[Algemeen] Blu-ray Hardware/Software [deel I]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 10 mei 2008.

  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    check even cd-wow.nl


    daar heb ik matrix trilogie (blu-ray) besteld voor €34.99 incl. !

    En heb je nog een voucher dan is ie € 32.99 incl.
     
  2. Thunderscream

    Thunderscream Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook de Britse, maar bij mijn weten is dit toch gewoon 1080i. Dat staat tenminste achter op de box...
     
  3. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Los en als boxset dan moet je effe rondkijken zag hier wel paar winkels waar ze of alleen de boxset of alleen losse delen hadden.

    Denk dat je beter via internet kan kopen als je dat wel eens doet.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2008
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Koop Blu Rays eigenlijk altijd via internet maar bij de sites waar ik normaal bestel hebben ze alleen de boxsets. Mocht iemand The Matrix (1) voor rond de €20 vinden post de link dan even :)
     
  5. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Media Markt Zoetermeer ;)

    Volgens mij tussen de 20 en 22 euro.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb vaker gehoord dat er een 1080i en een 1080p versie van is.
    Volgens deze link is deze 1080p
    http://bluray.highdefdigest.com/668/planetearth.html
    en dit is toch een heel bekende site met veel kennis van zaken.

    En ja: er zijn sowieso enkele 1080i blu-ray's, maar de meeste zijn 1080p.
    Bij hd-dvd had je dit ook, want ik heb de film "a Good shepard" op hd-dvd en die is 1080i. De rest is allemaal 1080p.
     
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Media Markt loopt een actie, als je een Blu Ray speler koopt krijg je 9 blu-ray films gratis en een blu-ray game.

    Weet alleen niet of dit een landelijke actie is of alleen van de MM in Zoetermeer.
     
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, is ook in Zwolle. ;)

    Een andere landelijke actie is nu volgens mij ook dat je nu bij sommige TV's van Sony een Blu-ray speler krijgt +6 films. Op zich ook een geinige aanbieding...
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Oh mijn god. Het geluid van The Incredible Hulk is echt goed.
    Heerlijk scherpe films. :cool:
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wow, ik heb gisteren eindelijk nog een film binnengekregen van TheHut \o/ Wat een kut zaak is dat zeg. =( Ben blij dat ik nu alles heb ontvangen.
     
  11. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Hoe weet je eigenlijk of een blu-ray/dvd van cd-wow of play met nl subs is?
    Ik kan het nergens vinden.
     
  12. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet je nooit zeker...

    Wat ik soms doe is deze lijst van dvd.nl erbij halen. Het is echter geen officiële site dus je weet het nooit 100% zeker...
     
  13. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    10 December komt The Dark Knight eindelijk uit. _O_ Echt een meesterlijke film. Dit wordt mijn eerste Blu-ray die ik ga kopen bij de release.

    [​IMG]

    Op Bol.com is hij te reserveren op Blu-Ray, in een steel case en ook nog eens 2 disc's!

    Dit is voor mij zeker de film van 2008, en behoort bij mij zeker in het rijtje van favorite films ooit gemaakt. _O_

    Nog meer mensen van hier die hem gaan halen? En wat vonden jullie van de film?
     
  14. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem pas geleden pas voor het eerst gezien. En ik vond het een goeie film, vooral de Joker was goed gespeeld.

    Zeker een van de betere films dit jaar.
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Heb The Dark Knight een tijdje geleden al gepreordert bij Play.com voor iets van €21 incl ofzo. Wel jammer dat het verzenden via Play.com de laatste tijd zo lang duurt dus ik verwacht TDK pas 2 weken na de release in huis te hebben
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik geloof dat Alonso laatst zei dat er betere blue-ray spelers op de markt zijn. Dat is volgens blu-ray.com iig niet waar:

    PlayStation 3 is beste Blu-ray speler
    Nieuws | 6 december 2008 - De PlayStation 3 moet voor consumenten de grootste stimulans zijn om over te stappen op Blu-ray. Echter, veel consumenten twijfelen of Sony's PlayStation wel de beste keus is bij het aanschaffen van een eerste Blu-ray speler. Er worden vraagtekens bij gezet of de PlayStation 3 echt wel competent genoeg is voor het afspelen van Blu-ray films. Het lijkt er op dat we nu een, zo goed als, definitief antwoord hebben, als gevolg van een interessant vergelijkings-onderzoek door Blu-ray.com

    De website (welke geen banden heeft met de Blu-ray Disc Association en niet geïnteresseerd is in het promoten van een bepaald merk) heeft een aantal van de populairste Blu-ray spelers onderzocht en met elkaar vergeleken volgens bepaalde criteria. De modellen in kwestie zijn:


    Sony PS3 40 GB

    Sony PS3 80 GB

    Insignia NS-2BRDVD

    LG BD300

    Olevia BD100

    Panasonic BD35

    Panasonic BD55

    Pioneer BDP-51FD

    Pioneer Elite BDP05FD

    Samsung 2550

    Sharp HP21U

    Sony 350

    Sony 550


    De spelers werden allemaal op dezelfde criteria beoordeeld. Criteria als 'disc uitwerp duur', 'film laadtijden (zowel de Basic, BD-J als BD+ modi)', 'BD-J (Java) overall prestatie' en nog veel meer.

    De resultaten van het onderzoek waren enigszins verrassend, deze bewijzen namelijk dat Sony's PlayStation 3 de beste Blu-ray speler op de markt is. De PlayStation 3 was op alle criteria beter dan de concurrentie. Als je je dan bedenkt dat Sony's PlayStation nog veel meer kan dan alleen films afspelen, klinkt Sony's bewering dat de PlayStation 3 alles is wat je nodig hebt in je home entertainment centre opeens niet meer zo onwerkelijk. Tevens is de prijs van de PlayStation 3 ook lager dan die van menig Blu-ray speler.


    onderzoekgegevens!
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind de laadtijd van een speler heel belangrijk.

    Ik heb hier een HD-DVD speler van Toshiba maar het laden van een HD-DVD duurt een eeuwigheid.

    Ik gebruik de PS3 (60GB) voor bijna alles cd/scad/dvd/blu-ray.
    Ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit 1080p/24p
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Klopt niet, PS3 is duurder of netzo duur als de gemiddelde Blu-ray speler. Zo is bijvoorbeeld de Panasonic BD35 momenteel 269 euro. Vind het beeld net wat scherper, meer contrast hebben en meer diepte hebben op m'n Panasonic BD in vergelijking met m'n PS3. Tevens is het geluider beter (veel harder). Met de PS3 moet ik m'n geluid op -30 / -35 zetten om lekker geluidsniveau te krijgen, bij m'n Panasonic is dat meestal rond de - 50 om hetzelfde niveau te krijgen. Tja, het opstarten van een film duurt misschien 5 tot 10 seconden langer, maar krijg er dan wel een mooier beeld en mooier geluid voor terug. Daarnaast hoor ik m'n Panasonic player totaal niet tijdens een film, een PS3 wel.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn PS3 staat op een wandplank boven mijn LCD , maar ik hoor de PS3 niet tijdens het kijken naar een film.
    Films kijken op de Xbox360 doe ik helemaal niet meer, dat is net een cirkelzaag :+

    Het beeld van een normale dvd is op de Toshina HD-DVD speler iets mooier dan op de PS3.
    Alleen heeft de Toshiba weer 1 grote nadeel , bij het wisselen van de laag staat het beeld eventjes stil :mad:
     
  20. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008

Deel Deze Pagina