[XOne] Dead Space

Discussie in 'Games' gestart door Sognare, 17 dec 2007.

  1. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist daarom is de eerste keer het beste IMO. De echte ervaring heb je maar één keer. :) Ik ben nu met round 2 in chapter 6 of zo, maar het enige wat ik aan het doen ben is achievements halen. Ik ren er echt zo doorheen nu.
     
  2. tazzmain

    tazzmain Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    nog ff harder renen,dan kan ik hem sneller van je overnemen voor weinig :+
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Damn wat een toffe game. Vanavond EINDELIJK ermee begonnen, zo raar...ik kon niet wachten om de game te kopen...en nu heb ik de game al sinds launch, en nu pas echt begin ik het te spelen. Komt puur omdat ik echt al die games in 1x kocht...tja...misschien stom..maar dat heb ik nou eenmaal gedaan. (geen spijt van, dat niet).

    Maar wat een sfeer...echt vanaf dat je uit je gecrashte spaceship komt is het al raak...gewoon die 'sfeer-muziek' die je gelijk al hoort....het maakt het geheel al angstaanjagend en spannend...zonder ook nog maar één monster gezien te hebben.

    Zodra dan ook een monster verschijnt krijg je van die heerlijke opspelende horror muziek wat het allemaal hectisch als de neet maakt...geweldig. Hadden/hebben jullie ook dat je gewoon soms je hart voelt kloppen als je door die donkere gangen loopt met mist-effecten en dat je gewoon verwacht dat om de hoek een monster op je wacht?

    Helemaal in het begin ook..ging ik een hoekje in waar niks te vinden was..maar toch zag ik heel snel een monster voorbijkomen...gewoon een flits als het ware, hij deed me ook niks..want ik keek door een soort kiertje heen...maar dat zijn juist van die vette dingen , heel simpel maar oh zo cool.

    Liep ik vanavond door een gangetje heen..zag ik bovenop het plafond ineens een schaduw, duidelijk van zo'n creep...en ik stond gewoon even stil...echt bijna bang om door te lopen. Ik speel de game gelijk op hard en dat is te merken...je hebt niet superveel kogels en op momenten komen die gekken echt op je af als...tja...gekken.
    Heerlijk hoe spannend en hectisch het dan word, kwam ik uit de lift en ik verwachtte niks..en ineens komt er zo'n creep aan..dus ik schieten,maar te weinig kogels....dan maar lekker stampen...heerlijk om gewoon even extra te stampen op zo'n monster, puur om zeker te zijn dat ie ECHT dood is.

    Want die gasten zijn fucking hardleers zeg....je hebt van die monsters die als het ware over de grond glijden en die aanvallen hebben waarbij ze hun staart gebruiken...eentje ervan had ik echt helemaal verrot geschoten dacht ik...ik had z'n kop eraf geschoten, en ik geloof ook zijn bovenlichaam...maar zijn staart viel me gewoon aan nog...HOE BAD ASS is dit gewoon? Nou heel erg badass!

    En ik zag net ook bloedplekken en soort sneedjes in/aan Isaac's pak....nice details hoor.
    Echt een topper.
     
  4. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Een game als Dead Space zal ik nooit verkopen, tenzij ik in extreme geldproblemen zit. ;) Er mag dan wel geen multi-player in zitten, maar ik speel sowieso eigenlijk nooit multi-player games. :+
     
  5. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    zit nu in chapter 10 maar gdamn wat is dit toch dope.
    ik ga hem zeker na het uitspelen gelijk weer spelen. je mist toch dingen in je eerste run :)
     
  6. tazzmain

    tazzmain Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:
     
  7. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie game, fantatische sfeer, alleen een probleem: Ik schrik niet!8) Ik speel meestal in het donker, geluid lekker hard aan en speel ook op een HDTV dus daar kan het niet aan liggen. Hebben meerdere mensen hier last van of ligt het aan mezelf?:9
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik schrik ook nog niet echt....maar spannend en eng vind ik het wel vaak genoeg.
    Zoals ik zei dat ik bijna m'n hart voel kloppen als een gek, en dat je gewoon die spanning voelt, maar dat er ineens een monster voor me stond en dat ik me kapot schrok? Nope.
     
  9. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik ben een paar keer geschrokken tot nu toe. Maar dit kwam vooral omdat er lijken van Aliens lagen die opeens omhoog sprongen terwijl ik ze dus niet zag. Ik liep vandaag een kamertje in, waar het heel donker was en ik had hem echt niet zien liggen.... 8)
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Haha, net schrok ik dus al aardig toen alleen een licht ineens aansprong...en dan dat stuk in chapter 2 zeg...waar je echt HEEL veel van die creeps op je afkrijgt...en beneden ging het verdomme nog effe rustig door...en ik maar hopen dat ik een savepoint vond. En dan die muziek die je tijdens dat stuk hoort...oh oh, die maakt het echt INTENS, jezus mina.

    Kun je met Kinesis ook objecten naar de monsters gooien of dat niet? Want er staat 'Move or throw objects with Kinesis' maar ik zou niet weten hoe ik het moet gooien.
     
  11. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt inderdaad voorwerpen naar je vijanden gooien. Als je goed rondkijkt zul je ook vaak genoeg van die rode ontplofbare kokers zien liggen/staan. Die kun je aantrekken en dan met rechter trigger op je vijand afschieten.
    Als je daar een beetje handig in wordt, kan dat soms veel ammo schelen!
     
  12. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was de eerste keer echt alleen maar bezig met overleven en nu kan ik juist goed om me heen kijken om te zien hoe mooi de game werkelijk is.;)
    De spanningservaring heb je de eerste keer natuurlijk het meest.
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Eindelijk dat stukje gehaald...wat een ongelooflijk intens moment in die game. Denk je eindelijk van die monsters af te zijn en ga je rustig met liftje naar beneden...al vrij gauw kom je erachter dat het nog lang niet gebeurd is.
    M'n levensbalk was net vrijwel weg, Isaac die zeer langzaam loopt en 3 a 4 monsters die achter mij aanzaten..gecombineerd met die krankzinnig hectische horror muziek..OHMIGAWD!!!!! :p

    EA heeft ook duidelijk echt veel aandacht besteed aan dingen....zoals dat je dus je inventory in real time gebruikt...ik vind het geweldig bedacht. Ik rende net weg voor die monsters en tegelijkertijd ging ik m'n inventory in en gebruikte een paar medkits. ERG cool ook hoe monsters in luchtschachten klimmen enzo..om er vervolgens bij een andere uit te komen en je dus te kunnen verassen. Ook die video-messages vind ik erg tof gedaan...gewoon ernaar kunnen kijken en blijven rondlopen. EA, DANK JE! :p
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2008
  14. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    heb gisteren uitgespeeld maar na nog keer 2 levels in round 2 te spelen ga ik hem toch te ruil aanbieden. voor mij is het schrik effect is weg de 2e keer.
    dus voor mensen die hem nog willen spelen, ik bied hem aan te ruil tegen recente game,
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=120908
     
  15. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan er mij iemand bevestigen dat voor de "Epic Tier 3 Engineer" achievement, het om de 'HARD' mode gaat en niet de 'impossible'?
     
  16. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Too bad. Je zult toch echt de impossible difficulty uit moeten spelen om die achievement te krijgen. ;) Denk dat ik daar vandaag eens aan ga beginnen.
     
  17. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het spel ondertussen 2x uitgespeeld en ontbreek nog 2 achievements. Die "Epic Tier 3 Engineer" en de "One Gun". Ik zie mij niet meteen die 'one gun' halen tijdens de impossible mode. 8)

    Verder blijft dit een v*tte game. Ga hem even opzij houden en binnen een paar weken opnieuw beginnen.
     
  18. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here. Ik ben nu in chapter 4 of zo voor die "One Gun" achievement. Impossible mode doe ik daarna wel. 8)
     
  19. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    ik ga er zo ook maar weer eens aan beginnen:)
    ik heb hem al van af release maar zit nog maar in chapter 2;)
    heb een beetje moeite om echt in de game te komen..
    dat probleem had ik ook met bioshock.
     
  20. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Gisteren eindelijk gehaald, zit me nu wat "moed" in te drinken want het ziet er erg creepy uit. Wat ik wel grappig vind is dat de gozer van Zero Punctuation het ook vergeleek met Event Horizon dus ik ga zo eerst even naar Event Horizon kijken en dan het spel spelen denk ik :D.
     

Deel Deze Pagina