De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft het wel over de warme kleuren, maar ik heb sinds 3 dagen geleden weer gewoon op normaal gezet. Het wit is zo gelig als hij op warm staat, vond het persoonlijk best storend.

2. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb anders nergens last van.
    Is natuurlijk persoonlijke smaak.

Ben benieuwd na calibratie wat voor beeld ik dan heb over een maandje :)

3. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Wat is het voor gezeur over het verbruik van plasma tv's? Ik ben er inmiddels uit dat ik een plasma moet hebben en ik denk deze: Samsung PS-42A451
    Scheelt dit nou honderden euros per jaar of houd het op met een paar tientjes?

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    We kregen vorige weel de jaar-afrekening van Essent en ik ben behoorlijk geschroken.
    We hebben MINDER elektra verbruikt als vorige jaar :confused:

Als we nu minder apparaten hebben , maar er zijn er zelfs een aantal bij gekomen (Xbox360 , Wii , PS3 , 40" FullHD , Mac ).

5. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ja het interesseert me eigenlijk vrij weinig wat ze verbruiken, die paar tientjes meer of minder. Vroeg me alleen af waarom het altijd zo'n onderwerp van gesprek is op kieskeurig e.d.

De Mac heeft stroom terug denk ik ;)

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Alleen bij apparaten (koelkast en diepvriezer) die 24/7 aanstaan kijk ik naar het energie-verbruik.
    Weet wel dat mijn Mac Mini veel minder Watt's vreet dan mijn oude pc.

We hebben vorig jaar >200 KWh minder verbuikt.
    Normaal kijk ik nooit naar het energie-verbuik van mijn apparatuur.
    Het zal me een worst wezen :cool:

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ej Ferry,
    zou je jou instellingen is hier kunnen zeggen, of ff een foto ervan maken. Denk echt dat bij mij de instellingen zwaar verkeerd staan. Ik heb zelf de TH37PV70. Dus menu en alles in het zelfde :) Je zou me heel veel helpen hier mee.

8. LordTB

LordTB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die tv wilde ik ook gaan kopen, maar de resolutie is schijnbaar 1024 bij 768, terwijl een hd ready (720P) toch 1366 bij 768 is? Kan iemand me dit uitleggen?

http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/samsung/ps-42a451/219685/

Bij voorbaat dank.

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Contrast, zwart- en kleurenweergave, refreshtime, ghosting en motion handling zijn belangrijk voor een hdtv. Deze kan je echter niet uit de specs halen, want er wordt nogal gegoocheld met de cijfers.

Wat je moet doen is gewoon de xbox meenemen naar de winkel en zelf gaan testen.

Kijkafstand: tabellen zijn zinloos en worden verkeerd uitgelegd.
    De tabellen met kijkafstand bij de oude crt toestellen waren minimale afstanden; ging je dichterbij zitten dan zag je fouten in het scherm/ matige kwaliteit van tvzenders.
    De tabellen van hdtv's zijn maximum afstanden; als je verder gaat zitten dan verlies je het nut van hd.

Voor xbox360/ps3 gaming, digitale tv, blu-ray en dvd kijken op een afstand van 3 meter kan je makkelijk een 37 inch nemen.
    Ik weet zeker dat wanneer je voor een 32 inch gaat, je binnen 3 jaar een grotere koopt.
    Vergelijk een 37 inch lcd 's met een 37 inch plasma (panasonic th37px8/80 bijvoorbeeld, ook niet duur).

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Een hdready tv heeft een resolutie van minimaal 720 horizontale beeldlijnen.
    De resolutie die jij noemt is gebruikelijk bij hdready lcd's.

De plasma is absoluut hdready; je moet gewoon zelf naar het beeld kijken en je eigen ogen vertrouwen ;)

Waar de 1366x768 vandaan komt?
    Dit komt van een standaard resolutie van pc monitoren van vroeger, namelijk 1024x768.
    Met de komst van breedbeeld werd dit een probleem en werd het beeld naar 16 : 9 omgerekend en werd dus 1366x768.
    1280x720 werd ook gedaan maar omdat iedere tv behoorlijke overscan had/moest hebben, kon je dat tòch niet op 1:1 pixelmapping krijgen en hebben ze de 1366x768 genomen.

Hoe kan het dan dat de plasma een resolutie heeft van 1024x768, terwijl dit dus helemaal geen breedbeeld-resolutie is.
    De plasmacellen zijn langwerpig, maar daar zie je niets van hoor.

Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Tuurlijk kan dat. Ik zal als ik thuis kom nog ff kijken wat betreft 2 instellingen die ik niet meer weet.
    Deze weet ik zeker:

Beeld= Cinema
    Contrast 50%
    Helderheid 70%
    Kleurweergave 70%
    Sharpness 10%
    Kleurtemp= Warm

edit:
    Kleurenbeheer = aan
    Mpegnr = uit

Bij Menu-Instellingen staat 100 hz natuurlijk aan.

Uit mn hoofd heb je alleen nog Mpeg.nr en kleurbeheer, maar die zet ik er vanavond wel bij.

Ben je niet tevreden met je beeld? Zijn jouw instellingen heel anders en welke apparaten heb je erop aangesloten en met welke kabels.

Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Had aan mijn instellng niet veel verandert. Heb verder alleen xbox erop aangesloten + digitale tv van @home, met een SD Decoder.

Wat betekend dat MPEG NR. en Automatisch kleur beheer eigenlijk? en volgens mij heb je ook nog PNR ofzoiets. Maar dat licht eraan of ik die digitale tv decoder op RGB of op composite heb staan.

13. LordTB

LordTB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oow oke, bedankt voor de reply ;)
    Ik ga hem morgen bekijken dus ik ben benieuwd :)

14. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Heb mijn tv, wat een werk om 32 kilo om hoog te slepen. Wel een mooi beeld alleen de analoge zenders niet. Heb echt digitale tv nodig+ andere stekkers en misschien een versterker. Ik heb mijn contrast trouwens rond 50%, hoe groot is de kans op inbranden nog?

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Begin rond de 30-40% om alles zeker te voorkomen. btw. de mijne is 45kg xD

16. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    De kans op inbranden is zeer minimaal dus lekker laten staan zo ;)

De mijne staat ook sinds ik hem heb op 50%.

17. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb mijn keuze eindelijk kunnen maken :) Het word de Philips 32pfl5403, heb em in de winkel gezien en het beeld wat echt mooi en design val ik toch ook wel voor haha.

Zie hem om internet staan voor €530 maar haal hem lekker bij de speciaal zaak hier voor €600 met nog €85 voor 5 jaar garantie :) (ik heb een hekel aan winkels als mediamarkt e.d.)
    Ik betaal liever een paar tientjes meer zodat ik service kan verwachten, bij MM worden ze al allergisch van het woord.

Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  18. Achillias

Achillias Guest

Dat er nog mensen zijn die daar intrappen. :emo:

19. ventouxfreak

ventouxfreak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben inmiddels terug van vakantie en heb afgelopen weekend de 37'' 5 serie van Samsung gescoord in Rotterdam. Geweldige TV!:thumbs: Zelfs het analoge signaal valt me nog mee. Ik heb er al mn 360 spellen op gedraaid afgelopen dagen en ik zou niet meer terug willen naar die kleine lelijke monitor die nu bij het grofvuil staat:):) Degenen die me van advies hebben voorzien... merci beaucoup:thumbs:

20. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik verkoop ook Apple Care waar ik volledig achter sta. Het feit is als ik na 1 jaar gekut krijg weet ik gewoon zeker dat ik gedekt zit, en wat is 85 euro nou voor 5 jaar? niks! Even 1 avondje niet stappen en het geld heb ik eruit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina