Ik heb zelf de 42PX80, dus de HD-R versie van jou 42PZ80. Twee bekende van me hebben een 7000 serie en een 9000 serie van Philips. Ik moet gewoon zeggen dat die panelen in vergelijking met mijn 42PX80 erg tekort schieten, zowel op zwartwaardes als op realistische kleuren. Afgesteld of niet, mijn plasma is ook niet afgesteld. Ik heb mogen kloten met de instellingen maar het beeld blijft gewoon erg onnatuurlijk.
Daarnaast valt mij op dat vooral bij films het beeld soms iets sneller en trager gaat. Dit ligt er misschien aan of je er gevoelig voor bent of niet, maar het zag er echt niet uit als je het eenmaal zag.
De ambilight is het enige wat Philips een beetje goed kan doen, maar alleen daarvoor zou ik never nooit een mindere tv kopen in vergelijking de veeel betere 42PZ80, ja inderdaad -> veel betere.
Dit blijft echter maar een mening en er zullen vast veel mensen zijn die erg blij zijn met hun Philips aankoop. Ik zou hem echter nooit nemen, en met mij vele anderen merk ik wel om me heen en op verschillende fora.
720p = Progressive
1080i = Interlaced
Volgens mij is dit het volgende:
Heel zwart-wit gezegd geeft 720p een statisch beeld weer, dus constant 720 beeldlijnen. De 1080i geeft om-en-om even en oneven beeldlijnen weer. Dit gaat zo snel dat je het niet meteen ziet, maar bij bijvoorbeeld hele snelle beelden zie je aan de randen van objecten lichte strepen. Ik zou hem altijd op 720P zetten, dit geeft constant een mooi beeld, 1080i af en toe iets mooier maar vaak ook een blurrier beeld hier.
Als dit niet klopt, correct me please.
Laatst bewerkt: 23 okt 2008