron Man is de enige film wat echt tot een goed resultaat is gekomen.

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

5.5/10

Welgeteld 1 valstrik bij de tempel en tegenwoordig gaat Indiana Jones blijkbaar over aliens. Ik weet dat Indy en bijvoorbeeld James Bond heel goed zijn in het levend uit onmogelijke situaties komen, maar dit sloeg echt nergens meer op. 10 Miljoen kogels gingen allemaal net mis en in een koelkast ben je veilig voor een atoombom 8)

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik raad je aan om de Soutpark aflevering te kijken van vorige week, er zijn meerdere mensen met je eens. ;)

4. Remco

Remco Guest

Batman en Spiderman vind ik ook best goede films;)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Batman > Iron Man ^ 3

6. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ Maxxraptor: Superheldenfilms zijn juist wel vaak goed. Zoals al gezegd wordt Spiderman, Batman (heb je The Dark Knight nog niet gezien ofzo? ;)), Transformers, Superman, en noem maar op.

http://movies.ign.com/articles/676/676647p1.html Hier staan er al heel wat :)

Laatst bewerkt: 22 okt 2008
  7. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Superhelden films missen bijna altijd de essentie van het originele werk en zijn vaak zo plat als een dubbeltje.

Uitzondering zijn uiteraard "The dark knight" en "V for Vendetta". Al was die laatste als comic nog een stuk beter volgens velen.

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, maar waarom ga je naar een superheldenfilm? Toch niet voor het diepe verhaal neem ik aan? De vergelijking wordt hier gemaakt met films gebaseerd op games, die vrijwel altijd compleet crap zijn, terwijl superheldenfilms, hoe plat ook, toch over het algemeen genoeg vermaak bieden.

9. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Nee daar ben ik het niet mee eens helaas.:)
    Toegeven als je de strips niet leest maak je dat geen zak uit,maar als kenner en fan wil je graag je held zo hebben als de strips.
    Probleem bij Spiderman ook is hetgeen dat alles versnelt word,en Mary Jane bijvoorbeeld leert hij pas veel later kennen en nog lang niet in zijn begin periode als Spidey.

En dan Venom,heb je die al eens in de strips gezien?
    En daar ziet die echt bruut uit bijna 'Alien' geval,maar in de film veel te braaf kwa verschijning en totaal niet intersant.

En ojaa,Transformers is een ruk film.:b:
    En in deel 2 komt Megatron waarschijnlijk terug als tank,bedoel dat is nu echt niet Megatron gewoon.:{|:-

Edit

Ben zelfs stom verbaasd dat ze de suit van Iron Man orgineel in kleur hebben gelaten,want was al bijna bang voor het X Men gehalte door het pak zwart of grijs te houden.

10. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken zat strips die super diep zijn. Zo wordt Watchmen in 2009 uitgebracht en als daar niet ongeveer de diepte van de strip gehaald wordt vind ik dat heel erg jammer. Ik verwacht dat verfilmingen zo trouw als mogelijk blijven aan het oorspronkelijke verhaal, uiteraard wel rekening houdend met de beperkingen van het medium film.

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maar dat zijn details waar de comicfans op letten, maar als film zijn het goede en voor de niet-'mierenneuker' leuke films. Spiderman 3 was inderdaad minder, maar 1 en 2 waren zeker wel goed. Transformers is denk ik dan een kwestie van smaak, ik vond hem wel ontzettend vet.

Hetzelfde geld trouwens voor films van boeken, voor fans van het boek kun je het nooit goed doen. Voor een film moet je nou eenmaal consessies maken en dingen skippen, anders wordt het saai. (Al was The Da Vinci Code wat dat betreft veel te ver doorgeslagen...)

/Edit: dit was een reactie op Maxx :)

@Elendill: Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de reden dat ik naar een superheldenfilm ga is vanwege de vette actie, en dat staat op dat moment boven het verhaal. Het verhaal moet natuurlijk niet zo slecht zijn dat het afleidt van de rest van de film, en het mag uiteraard ook supergoed zijn, maar dat is niet het belangrijkste.

Om nog even terug te komen op de vergelijking: Wat kijk je liever, Spiderman die niet 100% trouw aan het verhaal is of Alone in the Dark die gewoon pure troep is?

12. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tja ze moeten wel wat aanpassingen doen natuurlijk, je kan nou eenmaal niet een jaar of 5 comic verhaal lijn (begin comic serie spiderman) in 1 film proppen. Dat Venom tegenviel ben ik overigens wel met je eens, die had wel wat bruter mogen zijn.

De meeste superhelden films vond ik wel goed. Alleen Ghost Rider vond ik echt tegenvallen.

