Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zie: http://tweakers.net/reviews/962/2
    Moet je alleen nog een OS en montage kopen :)
     
  2. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zonet ff een PC'tje samengesteld. Zouden jullie kunnen zeggen wat jullie ervan vinden en war ik mss nog kan besparen of waar ik beter nog iets kan investeren. Hier een leistje met componenten


    [​IMG]

    De totale prijs is 560€
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  3. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Best mooi systeempje voor 560 euro. Ram geheugen en videokaart zit wel goed, als ik jou was zou ik in je moederboard investeren. Neem bijvoorbeeld de GigaByte GA-EP45-DS3

    Ook had ik een andere processor gekozen, maar dan van Intel. Bijvoorbeeld de E8400 Intel core 2 Duo, de game processor van het moment.

    Mocht je nog geld hebben, misschien een kleine voeding upgrade.
    Real power M520

    Een beter systeem als dit is moeilijk te krijgen op het moment..
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  4. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoo wacht even, dat is een crossfire moederboard. Zou dan eerder deze nemen:
    GigaByte GA-EP45-DS3
     
  5. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Doe die montage maar weg, je kan makkelijk zelf zo'n systeem in elkaar zetten.
     
  6. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet weet van hoe en wat, is die montage best handig. Als je een beetje verstand hebt van hoe een pc in elkaar zit staan er genoeg guides op internet. Ohja, je weet dat er geen vista bij zit? Neem aan dat je die op een "andere manier" ergens vandaan haalt?
     
  7. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    crossfire is toch voor als je medere videokaarten aansluit. Dat ben ik toch niet van plan. Dat door mij uitgekozen mobo had toevallig 2 videoslots.

    En over die processor. Ik ben toch niet zon fanatieke pc-gamer dat ik DE processor van het moment moet hebben
     
  8. I 2 I Big

    I 2 I Big Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft ervaring met Dell ?

    Ik zit te twijfel tussen deze processoren:
    Intel® Core™2 Quad Core Q9450 Processor (2,66 GHz, 1.333 MHz FSB, 12 MB cache)
    of de
    Intel® Core™2 Duo Processor E8400 (3,00 GHz, 1.333 MHz, 6 MB cache).

    Zit hier veel verschil in of kan ik de goedkoopste nemen aangezien er weinig verschil is?
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Q9450 heeft 4 cores, de E8400 2 maar op hogere snelheden. Ondersteunt de software maximaal 2 cores dan gaat de E8400 winnen, ondersteunt de software 4 cores goed dan zal de Q9450 winnen.
     
  10. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, kan iemand voor mij een (voorbeeld)systeempje samenstellen voor max 900 euro?
    Ik hoef alleen een toren te hebben, geen muis, scherm of OS etc.
    Ik heb snel een nieuwe pc nodig :p:

    Alvast bedankt :thumbs:
     
  11. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    Ik ben op zoek naar een high-end videokaart waar ik maximaal 220 euro aan wil besteden. Er word voornamelijk mee gegamed (denk aan games als Crysis) maar ook het afspelen van (Blu-Ray) films is voor mij heel belangerijk (al is het niet zo belangerijk als het gamen). Een eventuele SLI opstelling van 2 kaarten is ook mogelijk, aangezien mijn moederbord dat ondersteunt. Ik dacht zelf heel lang aan een 8800GS maar heb sinds kort de 9 serie ontdekt. Kan iemand me advies geven? wat zijn de eventuele mogelijkheden? Alvast bedankt. :)

    PS: Nog één vraagje; Volgens mijn oom werkt een 2X 2 GB internwerkgeheugen opstelling het best op een 64-bit systeem. Mijn vraag is, door welk onderdeel wordt dit bepaald? waaraan kan ik zien hoeveel bit mijn samengestelde PC is. alvast bedankt. :)
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Koop een ATI HD4870 of als je écht Nvidia wil een GTX 260, of 9800GT(X) in SLI.

    En 4GB geheugen werkt alleen maar met 64-bit systemen, want 32 bits kan maar 3,2GB adresseren. Je processor bepaalt het aantal bits van je systeem, en alle core 2 duo's / quads hebben 64 bit.. en de oude p4 ook nog wel de meeste, en van AMD staat er 64 in de naam, bijv AMD Athlon 64
     
  13. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je hiervan?

    [​IMG]
     
  14. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb wat rondgekeken, ik heb nu dit lijstje, iemand suggesties?
    Ik heb eigenlijk 900 euro dus er kan wel wat geupgrade worden, vertel me maar :p

    Processor: Core due E8500 164€
    HDD: Hitachi Deskstar 7K500 63€
    Moederbord: MSI P45 Neo3-FR 97€
    videokaart: Sapphire radeon HD4850 144€
    geheugen: 2x Geil GX22GB6400 65€
    behuizing: Antec 900 94€
    DVD: LG GH22NP 20€
    voeding:Corsair CMPSU-450VX 59€
    Totaal: 716 € (incl)

    (azerty montage 59€ misschien)
    totaal 775€

    ik had ergens gelezen dat je nog een floppy-drive nodig hebt als je deeze BIOS ed wil updaten, past die er nog bij of zit ik dan met een probleempje?
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2008
  15. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had deze voor je samengesteld, echt een top PC dat spellen als cod4, grid, en cryis op high kan spelen:
    [​IMG]

    Edit: Voor drie euro meer heb je de retail versie van het moederboard, die retail versie heb ik zelf ook en is perfect. Je kan de montage + os er natuurlijk afhalen als je daar zelf over beschikt. Echt een top systeem zo.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2008
  16. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er idd ook wel goed uit, is er veel verschil tussen een E8400 en een E8500?
    En heb je nou een floppy nodig om de BIOS te updaten of niet?
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2008
  17. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb een western digital externe harde schijf van 1 TB. Die had ik dus aangesloten op mijn computer en alles werkte naar behoren. Tot het moment dat gisteren terwijl mijn computer aanstond en de harde schijf was aangesloten de stroom ineens uitviel. Nu valt die harde schijf om een "x" aantal minuten uit en gaat dan weer aan. Dit gebeurt dan een stuk of 5 keer en daarna blijft hij wel een lange tijd zonder problemen draaien. Nu is mijn vraag of dit veroorzaakt zou kunnen zijn door de stroomuitval en of ik er iets zelf aan kan doen of het beste terug kan gaan naar de winkel?
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Verschil tussen E8400 en E8500 is alleen de kloksnelheid dus kan je makkelijk van je E8400 een E8500 maken door 'm een beetje over te klokken. En met de moderne moederborden kan je met een usb stick je bios updaten...

    @Maluku; ga maar terug naar de winkel met dat ding :+
     
  19. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog 2 vraagjes:
    -De voeding die cybermaxxxxxx voor mij heeft uitgekozen heeft een levertijd van 14 dagen, welke voeding is vergelijkbaar in prijs/kwaliteit maar is eerder beschikbaar?

    -Ik moet ook een Wireless network kaart hebben tegen een niet al te hoge prijs, welke zouden jullie kiezen?
     
  20. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina