De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Er zijn 2 soorten HDMi-kabels in tekoop.

Cat1 = Category 1 gaat tot 75Mhz (1080i).
    Cat2 = Category 2 gaat tot 340 Mhz (1080p) en verwerkt zonder problemen Dobly TrueHD en DTS-HD.

en welke categorie ken je het beste pakken voor de x box op een full hd scherm? categorie 1 of categorie 2 en prijs maakt niks uit.
    en wat is het verschil precies?
    Bedankt voor hulp alvast!

groet arno

2. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Gister de knoop door gehakt en een TH-42PZ80 gekocht. Prachtig scherm tot nu toe. Analoge tv ziet er zelf veel beter uit als verwacht.

Hij staat nu in mijn slaapkamer en daar is hij te groot. Over een week is de verbouwing van de woonkamer klaar en komt hij daar te staan en daar past hij veel beter. :D

Even Batman begins op blu-ray gekeken. Prachtig :D

Over maximaal 3 weken krijg ik ook een HD-tv decoder van UPC thuis. Kan ik digitale tv kijken en 2 of 3 kanelen (?) HD kijken. Heb er nu al zin in :D. Straks in de woonkamer op een surround set en het wordt helemaal genieten :D

Ik heb nog wel een vraagje. Mijn vriendin wilt er een dvd-recorder bij en ik wil er dan een met hard disk. Ik zag de actie van de pz8 waarbij je een panasonic DMR-EH58-K recorder krijgt.

Er staat onder andere bij de specs van de DMR-EH58:
    Je kan live tv pauzeren wat mij wel handig lijkt, maar hoe werkt dit in combinatie met een Digitale box van upc?
    Moet ik de mediabox via scart op deze recorder aan sluiten? en dan weer via HDMI naar mijn tv? of hoe werkt dat ;)
    en wat kan je precies met Viera link?

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt een switch nodig als er te weinig aansluitingen zitten op een apparaat. Als jij zowel de digitale decoder alsook je xbox met een optische kabel wilt aansluiten, dan kom je een aansluiting tekort. Je kan dan iedere keer t kabeltje wisselen (is ook geen ramp) of je koopt een switch. Dit is een soort splitter/schakelaar met 2 of meer ingangen (decoder en xbox) en 1 uitgang naar de surround. Als je t geluid van t andere apparaat wilt horen dan schakel je dit via de switch (switchen betekent schakelen/wisselen).

Maar aan de andere kant: hoe vaak luister je surround bij gewoon tv kijken?

4. ventouxfreak

ventouxfreak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde om een 360 aan te sluiten op een HD TV en niet om m aan te sluiten op een pc... maar geloof dat jullie me wel snapte... moet maar niet meer 's avonds laat berichten gaan zitten posten...:eek::eek:

5. ventouxfreak

ventouxfreak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja 20h13 is nu ook weer niet zo laat; was dus gewoon niet bij de les...:confused:

6. eriktoemen

eriktoemen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey ik heb net een xbox 360 gekocht alleen hij doet het niet op mijn tv op pal 60 ik heb een philips cineos pixel plus dus het zou wel moete kunnen weet iemand hoe ik er toch pal 60 op kan spelen?

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Uiterlijk zien je niets aan de kabels , het verschil merk je pas bij een 1080p signaal.
    Een Cat1 kabel is veel storingsgevoelig dan een Cat2 kabel.
    Daarom koop altijd een Cat2 kabel.

Zag laatst een HDMI-kabel bij de Action en deze zag er ook behoorlijk Action uit.
    1. Een hele dunne mantel/kabel.
    2. Slechte connectors.

Heb hier nu 3 HDMI-kabels Oeblach € 79,95 , HQ € 14,95 en Silvercrest € 7,99 alle kabels werken perfect op 1080p.

8. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hartelijk bedankt voor je antwoord!

ja ik heb nu de standaart hdmi kabel wat bij de x box elite erbij geleverd word, maar wil toch voor een fatsoendelijke kabel gaan kijken want onder hebben we een scherm (52 inch plasma van panasonic) en daar hadden we ook een goeie hdmi kabel opgezet en was zeker te merken dus (deze kabel koste wel 250 euro, zo duur hoef ik zeker niet, maar wel een fatsoendelijke).
    mijn scherm is meen ik 40 inch en is full hd daarom wil ik een goeie kabel halen.
    of het veel verschil word met die kabel weet ik niet maar kan het wel proberen he, is altijd leuk haha.

M.v.g
    Arno,

Laatst bewerkt: 26 okt 2008
  9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Je kan dit alleen wijzigen wanneer je xbox op SD staat.
    Dus:
    Zet de switch op SD
    Ga in t dashbord van de xbox naar systeem/console settings/display en selecteer pal-60
    Zet hierna de schuif weer op HD

Hopelijk lukt het!

10. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet supervaak denk ik, maar met een champions league wedstrijd van Ajax ( jaja positief, volgend jaar spelen we der weer in;) )lijkt het me toch wel chill om dan surround te luisteren.. hoeft me tv en dvd speler dan trouwens niet via een optische ingang?

11. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een vraag voor de echte experts.

