Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Inderdaad!

En als je hem toch kunt lenen, why not een kans geven?!

2. KEN_123

KEN_123 HipHop is not HipHop no more

Leuk Bevonden:
    52
    Heb het spel nu ook en heb een vraag:
    Ik ben nu level 22 en zit nu in het stadje waar ik normaal gesproken leef. Is dat sterk genoeg om verder te gaan of moet ik nog ff tot 30 trainen of wat is het beste:{

3. Windowlicker

Windowlicker mnml

Leuk Bevonden:
    0
    Spel ligt bij mij nog steeds stof te happen :emo:

Had de Blue Dragon Xbox360 prijsvraag gewonnen van power Unlimited.
    Maar alleen dag 1 even getest, als het weer winter wordt...(jaja, het is pas lente!) dan ga ik er eens voor zitten....denk ik....:+

4. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hoeveel uur gameplay heb je met disc 3? Ik speel het spel echt maar af en toe en ben vandaag op disc 3 beland. Ik speel op de gewone moeilijkheidsgraad, dus het is heel makkelijk. Ik ren meestal gewoon langs de tegenstanders, want je bent toch wel sterk genoeg voor de bazen. Het blijft een leuk spel, maar qua verhaal weet het niet te boeien. Al vind ik de filmpjes altijd wel leuk om te kijken. Niet zo leuk als Eternal Sonata, maar wel vermakelijk. Ik ben nu 25 uur onderweg in het spel

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    weet eigenlijk niet. Kwam zelf tot begin disc 3. Toen ben ik opiuew begonnen op hard en ben nu 20% op disc 2, maar verloor de interesse toen andere games uitkwamen

verhaal is erg simpel en traag

6. Fibroidduck

Fibroidduck Feyenoord Till I Die

Leuk Bevonden:
    0
    MEGA KICK! :D

Heb effe een vraagje, heb net tegen deze rechter gast 'gevochten':
    En nu is hij weggerend, maar ik heb geen idee waarnaartoe :+
    Iemand die me kan helpen?:9

7. Fibroidduck

Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar, al gevonden.. Ik vind dit echt een geweldig spel, terwijl ik had gedacht dat dit genre mij totaal niet zou aanstaan_O_

8. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    @ Fibroidduck: Helemaal mee eens. Ik durf zelfs te stellen dat ik em beter (althans leuker) vind dan Lost Odyssey. Zit nu rond de level 80 terwijl het helemaal niet nodig is zover te levelen.

Voor mij altijd een teken dat ik een rpg echt leuk vind als ik alles probeer te halen en max level ambieer. Zit ook al op 60 uur gameplay 8)

9. Fibroidduck

Leuk Bevonden:
    0
    Zit nu alleen wel weer vast :confused:, iemand een goede walktrough? en niet www.bluedragon-360.net/ want als ik daar heen ga (2x gedaan nu) zit mn hele PC vol met virussen, en kan ik hem weer terugzetten naar 2 dagen geleden :confused:

10. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik zit zelf vlak voor het eind van het spel dus als je een beschrijving geeft kan ik je miss ook wel van dienst zijn. Probeer anders:

http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/file/927950/48608

Of ign.com

Heb zelf ook een vraagje:

Op een gegeven moment kom je in een dorpje (vlak voor het einde van de game) waar een festival gaande is en marumaro steeds ten huwelijk word gevraagd. De elder van het dorp heeft het over 5 draken en hun tanden die je moet verzamelen. De eerste heb je reeds vermoord en de tweede is ten westen van het dorp te vinden maar waar zijn de anderen. Ik heb het niet in een walktrough kunnen vinden dus vandaar.

11. Fibroidduck

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu in Ancient Hospital Ruins, maar ik snap er geen zak van, ik snap het tot het dikgedrukte deel
    9. Ancient Hospital Ruins
    -------------------------

Note:
    There's just too many objects with items like 10G, etc, so be sure to check
    every single object you can find ! Listing all of them could be very tedious,
    given its location (sometimes it's hard to describe) so i hope you understand.

Open the chest for a Mental Surge and go through the door. Open the chest for
    Mobility Balm, and another one on the right containing Vitality Elixir. Now
    press the RED switch to turn on the lights.

Head east to find a chest containing HP UP Elixir behind the desk. Head up
    then east and go through the door. Open the chest for a Mega Medicine. Defeat
    the monsters, and head out from this room to the main room. Now head west all
    the way and enter the door there. More scene and open the chest after for
    Invinsiblity Elixir. There's also a healing machine on the right, so be sure
    to check it out. Go through the door on the east amd climb the stairs up to
    the next screen.

Open the chest for Magical Medicine. In the intersection, head west to the
    bigger room. Open the treasure chest for a Silver Ring. Back to the
    intersection and head south and follow the path and press the red switch at
    the end to turn on the lights. Head to the middle of the screen and open the
    chest for Silver Bracelet. Continue up and enter the dark room nearby. Examine
    around for a RED switch to turn on the lights. Open the chest for 300 Gold,
    and explore around for more 10x Golds. Now go outside, and head west then
    north and open the chest for Mega Medicine. Go south and take the stairs up to
    the next screen.

Press the switch to turn on the lights and continue on. Enter the dark room on
    the east and push the switch to on the lights. Open the chest guarded by a
    monster for a Silver Necklace. Now enter the dark room on the west. Turn on
    the lights to reveal a treasure chest and a save point. Open the chest for
    MEdal x 5, then save your game if you wish. Head west through the hole to
    continue on. Head north, then east and open a chest containing a Phoenix
    Talon. Take the stairs down and head east and open 2 chest containing Mega
    Medicine and Ultra Medicine. Now enter the dark room nearby. Turn on the
    switch and open the chest for Ultra Medicine. Examine one of the monitors here
    to turn on the elevator. Take the lower door out and you will be on the middle
    of the screen on Level 2. Head east and enter the door south from the blue
    barrier door for another Dark room. Turn on the switch and open the chest for
    Head Doctor's office Key. Now head east all the way to enter the Head Doctor
    Room. Use the key, and open the chest inside for Magic Crystal Ring. Also,
    examine one of bookshelf on the south for the Safe Key.

Now, if you want you can go back down to Level 1 now and use that Healing
    machine again since it's pretty near. When you're ready, go back to level 2,
    follow the path south, then north at the intersection to reach the Elevator.
    Now ride the elevator to 3rd FLoor. Here, if you fight the Fire and Water wolf
    together on monster fight, you will "strip" their elements, makes them easier
    to fight. Open the chest guarded by the wolves for MP Elixir and Silver
    Earring. Head north and open the chest on the way for Poison Po wder. Now
    follow the path south for another chest guarded by wolf (be sure to monster
    battle them). Open the chest for "Treasure Chest Key".

Now go all the way north and then east to enter another room with 3 treasure
    chest (one of them is locked, so use the key earlier) for Magic Crystal
    NEcklace, Kelolon Powder and Shadow Crystal. Head out and enter the door right
    in front of you (CHECK POINT) for another scene, and a boss battle...

12. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik hebt BD zelf gespeeld met de patch om meteen een hogere moeilijkheidsgraad te unlocken. Ondanks dat heb ik het opgegeven bij het begin (denk ik) van disc 2. Niet omdat BD zo lastig was (zelfs met die patch viel het mee); ik viel gewoon bijna in slaap tijdens het spelen. De graphics spraken me niet aan, de engine draaide niet lekker soepel en van het verhaal werd ik ook niet bijster enthousiast. Jammer maar helaas, dus een tijdje geleden maar gewoon verkocht. Het komt niet vaak voor dat ik een spel niet uitspeel en het tussendoor opgeef. Gelukkig maakte Lost Odyssey (de JRPG die hierna heb gespeeld) weer veel goed.

EDIT: Foutje, volgens mij heb ik hierna nog eerst Eternal Sonata gespeeld. Ook heel leuk, maar toen wist ik nog niet hoe goed ik LO ging vinden. :)

Laatst bewerkt: 27 okt 2008
  13. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Hmm ik snap wel wat je bedoelt zifnap en LO is ook beter dan BD en Eternal Sonata (al vond ik dat vechtsysteem zeer relaxt, Ben ook heel benieuwd naar tales of vesperia) maar ik weet niet waarom BD me toch erg aanspreekt.

Het is idd allemaal zeer simplistisch maar miss is dat ook wel de charme. Heb het momenteel erg druk en kan dus niet echt in een game duiken en dus is zo af en toe 1/2 uurtjes BD spelen zeer vermakelijk. Voor mij werkt het iig :)

14. Fibroidduck

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je mij effe uitleggen wat ik nou precies moet doen (als je het snapt xD) ?

15. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ben je al bij die wolven geweest op de bovenste verdieping??

16. Fibroidduck

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, geloof het wel. Een van vuur en een van ijs toch?

17. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ja dat klopt ;)

En op diezelfde etage is een grote poort die leid naar de baas ;)

18. Fibroidduck

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je die 2 wolven hebt gehad, kom je bij een schatkist toch..? Moet je dan terug voor die poort ofzo?

19. Fibroidduck

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het gevonden, danke schön. Met dit spel kom ik wel 2 weken mee door (dan ben ik jarig en krijg ik Fallout 3, Fable 2 en Football Manager 2009 hoop ik8)).

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik heb de game vandaag opgepakt (na een tijd geleden eens een half uur te hebben gespeeld) omdat ik Lost Odyssey nu bijna 100% uit heb (op de spells achievement na).

Wat me nu trouwens echt opvalt is dat ik de game grafisch gewoon een stuk meer polished vind dat de later uitgekomen Lost Odyssey. Ook het vrije gebruik van de camera valt op. Ben ik de enige die dit vind of zijn er anderen die hetzelfde opviel?

Deel Deze Pagina