Over Megs, die is al eerder in tank-vorm geweest. Alleen in G1 eigenlijk was hij een pistool, daarna nooit meer.

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    21 Gezien, leuk filmpje. Niks hoogstaands meer het kijkt wel leuk weg. Boontje komt om z'n loontje aan het einde, dat vond ik wel mooi. 7/10.

14. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Alone in the dark is de slechtste film ooit gemaakt naar mijn mening, haha. En Spiderman was best aardig, maar ik ben al geen super grote fan van de comics. Dus wat dat betreft.

15. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja daar heb je wel gelijk in,maar dat is nu net het probleem van film en dat je dan van die haast je repje inhoud krijgt.

En ook dat is een van de vele punten wat ik bedoel,en het is erg moeilijk een balans te vinden dat je van alle delen van zo'n jaren lang lopende comic opeens alles in 2 tot 4 delen moet gaan stoppen.
    Maarja deze films worden ook meer gemaakt voor de opbrengsten,Superhelden doen het eenmaal goed bij het openbare publiek en dus extra kassa.:b:

En nu ook weer met Max Payn,heb me ontsettend verheugd op die film en nu blijkt het ook al een totale ramp te zijn als ik alles erover lees.

16. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    My point exactly, de troep die filmmakers uit durven te brengen als de film op een game is gebaseerd, is vele malen erger dan een superheldenfilm waarbij niet alles precies is zoals in het origineel :)
    Extra kassa ja en nee, aan de ene kant helpt naamsbekendheid natuurlijk erg mee aan de eerste weken, maar als je een kutfilm maakt zal het grote succes heus wel uitblijven. Een vervolg zal in ieder geval niet meer gemaakt worden...

Die is dan ook weer gebaseerd op een game, had ik ook totaal geen verwachtingen voor...

17. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    idd, maar dat probleem is niet alleen aanwezig bij superhelden films, maar bij elke film die gebaseerd is op een comic, boek, game, e.d. Er moet altijd gesneden worden, aangepast worden. Neem de LotR films maar, daar is ook ontzettend veel commentaar op gekomen want dit klopte niet en zus klopte niet en waar was dit en dat personage. Zelf vond ik het fantastische films, alleen ik kijk ernaar als iets aparts van de boeken, ik vergelijk ze niet.

Uiteraard worden ze gemaakt voor de opbrengsten, dat is met elke film het geval. Superhelden films doen het nu goed dus zie je veel van dat soort films. Hetzelfde is er ook geweest met westerns of wat dacht je van al die 'Gladiator' of Tarantino-achtige clonen. Dat is nou eenmaal een tendens die je keer op keer terug zal zien komen. En ik moet zeggen dat ik de meeste superhelden films toch van zeer goede kwaliteit vind. In ieder geval is men nu bereidt om er grote budgetten voor uit te trekken waardoor het mannetje aan draadjes aspect weg is. Want als jij de huidige Spiderman films al niet tof vindt dan zou ik die 2 die in de jaren 80 ongeveer gemaakt zijn maar helemaal mijden ;)

Ik heb hem gezien, vond de film op zich wel meevallen. Het is in ieder geval niet Uwe Boll kwaliteit. Wahlberg vind ik best een goede acteur maar hij heeft niet de uitstraling voor Payne. Die is toch meer gritty, hierdoor komt hij gewoon niet over als de Payne die je uit de spellen gewend bent. Nou heb ik zo'n pathe pas, dus dan is het makkelijk naar zo'n film gaan. Of je nou echt tevreden naar huis gaat na de film als je er 8/9 euro voor heb betaald dat weet ik zo net nog niet.

18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    X-men, Spiderman, Transformers en Hellboy zijn vette films.
    Fantastic Four's vond ik ook prima.
    Daredevil was ok, (Electra stukken minder maar nog net te doen/redelijk).

19. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Hellboy I was wel ok maar deel 2 was niet om over naar huis te schrijven, sjezus wat een slechte film..

20. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja daar heb je gelijk in,iedere film word gemaakt voor de kassa.
    Nog over de spiderman films,maar ik ben dus opgegroeid met die jaren 80 zooi en ik vond ze toen heel leuk haha.:)
    En die Peter Parker van toen was echt perfect gewoon,en Jonah Jameson geweldig toen der tijden.
    Over de boekverfilmingen kan ik kort zijn,maar ik persoonlijk vind dat daar een verbod op moet komen.
    Waarom,boeken beleef je zelf en jij als lezer crieeert er je eigen voorstelling en wereld van.
    En als die niet word uitgeleefd in de film wat ook niet kan natuurlijk,stelt dat gewoon teleur.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina