FIFA 09 [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.853
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Ik heb wat korte vraagjes, want zit erover te denken om deze game morgen te kopen (voor de PS:cool:

    - Geeft Fifa nu ook dat gevoel van 'trots' wanneer je weet te scoren, en wanneer je de game weet te winnen, zoals Pro Evo dat heeft!?

    - Zijn de paal en de lat 'magnetisch'!? Vliegen 9van de 10 ballen richting lat, of is dat bij deze Fifa niet meer het geval?

    - Zijn de 360 en PS3 versie gelijkwaardig, of zijn er verschillen? Grafisch gezien?

    - Bij PES scoor je echt zeer zelden met een omhaal of een flinke volley enzo...
    Hoe zit dat bij FIFA? En hoe is het stiften enzo? Makkelijker dan bij PES (waar het vrij onrealistisch moeilijk is om een normale hoge stift te doen vanuit de ren)

    - Al met al, is deze Fifa09 echt beter puur qua gameplay, als PES2009? Of zijn er nu al weer PES fans die eerst overgingen naar FIFA09, maar nu weer terug zijn bij PES2009?

    Thanks. Ongelooflijk moeilijke keus dit jaar :mad: Ik vind eigenlijk niet dat Konami mijn geld verdient, maar goed, je moet de game ook een jaar spelen, en wellicht biedt PES (ondanks alle tekortkomingen) toch weer het langste speelplezier van de twee...
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Als je de reviews van FIFA 09 en PES 09 naast elkaar zou zetten komt vrijwel 90% van de keren FIFA als winnaar naar boven. Dit heeft niks met Fanboy achtig gedrag te maken maar FIFA is dit jaar de betere :)


    - Het is moeilijk om te scoren in FIFA vind ik zelf. Overigens zijn de lat en paal NIET magnetisch alhoewel je er wel op schiet. Dit ligt voornamelijk aan jezelf, mikken is vrij tricky. Met PES voelde ik me zeker niet trots de eerste game. Toen veegde ik de tegenstander van de mat met 6-0 geloof ik.

    - Heb het spel al sinds begin Oktober en tot nu toe nog geen omhaal voor elkaar gekregen. Het is best lastig om echte tricks voor elkaar te krijgen. Je hebt de standaard moves maar een omhaal moet je echt perfect timen.

    - Er zijn bijna-tot geen- verschillen tussen de PS3 en X360 versie.

    - Deze FIFA ( zeker t.o.v FIFA 08 ) is heel erg goed. Je leest niet voor niets dat er mensen zijn ( Die-Hard PES fans ) die overstappen op FIFA omdat PES niks nieuws bied kwa gameplay.

    De keuze is aan jou.

    Ik zeg FIFA...

    What say you!?
     
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ahem, "What do you say?".

    Mij is helaas ook nog geen omhaal succesvol geweest en de bal eindigt bij volley's negen van de tien keer op de parkeerplaats.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2008
  4. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had gisteren een heerlijke volley van op de 16! Recht in de kruising, maar helaas online :mad:
     
  5. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je scoort in Fifa dan voel je zeker wel een gevoel van trotst. Het hangt er natuurlijk wel vanaf op welke moeilijkheids graad je speelt. Ik speel nu voor het eerst op Proffesional terwijl ik alle Fifa's er voor nooit hoger dan Semi-Pro ben gekomen maar nu vind ik de wedstrijden steeds lekker spannend. Er zitten natuurlijk altijd zwakkere tegenstanders bij die je met 3-0 van het veld schopt maar als je tegen een 4-5 sterren ploeg moet voetballen is het zeker lastig en geeft het een goed gevoel als je scoort.

    Ik ben een keer na de rust van een 3-1 achterstand tegen Man Utd op prof terug gekomen en aan het eind van de 2e helft stond ik met 3-4 voor. Nou dat geeft zeker wel een lekker/trots gevoel :) Of soms als je de hele tijd gelijk staat en ineens scoor je het winnende doelpunt, dat is ook een erg lekker gevoel.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    1-1 spelen en dan scoren via een corner/ een counter in de 90ste minuut, dat geeft pas een lekker gevoel. Al een paar keer gehad. _O_
     
  7. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Of vanuit een vrije trap tegen het eind van de wedstrijd bij 0-0. Dat had ik een keer ik stond in de 80e minuut ofzo 0-0 en ik krijg een vrije trap en ik scoor hem gewoon. Ik heb echt nog nooit uit een vrije trap gescoord in Fifa 08 en in 09 niet :p Heb nu wel een mooie manier gevonden waardoor ik er vaker uit scoor.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2008
  8. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe?
    Ik scoor ook nooit uit vrije trappen.
     
  9. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Niet verwacht maar ja, ik heb bij deze Fifa09 (mijn eerste Fifa na multi PES) ook dat YEESSS gevoel bij een zwaar bevochten doelpunt (pro,slow,2x20m,semi,Bordeaux,OFFLINE)
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op aanraden uit het andere fifa topic de vrije trap een keer met L1 ingehouden genomen, dan is het een knallend schot zeg maar. Meteen in de kruising langs de kant van de muur waar de keeper zelfs stond :)

    Toenet nog even met Barca begonnen, meteen 4x gewonnen op een veel te makkelijke manier. Je rent gewoon met Eto'o en Messi de diepte in en 70% kans dat je een goal maakt.
    Ben voor Valencia gegaan, 4,5 sterren, leuke spitsen, iets minder middenveld en toch een leuke kans tegen de 5 sterren teams.

    Even een vraag, wat houden de posities nou eigenlijk in? Je kan ze op meerdere manieren interpreteren. xV is verdediger natuurlijk, maar ik zag LV staan, dus ik dacht LinksVoor. Lomp natuurlijk maargoed.
    LB bijvoorbeeld kan LinksBack zijn maar ook LinksBuiten. Beetje verwarrend af en toe.
    Is er een site met alle afkortingen uit de hele game uitgelegd? Vooral bij je stats bij je spelershub staan heel veel afkortingen waar ik niet eens van weet wat ze inhouden :eek:
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2008
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Je kunt met LB en dan LS naar voren duwen hard schieten, meestal goed op de goal. Of met RB geplaatst en dan effect eraan geven wil soms ook wel eens werken.
     
  12. jmy_hlds

    jmy_hlds Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik Fifa hier in de winkel koop, kan ik dan ook engels commentaar instellen, of heb ik standaard en alleen dat irritante nederlandse commentaar?
     
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik heb hem hier gekocht bij de Mediamarkt en je kunt gewoon alle talen. Dat is nu dus standaard alle talen! :)
     
  14. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe kan je er effect aan geven?
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    *Ahem*

    What say you? Da's uit Lord of the Rings als Aragorn z'n speech houd aan't einde van deel 3. Je hoort het overigens wellis vaker in andere films. Anders was het wel geweest : "What do you think?" want zeggen heeft hij al gedaan.
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    kan je trouwens de rugnummers veranderen in de manager mode van spelers? want mijn nieuwe aankopen zitten nu heletijd met rugnummer 2 enzo..
     
  17. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat probleem heb ik ook ja. In 2008 kon het wel geloof ik.
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.853
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Zojuist Fifa 2009 voor mijn nieuwe PS3 gekocht. Hopelijk de juiste beslissing genomen, maar ik ga hem toch pas spelen wanneer ik een nieuwe TV (plasma) heb, dus duurt nog even :)
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Had net weer is zin om een potje online te spelen, gelukkig geen Manchester United. Hij nam Feyenoord dus ik nam Heerenveen. Dit zijn gewoon veel leukere potjes, potjes waar je gewoon ziet wie echt beter is. Met een United of een Barcelona zie je dat gewoon niet. Daar ren je iedereen uit, met zo'n team als Heerenveen moet je wel de gaatjes opzoeken want dan ben je niet Speedy Gonzales.

    Uiteindelijk 1-0 gewonnen, speelde wat rond en tegelijkertijd aanvallend en daar viel een goal uit. :)
     
  20. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo dat? Grafics is toch niet bepalend voor zo'n game?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina