De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou ook voor de Panasonic gaan.

Vraagje zit er verschil tussen 720p en 1080i? Ik heb de JVC32DC9 en zit er ongeveer 2 meter vanaf. Welke is beter?

2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de 42PX80, dus de HD-R versie van jou 42PZ80. Twee bekende van me hebben een 7000 serie en een 9000 serie van Philips. Ik moet gewoon zeggen dat die panelen in vergelijking met mijn 42PX80 erg tekort schieten, zowel op zwartwaardes als op realistische kleuren. Afgesteld of niet, mijn plasma is ook niet afgesteld. Ik heb mogen kloten met de instellingen maar het beeld blijft gewoon erg onnatuurlijk.

Daarnaast valt mij op dat vooral bij films het beeld soms iets sneller en trager gaat. Dit ligt er misschien aan of je er gevoelig voor bent of niet, maar het zag er echt niet uit als je het eenmaal zag.

De ambilight is het enige wat Philips een beetje goed kan doen, maar alleen daarvoor zou ik never nooit een mindere tv kopen in vergelijking de veeel betere 42PZ80, ja inderdaad -> veel betere.

Dit blijft echter maar een mening en er zullen vast veel mensen zijn die erg blij zijn met hun Philips aankoop. Ik zou hem echter nooit nemen, en met mij vele anderen merk ik wel om me heen en op verschillende fora.

720p = Progressive

1080i = Interlaced

Volgens mij is dit het volgende:
    Heel zwart-wit gezegd geeft 720p een statisch beeld weer, dus constant 720 beeldlijnen. De 1080i geeft om-en-om even en oneven beeldlijnen weer. Dit gaat zo snel dat je het niet meteen ziet, maar bij bijvoorbeeld hele snelle beelden zie je aan de randen van objecten lichte strepen. Ik zou hem altijd op 720P zetten, dit geeft constant een mooi beeld, 1080i af en toe iets mooier maar vaak ook een blurrier beeld hier.

Als dit niet klopt, correct me please.

Laatst bewerkt: 23 okt 2008
  3. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over mn TV. Ik heb hier een 20'' monitor die 1080p ondersteund. Ik gebruik hem voor zo'n beetje alles. Helaas lukt TV-kijken niet goed. Als ik gewoon via de (analoge) kabel wil kijken krijg je de ruis en sneeuw niet goed weg.
    Nu vroeg ik me af of dat aan de Tv ligt? Want in de woonkamer heb je daar nooit last van (32'' LCD (geen HD))

Dus probeerde de ik digitenne. Daarvan is kwalitijt ook niet om over naar huis te schrijfen maar het probleem is dat ik alleen Nederland 1, 2, 3 kan ontvangen. Dat ligt wss aaan de antenne. Die is vrij zwak en is inmiddels minstens 26 keer van de kast gevalen. Dus zou het uitmaken als ik een nieuwe antenne koop?

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Het ligt een beetje aan de tv en aan het spel, maar bij snelle beelden of games is 720p het mooiste. Het gaat er natuurlijk om wat jij het mooiste vindt!

Loonens had deels gelijk: bij 720p wordt t frame/beeldje in 1 keer getoond.
    Bij een interlaced signaal worden de even beeldlijnen van frame 1 en de oneven beeldlijnen van frame 2 genomen en in elkaar geschoven en daarna getoond.
    Een hdtv kan een interlaced signaal alleen ontvangen, maar hij kan geen interlaced beeld weergeven, alleen n progressive. Je oude crt kan alleen interlaced.
    Het voordeel aan 1080i is dat de tv meer info/details van t beeld binnen krijgt en t beeld dus met iets meer details kan neerzetten.
    Bij snellere beelden kan je doordat de lijnen van 2 opeenvolgende frames afkomstig zijn, een soort kam-effect zien omdat de 2 frames iets van elkaar zijn geschoven.
    Als de tv een 1080p als input aankan dan is dit de beste optie, zelfs bij hdready toestellen.

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Sluit je tv ff beneden aan, want dan weet je of t aan de tv ligt.

Ik vraag me wel af of je t beeld mooi krijgt als je analoog of digitenne kijkt op een full hd scherm. Aan de andere kant is t scherm klein en dat is in dit geval niet ongunstig.
    Alleen NL 1,2 en 3? Klopt dat wel met je Digitenneabonnement? Deze zenders zijn namelijk altijd vrij te ontvangen en dus gratis.

(Dahouseman: persoonlijk zou ik de Panasonic nog kopen al was die Philips maar 600 euro)

Laatst bewerkt: 24 okt 2008
  6. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de smartcard kan het niet liggen. Want soms ontvangn je het wel maar dan met veel lag. Dus ik denk toch dat het aan de antenne ligt.
    Met de kabel zal ik in het weekend nog ff kijken maar kan de lengte eigenlijk nog een rol van betekenis spelen??

7. JohnnyPalmen

JohnnyPalmen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HDTV vraag?

hallo,
    ik heb gister een hdready samsung tv gekregen(LCD)
    en ik heb een xbox 360 arcade.
    nu heb ik van een vriend die kabel gekregen wat je bij een premium erbij krijg.
    maar als ik de schakelaar op hdtv zet krijg ik hem niet aan de praat.
    heb ook al geprobeerd met 720 P en 1080I maar het lukt me niet.
    kunnen jullie me zeggen hoe ik dit stap voor stap moet aansluiten etc?
    mvg Johnny

ps.de kabel doet het wel gewoon als ik hem op tv heb aangesloten

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    startpost O-)

9. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de antwoorden. Hij staat nu op 1080i maar ik zie wel vaak hele kleine witte puntjes, dat is wel eens irritant maar niet storend ofzo. Volgens mij kan mijn tv 1080p niet aan maar ik zal het proberen.

Even goed bedankt.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je sluit eerst de componentenkabel aan op de tv en je gebruikt hiervoor 5 tulpjes:
    De rode, blauwe en de groene stop je achterin de tv, kleur bij kleur.
    Voor t geluid plug je de andere rode en de witte er ook bij.
    De eventueel overgebleven gele gebruik je niet (is s-video).

Zet de tv aan en zet de source op componenten (dit gebeurt dus niet automatisch!)
    Zet de schuif op HD
    Zet de xbox aan
    Check de resolutie in het xbox dashbord/meest rechter tabblad/instellingen/display
    Zet deze op 720p

Als t nog niet lukt: de xbox pakt automatisch de laatst gebruikte resolutie.
    Had je hiervoor n monitor als scherm? Misschien staat de xbox nog op de resolutie die je op de monitor hebt gebruikt en wordt deze niet ondersteund door je Samsung tv.
    Sluit je monitor aan en zet de resolutie in tv xbox dashbord op 1366x768 (misschien 1360x768) of in ieder geval een resolutie die de tv zeker ondersteund (handleiding).
    Daarna zet je alles uit en sluit je de xbox op je nieuwe samsung aan.
    (welk type is t eigenlijk?)

11. Alwinter

Alwinter pwnranoia

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een nieuwe tv gekocht, een Panasonic model# TH-37PX8EA (Plasma).
    Verder een HDMI kabel.

Als ik CoD4 speel en ik beweeg "snel" (Sensivity op Medium) merkt ik dat er groene "kam" streepjes van de muren afkomen (bij Halo3 kan het ook, verder geen "snelle" games in bezit)
    Zou dit helemaal aan de TV liggen? Of is er iets adviseerbaar om het mee op te lossen? (Ik probeer andere settings van Display in het Xbox menu, maar het werkt allemala niet echt, eveneens maakte de HDMI kabel geen verschil)

Groeten,

Alwin

12. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn phospor trails, dit is vooral in het begin best merkbaar bij bijvoorbeeld hele snelle games die je kan bewegen.

Na een uur of 200/300 wordt het een stuk minder en ik heb er nu 0,0 last meer van. Het verschilt ook per persoon, hoe gevoeliger je ervoor bent.

13. Alwinter

Alwinter pwnranoia

Leuk Bevonden:
    0
    Ah goed om te horen:)
    Dan heb ik gewoon wat geduld.

Mijn vader zag het inderdaad niet. Maargoed, verschil is natuurlijk dat de beste man 50 jaar is en een bril heeft, en ik (bijna) 22 ben en zelf al in een grafische sector werk.
    Goed, we hebben geduld dan.:thumbs:Thanks!

(http://www.factoryprices.nl/product_info.php?products_id=93640 link naar de TV overigens)

14. dirkjang

dirkjang Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu gekocht, en wat een geweldig verschil zeg, alles een stuk scherper, kleuren een stuk sprankelender :thumbs: Eerst kon ik de menu's in Fifa amper lezen en de spelersnamen tijdens de wedstrijd kón ik niet eens lezen, maar nu is alles haarscherp.

Nogmaals bedankt!

15. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. japie06

japie06 Kaasfabriek

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop niet voor je dat je hem daar gaat halen bij de MM is hij 600,-
    en bij redcoon 575,-

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat Loonens zegt, maar staat je contrast misschien te hoog?
    In de inspeeltijd zet je t contrast gewoon tot max 50% en als je t beeld te donker vindt, verhoog je de helderheid.
    Ook is Cinema/Warm de meest gekozen beeldsetting, maar je moet kiezen wat jij t mooist vindt.
    Hartstikke goede keuze trouwens.

18. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heey jongens, ik heb niet veel verstand over dit onderwerp en heb daarom jullie hulp nodig:)

Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe tv. Ik heb nu nog zo'n ouderwets tv'tje met een beeldbuis van ongeveer 30 bij 20 cm (heb het net even nagemeten met een liniaal:+.

Ik ben van plan om de nieuwe tv tegen de muur te hangen. Ik zal dan ongeveer op 1,5 tot 2 meter afstand zitten van het beeldscherm. Nu is mijn eerste vraag eigenlijk welke grote jullie me aanraden? Ik merk namelijk vaak dat (wanneer ik bij de mediamarkt dicht voor een lcd scherm sta) het beeld vaak zo wazig is.

19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    hier ben ik ook erg benieuwd naar omdat ik dit set ook wou aan schaffen! als iemand info heeft laat het ons aub weten want ben erg benieuwd

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Hé Bram, wat wil je met de tv gaan doen? Tv kijken, gamen, dvd's afspelen?
    Ik denk dat je qua grootte ongeveer op 26 tot 32 inch moet gaan. Samsung is in dat segment behoorlijk goed met betaalbare modellen.

Kijk ff welke in jouw budget zitten en bekijk ze 's in de winkel. Bij MM staan meestal n hoop tv's die 1 bron delen en daar wordt t beeld niet beter van.
    Als je niet van plan bent om digitaal te gaan kijken, vraag dan in de winkel of ze dat ff willen aansluiten.
    Kijk ook of je de beeldinstellingen kan veranderen en kijk of de tv genoeg aansluitingen heeft voor je apparatuur.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina