Nog even voor de mensen die wilden weten hoe het hacken werkt:
Je logt dus in op een computer en ziet daar een hele hoop tekens staan. Tussen die tekens zitten woorden en één van deze woorden is de code die je moet hebben. Hiervoor heb je een stuk of 4 kansen meestal om hem te raden. Bij ieder woord dat je aanklikt zie je hoeveel letters hiervan overeenkomen met het juiste woord. Zo kun je met een beetje puzzelen dus zien welk woord het moet zijn. Af en toe best lastig overigens.
En ik weet niet hoe het zit met die mensen die al een preview copy gespeeld hebben, maar ik vind het richten in first-person view eigenlijk niet super (ik heb dus een promo copy van de uiteindelijke versie). Fallout moet je vooral spelen als RPG met het V.A.T.S. systeem (wat je gelukkig ook gewoon wíl gebruiken). Als FPS kan ook, maar of het fijn werkt ligt ook aan het wapen dat je gebruikt, want bij sommige snelle vijanden krijg je ook door de slechte reactie het gevoel dat je steeds mis schiet (zelfs al schiet je raak). Samen met de af en toe ietwat karakterloze NPC's en de gare verdwijnende objecten die je in Oblivion ook had toch wel de enige minpunten imo.
Laatst bewerkt: 28 okt 2008