De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat Loonens zegt, maar in mn vorige post heb ik het duidelijk uitgelegd en ook waarom je niet op specs kunt afgaan, omdat daarmee door de fabrikanten wordt gegoocheld.

Zo lijkt het misschien een goed idee om de backlight te dimmen bij donkere scènes, maar je moet 1 keer raden wat dat doet met de details en de kleuren van de rest van het beeld.
    Als je echter niet weet wat je in het beeld moet zien omdat je de film niet kent, dan mis je niks. Totdat je aan het testen bent met meerdere tv's met dezelfde scène en je ziet ineens dingen in het beeld van de ene tv die de andere tv helemaal niet laat zien.

Mensen die zo'n tv thuis hebben staan zeggen dan dat hun tv zulke goede zwartwaarde heeft. Dat is lekker denk ik dan, maar ik heb al gezien dat je heel veel details mist in het beeld.

Daarom moet je dus testen, specs zeggen niets. Als ze zoals ik al heb uitgelegd, de contrastwaarde van de ansi test erin zetten, dan zou je er wel iets aan hebben. Maar dan ziet jan-met-de-pet-consument ineens een veel lager getal en denkt dan dat dit een minder goed toestel is.

Er zijn wel tests waarbij het werkelijke contrast wordt vermeld en dan zie je een toestel ineens van 50.000:1 naar 6000:1 gaan

2. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Iemand?

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Even een vervolg op die Panasonic 37PX8:

ik heb geen Elite maar een launch xbox 360 premium zonder HDMI. Dus mijn opties zijn dan VGA en Component, maar die 37PX8 heeft geen VGA.
    VGA levert een scherper beeld en bij Component zijn de kleuren helderder.
    Maar met Component kan ik toch ook nog een mooi beeld krijgen toch?

Maar hoe ziet deze Component kabel er eigenlijk uit?
    Gewoon deze kabel toch?

Want dan ga ik deze week nog die 37PX8 bij de MM halen. Is dat trouwens een landelijke actie, want een pagina terug zag ik dat hij "in de aanbieding was bij een aantal vestigingen". En als het geen landelijke actie is, weet dan misschien ook iemand of deze wel bij de MM in Eindhoven te koop is?

Hoop dat iemand mijn vraagjes even wilt beantwoorden. _O_

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is de Component kabel !!!

Voor de aanbiedingen kan je ook kijken op de site van de MM.
    Hier kan je de actuele folder bekijken.

5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Oke bedankt dat is ook de kabel die ik altijd al heb gebruikt, en hij is ook te koop bij de MM Eindhoven. Dus deze week even ophalen! :D

6. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Hey even een vraagje

Ik heb net een nieuwe tv (JVC32DC9) en ik gebruik nu die componenten kabel maar hij staat op 420p, en ik wil hem alsmaar op 1080i zetten maar dan krijg ik geen beeld. Weet iemand hoe dit zit? Want voordat ik de RROD kreeg, had ik hem wel op 1080i staan....

7. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Ik zag/hoorde/weet dat Analoog tv op een 42" (th42pz80) niet bepaald ideaal is.

Als je de th42pz80 op digitale tv van UPC aansluit is het beeldkwaliteit dan redelijk? Heb nu het standaart digitale abonnement. (Digitale tv Starter). Ik weet dat je ook HD kan nemen bij UPC, maar aangezien dat maar voor paar kanale geld wil ik graag ook weten hoe het beeld is met het Starter pakket.

Vraag dus: Hoe is tv kijken met de th42pz80 (42") op 3,5 a 4 meter afstand met het Digitale tv Starter pakket van UPC?

8. dirkjang

dirkjang Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik wil graag een HDTV tot €400 en heb er al aardig wat gevonden. Het enige probleem is, dat alle gevonden televisies een frequentie van 50 hz hebben. Nu zijn er spellen als Gears waar een 60hz tekentje op de hoes staat. Betekent dit dat ik Gears helemaal niet zal kunnen spelen op zo'n televisie, of wel spelen, maar met slechtere beeldkwaliteit? Alle HDTVs met >50 hz zijn meteen >100 euro duurder :{

Overigens wel apart dat mijn oeroude 22" analoge tv die nog van m'n opa is geweest wel 60 hz 'aankan'

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ik denk dat het schuifje op SD is gesprongen. Je weet wel: die zit op het dikke plastic gedeelte van de componentenkabel, vlakbij het eind wat in de xbox gaat.

10. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Ja hij staat inmiddels op 1080i. Is dit de mooiste resolutie of is 720p mooier?

11. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook een 50 herz tv, maar die kunnen gewoon op Pal60 en daarmee kan je Gears spelen. Bijna geen één tv van 32" ondersteunt 100 herz.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je vergist je: iedere hdready en hdready 1080p (full hd) kan zowel 50hz alsook 60hz aan, anders mogen ze geen hd worden genoemd. De tv's kunnen dus een beeldinput aan van 50&60 hz (=aantal per seconde).

De 50hz die achterop de tv staat vermeld (stickertje?) slaat op de wisselstroom in Nederland. Amerika heeft 60hz bijvoorbeeld. Dat is dus iets heel anders, maar doordat het gaat om precies dezelfde getallen vergissen mensen zich.

Tv's die een 100hz kunnen wéérgeven (100 beelden per sec zijn idd duurder).

Laatst bewerkt: 23 okt 2008
  13. dirkjang

dirkjang Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    O wauw dat is goed om te horen, dan ga ik voor dit dingetje denk ik

bedankt beiden!

14. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Bedankt voor de tip nog.

Heb vandaag toch de tv in de winkel gekocht, zodat ik er zeker van kon zijn dat de garantie piekfijn in orde was. Hoorde bij een tweetal bedrijven idd het verhaal van de garantie. Heb de tv nu kunnen krijgen voor een bedrag bijna lager als op internet dus ben er erg tevreden mee. Vanavond maar even halen :)

15. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    ik heb de x box elite en heb vandaag een nieuw scherm gekregen een lcd scherm ik meen 40 inch en is full hd, maar mijn vraag is ik heb nu de hdmi kabel in gebruik wat ik bij de x box gekregen heb, maar is dit een goede kabel of ken ik beter een wat duurdere hdmi kabel halen voor toch het maximale eruit tehalen? hartelijk bedankt.

M.v.g Arno

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik met volle tevredenheid een Silvercrest (Lidl) HDMI-kabel van € 7,99
    Deze werkt perfect op 1080p.

17. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dus is toch beter als ik een ander haal?
    Hartelijk bedankt en dan zal ik morgen maar een andere kabel gaan halen.

M.v.g
    Arno,

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Digitaal = Digitaal.
    Bij een slechte kabel kan er 3 dingen gebeuren.
    1. Irritante vierkantje blokjes in het beeld.
    2. Beeld valt steeds weg.
    3. Helemaal geen beeld.

Zou gewoon de Elite HDMI-kabel gebruiken als ik jouw was.

19. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Humpf denk ik er eindelijk uit te zijn kom ik weer een nieuwe tv tegen.

De Philips 42PFL7603 bij mediamarkt (1111,-). Het is een LCD.

Ik twijvel tussen deze philips en een Panasonic th-42pz80 (1098,-)(Plasma).

heb ze beide naast elkaar gezien en zie eigenlijk niet heel veel verschil. Lastig lastig. Ambilight lijkt mij wel een leuke extra. De kleuren van de Philips sprong er in de winkel meer uit, echter kan dit ook zijn omdat dit expres (te) vel is gemaakt. De Panasonic is misschien in een huiskamer mooier. Ik weet het niet meer 8) Ik vind het disign van de Philips wel mooier, maar hoor zoveel goeds over de parasonic

Ik weet dat ik dit nooit mag vragen maar: Wat raden jullie aan?

20. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Panasonic :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina