[Fable 2] Na de Main quests [SPOILERS]

Discussie in 'Algemeen' gestart door BekSide, 28 okt 2008.

  1. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    Beste mensen!

    gisteren Fable 2 uitgespeeld, na 11 uur spelen.
    ik moet zeggen het is een geweldig spel, maar toch werd ik onaangenaam verrast aan het eind van de game!

    de main quests bestaan eigenlijk alleen uit de 3 helden bij elkaar brengen.
    dat was de bedoeling, dus ik was bij de 3e held en deze werd toegevoegd aan het team.

    ik dacht dus: ZO eindelijk alle helden bij elkaar kunnen we nu gas geven en flink knokken!
    tot mijn grote verbazing..... was dat het... de 3 helden bij elkaar en poef game uit. maak nog ff een keuze en tot ziens.

    dit moet ik zeggen vond ik zeer jammer, had nog zo veel langer willen spelen. en een goede 10 uur is toch echt te weinig voor een game als Fable.

    wat ik ook raar vind is dat ik in het hele spel niet 1 keer dood ben gegaan of flink op de proef ben gesteld het is allemaal redelijk simpel! waarom toch?
    je kan je spells upgraden tot lvl 5, ik heb het spel helemaal uitgespeeld zonder een spel op lvl 5 dat is toch jammer.

    wat ik me ook nog afvraag wat er voor mij nu nog rest in de wereld. ik heb mijn 2,5 miljoen goud dus die achievement heb ik, de side quests, kan ik mijn inziens een groot deel niet meer van doen omdat ik geen hond meer heb. omdat ik dus voor de GOOD choice heb gekozen, ook de honor points heb ik zon 60.000 en krijg ik niks anders voor.


    enige doel dus nog voor mij in het spel is de zilveren sleutels krijgen en kijken wat er in die schatkist zit wanneer ik 50 van die standbeelden heb kapot geschoten.

    graag zou ik nog wat ervaringen van andere gamers die mischien dezelfde ervaring hebben, of mischien helemaal anders erover denken.

    Groeten Kjel
     
  2. debarman

    debarman Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    volledigmet je eens
     
  3. Kokoris

    Kokoris Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist uitgespeeld.

    Vond het toch wel een bruut avontuur.
    JA, je hebt gelijk met de main story. 3 helden erbij lappen "eind gevecht en klaar."


    Toch heb ik me zeer vermaakt met de side quests en nog lang niet alles gedaan.
    Wacht nu wat er na de aftiteling komt en dan kijken wat ik nog kan uitrichten.

    komt er nog een expansion???? hehe :thumbs:
     
  4. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb heb spel gister ook uitgespeeld, heb zelf mijn hond nog dus er is nog genoeg te doen voor mij. Heb trouwens al over de 900 gamerscore:9
     
  5. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me zeer vermaakt met dit spel. Ook al ben ik het met veel punten niet eens die in de openings post beschreven zijn klopt het wel dat na de 3de hero het spel beetje afgeraffeld aanvoelt. Maar persoonlijk denk ik dat bij een spel als fable jijzelf bepaald hoelang het spel duurt. Ligt er natuurlijk aan hoe role playing happy jij bent. Als je alle huizen, winkels etc wilt kopen ben je toch wel even bezig en zo zijn er tal van dingen waar je je uren lang mee zoet kan houden.
    Ik snap zeker dat voor veel mensen het einde beetje tegenvalt maar ik vind het einde van de main quest juist heel sterk van fable.Vooral als je die keuze moet maken. Ik vond die keuze namelijk vrij moeilijk.
     
  6. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Ik voel me compleet genaaid, ik heb voor het terug brengen van de bewoners gekozen...blijkt dat je er helemaal niets mee kan. Me blindegeleiden hond kwijt, kan dus al een deur niet meer openen....WAT EEN KUT KEUZEN! Hoe word verwacht dat het spel nog leuk is zonder hond?

    !@#$%^&*&^%$#@!!!!!!
     
  7. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    ja ik ben mijn hond ook kwijt.. maar vind de keuzes die je kan maken ook een beetje lame, iedereen terug die dood is gegaan door toedoen van onze slechte man in de spire... maar ermz... hoezo mijn hond niet? mijn familie mag ie houden .

    vind het beetje slecht verzonnen.

    al zal ik de game echt nog wel 2x uitspelen om de andere keuzes te maken.

    krijg ik op mijn andere account meteen een shitload aan cash voor het .... niet spelen:p

    al met al vind ik het jammer en zit nu met een gevoel dat ik echt op zoek moet naar dingen om te doen in de game....
     