Ik ben op zoek naar een draaiplateau voor mijn 37'' Plasma TV (Panasonic TH-37PV7F)

Maar kan niks vinden.

Bestaan ze wel?

Of moet ik er zelf een gaan maken?

Alvast bedankt voor de hulp.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Zo te zien zit de dvd-speler en de surroundreceiver in 1 kast.
    De speakers sluit je aan op de receiver. Wanneer je een dvd afspeelt heb je meteen surround geluid en je hoeft dus geen extra kabel te gebruiken.
    De decoder sluit je met scart aan op de receiver die je met hdmi op de tv aansluit. Ik weet eigenlijk niet of er überhaubt een surroundsoort is die over scart kan, iemand?
    Ik denk t niet, maar dat kan je oplossen door de optische kabel van de decoder naar de receiver te laten lopen.

13. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, maar al met al is dit wel een aardig setje? hoef niet het beste van het beste te hebben..
    want dan koop ik deze gewoon, en mocht ik er niet uit komen kan ik altijd hier ff vragen

14. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

je heb natuurlijk alle 3 die kabels getest op een full hd scherm he? neem ik aan.
    en welke van die kabels was toch het beste kwa beeld en scherpte en kwaliteit van kabel
    sommige zeggen dat er geen verschil is met een kabel van 10 euro en 70 euro, maar ik heb veel erover gelezen en er is zeker verschil, kwa afscherming, beter doorvoeren van het signaal, betere connectors, en beter afgeschermd van elkaar enz, ik neem aan dat dit inderdaad klopt?

Groet Arno,

Laatst bewerkt: 27 okt 2008
  15. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Okey, dat zijn dus inderdaad allemaal dingen waar ik rekening mee moet houden. Maar zijn er bepaalde tv's die er in positieve zin uitspringen? Bijvoorbeeld met dat upscalen enzo.

Maar kan het ook liggen aan het apparaat waarmee je de dvd's afspeelt? ik heb namelijk van een vriend gehoord dat wanneer je een film op de PS3 afspeeld, dat die hem dan goed upscaled, en dat het beeld dus uitstekend is op je HDTV. Doet de xbox 360 dit ook? Of kan ik me dan beter een gewone DVD speler aanschaffen?

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben dol op testen :b:

Gebruik voor de Samsnung HD-decoder de Oeblach HDMI-kabel en mijn PS3 is aangesloten via de HQ (Onderdelenhuis) HDMI-kabel.
    Ben met de PS3 nog geen gekke dingen tegen gekomen , 1080p/24p en snelle games zien er perfect uit.

De mantel van de HQ HDMI-kabel is bijna 1cm dik en behoorlijk stug.
    Ook de connectors zitten stevig in de PS3 en Bravia FullHD.

Ben in de winkel ook HDMI-kabels tegen gekomen waarvan de kabel nog geen 0,5cm dik is.
    Ik vind de upscale techniek van de Xbox360 behoorlijk bagger vergeleken met mijn PS3.
    Vaak weet de Xbox360 niet hoe hij/zij een mooi plaatje op het scherm moet toveren.

Heb nu ook een HD-DVD speler van Toshiba en het beeld ziet er nog beter uit dan van de PS3.
    Alleen heeft deze speler weer 1 nadeel , het beeld blijft even stil staan bij het wisselen van de laag.
    Gebruik nu weer de PS3 voor het afspelen van normale dvd's

17. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Anyone? _O_

18. SjuhS

SjuhS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een vraagje tussendoor:
    ooit gaat er nog hd tv komen in Nederland:D is miss niet een zo heel ver weg.
    Is dit signaal dan 720p of 1080i of 1080p?

19. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hahah is zeker leuk testen, daar hou ik ook van, okal is het soms geen vooruit gang maar toch leuk haha.
    dus de oelbach bevalt je toch het beste omdat je die aangesloten hebt op de
    Samsung HD-decoder.
    ik zelf ben voor de monster 1000HD het kijken of audioquest of ook eene van oelbach, kijken wat het beste is voor mijn x box dus.:thumbs:

Groet Arno

20. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga denk ik toch maar voor digitale tv van Ziggo in plaats van digitenne. Nu zit ik op de site te kijken, en denk aan het bestellen van het installatiepakket interactieve televisie. Nadeel is wel het eenmalige bedrag van 429 euro dokken, maar dan heb je wel een HD-recorder.
    Nu was alleen mijn vraag - want dan kan ik nergens vinden - welke recorder je dan krijgt voor dat enorme bedrag? Je kan namelijk ook het abonnement bij een Ziggo-verkooppunt aanschaffen en dan kiezen uit recorders, waaronder die van Humax. Hoe hebben jullie dit doorlopen en welke Humax is de beste optie (die dus naast decoder ook recorder is)?

Trouwens zijn al die abonnementen van Ziggo net even wat anders beschreven, waardoor ik me afvraag of er nu ook verschil in beeldkwaliteit in zit (bij de 1 staat bijv. 'perfect beeld en geluid' en bij de ander 'velen malen scherper beeld').

Thx weer!

Edit: pfff zie toevallig nu net op Radar dat er zo extreem veel klachten over die provider zijn. Hoe zijn jullie ervaringen met Ziggo?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina