1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Fable 2] Bugs, Glitches and other ERRORS

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Juunanagou, 22 okt 2008.

  1. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Dus ik heb zo een beetje op het officiele fable forum zitten kijken, en daar worden toch best vaak Glitches naar boven gehaald, en het zijn dan ook geen kleine glitches maar grote die je hele spel naar de haaien kunnen brengen.

    Voorbeeld:

    Dus wat je hiervan zowiezo uit kan leren is dat je maar beter nooit uit een gesprek kan weglopen, ookal denk je ik luister straks wel. Als je toevallig op een plek komt waar je niet moet komen reload direct, voor je een autosave krijgt en je dus vast staat op een verkeerde plek. (de game gebruikt naar hore zeggen maar 1 save file =_= )


    Nog meer bugs op een rijtje!

    1. Een bericht blijft boven in je scherm vast staan, als ''Do you accept this quest press A'' of kleine spoiler
    [​IMG]
    Geen fix op dit moment je kunt niks meer doen, geen wapen trekken, met niemand praten, geen fast travel of iets doen.

    2. Een bericht blijft boven in je scherm vast staan, als je, je huis wilt versieren "Take this item to the furniture store,..etc.etc." deze kan verholpen worden door bijvoorbeeld terug te gaan naar je huis en opnieuw in furniture mode te gaan.

    3. Quest: Treasure Island of Doom! pas op spoiler binnen in!
    Als je de schat wilt afleveren op het eind van de quest is Jack nergens te vinden. Dus onmogelijk de quest te voltooien.

    4. Game loopt vast direct na het loaden van een save game. En wilt dus helemaal niet meer openen.

    5. Quest givers, geven de quest niet meer, als je met de Abbot moet praten in The Ritual Quest, en per ongeluk weg loopt of denkt andere keer mee te praten, wilt deze niks meer zeggen als je terug komt. Zelfs als je achter een muur staat bij de Abbot in de buurt, kan deze bug optreden. Geen Fix voor dit en je moet de game overnieuw beginnen als je verder wilt met het verhaal.

    6. Je spouse verdwijnt, je hebt een familie je komt na een paar dagen hard werken terug thuis om je huis leeg te vinden, met alleen een huilende baby in de kamer. Niemand weet waar je man/vrouw is gebleven en is verdwenen van de aardbodem.

    7. Je ''glitched'' een weg door een deur een stel bosje of wat dan ook, dan kom je vast te zitten ergens op een plek waar je op een andere manier hoort te komen, kun je nooit meer terug komen omdat de heenweg niet op de normale manier is geunlocked.

    Dus heb je last van soort gelijke bugs, of weet je toevallig de oplossing voor een bug, post het hier, en help andere mensen met het voorkomen van eventuele bugs die de hele game ervaring kunnen verpesten.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2008
  2. Roman0c

    Roman0c Fable 2 Addicted

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor sommige bugs zoals het spel denkt dat je nog praat met een quest giver etc.

    Niet weglopen tot hij daadwerkelijk is uitgepraat. Anders ff saven voor je met een quest giver praat zodat je altijd het spel kan hervatten van waar je bent gebleven.
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ja inderdaad maar pas ook op met quest givers die naar je toe komen lopen, ik had ook iemand horen vertellen die gelijk de game wou gaan verkennen, en geen idee had dat er een quest giver naar hem toe kwam lopen, en pas toen die verder wou gaan met het verhaal kon die niks meer doen. Omdat de quest giver volgende de game al naar hem toe gelopen was. Die moest dus ook weer overnieuw beginnen omdat die het verhaal niet meer kon spelen.

    Ook heb ik nog verhalen gehoord over ''essential'' npc's in de weg gaan staan, bijvoorbeeld een deur, en daar niet meer weg willen gaan, en ook geen andere manier is om er langs te gaan, wat dus ook weer resulteerd in dat je niet verder kan gaan met het verhaal.

    Nja dat is het probleem van games, waar je maar 1 save kunt gebruiken, en interactive cutscene's waar je gewoon weg kan lopen. Heb ik toch liever als je met een npc's praat dat je in een scherm komt te zitten waar je bij moet blijven.


    Edit Startpost geupdate met meer bugs!
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2008
  4. Roman0c

    Roman0c Fable 2 Addicted

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    @ roadblock
    Ja dat is een heel groot probleem. Ik heb het spel nu al uitgespeeld en ben verrekte populair bij de kinderen in bowerstone. Telkens staan er een stuk of 5 tot 10 kinderen die een handtekening willen. Maar ik kan niet weglopen omdat ik vast sta. Meestal moet ik ze dan afschikken met een will spell of het trekken van mijn zwaard. Wat ook wel slecht is want je pure score gaat dan naar benede.

    @jack bug
    Is die treasure island of doom quest die met die piraat ? waar je het schip voor moet terug brengen etc.? Zo ja ik had geen enkel probleem met het vinden van deze npc hij stond al bij mij toen ik uitstapte van de boot
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2008
  5. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Leuk en aardig, maar het is wel een vertekend beeld.

    Er zijn miljoenen games van verkocht, misschie dat 1% problemen heeft, Die ene procent is in totaal een aardig aantal en omdat hun game stuk is, zeuren ze. Hun hoor je alleen maar dus je kan zeggen dat van alle berichten er veel gezeur is. uiteraard, de overige 99% post geen berichten omdat ze druk met het spel bezig zijn. De personen die nu geen game hebben lezen alleen maar problemen en denken dat er alleen maar problemen zijn om dat ze die alleen maar lezen.

    ik weet zeker, over 2 weken zijn de problemen topics weer ondergesneeuwd.
     
  6. Roman0c

    Roman0c Fable 2 Addicted

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarjah problemen zullen er altijd zijn en zouden ook gewoon bekend gemaakt moeten worden.
     
  7. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, en hopelijk word er iets tegen gedaan. patchen ofzo :D
     
  8. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    inderdaad loop er direct tegen aan.Ik heb het eigenlijk nu al direct gehad...

    Ik moet vechten tegen een eindbaas ofzoiets en loopt hij gewoon vast...
     
  9. Roman0c

    Roman0c Fable 2 Addicted

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is balen.

    Ik kan "The ruler of Albion" Achievement niet unlocken o0 Kheb alle real estate in de wereld gekocht over 2.5m real estate gold en wealth en nog steeds de achievement niet geunlocked.
     
  10. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    wanneer had jij hem wel niet, zeker super veel geld met de pub games? :+
     
  11. Roman0c

    Roman0c Fable 2 Addicted

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb de game nu al bijna anderhalve week dusja :p

    EDIT: Nog een Bugje, Kill a fluffy bunny achievement unlocked niet
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2008
  12. MissCoupe

    MissCoupe Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij gisteren op viel met spelen is dat ie heel erg traag is nadat ik een gevecht heb gehad. Dan gaat ie orbs verzamelen, maar volgens mij zou je dat zelfs lopend moeten kunnen doen. Maar bij mij blijft mn Hero soort van kleven/ stil staan. En dan hoor ik steeds dat muziek/ geluid wat je hoort als je orbs verzamelt. Na even loopt ie door en als ik dan stil sta blijft ie weer stil geplakt staan. Na opslaan van het spel loopt mn hero wel weer gewoon door maar krijg ik daarna een gevecht weer het zelfde...
    Wat is hier aan te doen? :{
     
  13. Roman0c

    Roman0c Fable 2 Addicted

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk wachten tot de volgende update
     
  14. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Net deed het geluid ingame het niet bij mij :mad: kon in overnieuw beginnen en nee het lag niet aan mijn geluids apparatuur of audio instellingen.
     
  15. Roman0c

    Roman0c Fable 2 Addicted

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Geluid is af en toe bij mij ook een probleem. Tijdens het doen van emotes begint het geluid te storen/muten
     
  16. kierewietje

    kierewietje Diehard

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    1
    7. Je ''glitched'' een weg door een deur een stel bosje of wat dan ook, dan kom je vast te zitten ergens op een plek waar je op een andere manier hoort te komen, kun je nooit meer terug komen omdat de heenweg niet op de normale manier is geunlocked.

    dat heb ik gehad viel langs een deur naar beneden en kwam ergens vast te zitten.

    Daarnaast kan ik mn tekst aan de bovenkant niet lezen omdat het buiten het scherm valt. misschien dat ik daar bij de xboxinstellingen wat ana kan doen
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    M'n hond zat gewoon vast op een kleine helling op een rots. Je savegame herladen volstond hier gelukkig.
     
  18. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb bij de tempel of light eerst 1000 gold geofferd en daarna 10.000 om 12 uur in de middag. Kreeg toen het zwaard Rising sun (62 damage). Maar nu elke keer als ik op de map van Oakfield komt krijg ik het weer. (bezit er momenteel vier) Hoort niet neem ik aan. Mocht er iemand eentje willen van mij mag je ze hebben!
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2008
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Spoiler tags zouden wel handig zijn :)
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2008
  20. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb een zogenaamde GBG, oftewel een gamebreaking glitch.
    Ik kom in Bloodstone aan, en praat hier met Reaver waarna ik erachter kom dat ik nog niet genoeg "renown" heb. Ik op zoek naar een quest, kom ik uit bij de "T.O.B.Y" quest. Hierna is het onmogelijk om mijn wapen tevoorschijn te halen, of interactie met iets te hebben.
    Alles is nu al gesaved en heb als enige optie om het spel overnieuw te beginnen.
    Van wat ik heb gelezen ben ik lang niet de enige, en er zijn nog veel meer glitches die een game kunnen verneuken, iets wat nu een prioriteit van Lionhead moet zijn.
     

Deel Deze Pagina