  8. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m vlak voor die keuze opgeslagen en ze eventjes allemaal geprobeerd :9 Heb toch maar gekozen om mn hond terug te krijgen ( voor de rest is er niemand terug ?? )
     
  9. Stepp1n Raz0r

    Stepp1n Raz0r Watch out for Detox

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook voor mijn hond en familie gekozen.

    Maar na de aftiteling (die overigens de beste aftiteling was die ik tot nu toe heb gezien) krijg je een brief van je zus.
    Daarin staat dat ze ergens in een bos is wakker geworden met een soort van wizard.
    Kan ik me zus ergens vinden, en valt er naast de sidequest nog iets anders te doen?
     
  10. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Het grappige is dat in die brief staat dat ze ergens in een groot bos zit en een ander persoon ook, waar ze de naam niet van weet maar wel dat ie een hoge hoed draagt. Maar je staat op dat punt even een paar seconden zelf met een hoge hoed op je hoofd voordat je weer je oude gear terugkrijgt :) Zitten best veel van dit soort grappige dingen in verwerkt. Zo vond ik ook een andere brief van Rose vrij aan het begin van de game. Was bij zo dig spot.
     
  11. Snuskar

    Snuskar Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer 60 euro naar de klote: Te kort, te makkelijk, slecht eind, lame ass verhaal en een eind baas die echt niks voorstelt.
     
  12. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat ik jammer vond, is dat het verhaal nadat die 3 heroes eindelijk verzameld zijn zo snel afloopt. Ik had graag gezien dat er nog een paar actievolle missies ofzo waren met z'n allen. Verder heb ik me prima vermaakt met de game, meer dan ik van te voren verwacht had.

    Het gaf mij alleen het gevoel dat er weinig aandacht in het einde is gestopt. Erg jammer, wie weet maken ze dat goed met downloadable content ? :D hehe
     
  13. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het al gevraagd maar ik kan het zo snel nergens vinden:

    Als ik de verhaallijn uitgespeeld heb, kan ik dan daarna nog wel alle side quests doen?
    Ik heb net die "Arena" gevechten in Westcliff gedaan en kreeg verschillende waarschuwingen van NPC's dat als ik nog quests wilde doen, ik dat moet doen voor ik met de verhaallijn doorga.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  14. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent nog niet bij het einde, maar als je nu doorgaat met de mainquest is het mogelijk dat er bepaalde sidequest verdwijnen. Als je die perse nog wilt doen zou ik eerst die doen en daarna verder gaan met de main story line.

    Je krijgt nog wel de kans op terug te keren nadat je verder bent gegaan met de mainstoryline in westclifff. Ik weet alleen nietzeker of al je momentele sidequests nog beschikbaar zijn.

    Als je niet vies bent van spoilers zal ik hieronder ff uitleggen wat gebeuren. Niet lezen als je niet wilt weten wat er gaat gebeuren.

    Je gaat namelijk naar geheime locatie waar lucien iets aan het maken is. Daar word je gevangen genomen en gedwongen mee te werken als bewaker. Na 10 jaar ontsnap je met de hulp van garth (hero of will). Dus je gaat terug naar de bewoonde wereld maar 10 jaar later. Dus er kunnen bepaalde side quest verloren gaan. Zelf heb ik daar niet echt op gelet omdat ik de meeste sidequest direct deed
     
  15. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt!, toch maar eerst die side quests doen dan :b:
     
  16. dirtybolle

    dirtybolle xboxlive member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    0
    ja en vergeet zeker niet te investeren in westclif, je zal het je niet beklagen :)
     
  17. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wat een bagger einde, de 3e hero was niks aan en dat was het dan.. geen eens een eindgevecht o.i.d.

    Lame
     
  18. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Die laatste hero was inderdaad wel heel makelijk over te halen. Eventjes naar dat schateiland en je had genoeg renown. Heb me er wel mee vermaakt en ga nog eventjes zoveel mogelijk sidequests doen.
     
  19. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb expres deel 2 niet gehaald omdat deel 1 zo'n teleurstelling was, maar iedereen ging weer met de hype mee en zei dat deel 2 'anders' zou worden.

    Van de reacties in dit topic lees ik wel weer uit dat ze eigenlijk even hard genaaid zijn als na Fable 1. Amiright of snap ik het verkeerd?
     
  20. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Daar ben ik het niet met je eens. Ik vind Fable 2 een geweldig spel en het is mijn 60 euro meer dan waard.
     

Deel Deze Pagina