Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind dat zo raar waarom sommige mensen 80 euro voor een muis of toetsenboard neerleggen :p? Ik werk met zo'n logitech muis-keyboard setje van 25 euro en werkt/gamed super.
     
  2. Opgezwolle

    Opgezwolle Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, daar zit wat wel wat in. De instel mogelijkheden en specificaties van de Razer spraken me echt aan vandaar de aankoop ^^. En los van dat vind ik het wel een gave muis paste bij mijn Thermaltake Armor kast.
     
  3. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd wel waar, als ik soms zo'n Logitech G15 zie snap ik ook wel waarom mensen daar zoveel geld voor neerleggen:

    [​IMG]
     
  4. Opgezwolle

    Opgezwolle Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker, alhoewel ik liever de eerste versie toch iets mooier vind :).
     
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Als je het goed gelezen had ;) dan zag je dat ik een upgrade set wou kopen dus icm met een X2 5000+ en 2GB DDRII. Nu begin ik serieus te twijfelen om hem te halen :)
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon een simpele logitech / microsoft dan, maar niet Sweex, da's zulke troep :emo:

    Je mobo kan het wel aan, het gaat er meer om of het wel in je kast gaat passen }:]

    Keyboard maakt me niet uit, die heb ik voor €20 gehaald bij de mediamarkt (Logitech Media Keyboard 600). Muis daarentegen vind ik veel belangrijker, aangezien die lekker in de hand moet liggen, makkelijk te verplaatsen zijn en fijn in te stellen, daarom heb ik de G5 2007 edition gekocht, die was niet zo heel duur, €40 :)
     
  7. Opgezwolle

    Opgezwolle Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij moet denk ik wel in de kast passen, ben van plan om een Lian Li P60 erbij te kopen.
    Ik vind het echt een vette kast met een superieure bouwkwaliteit :D.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja daar betaal je ook voor :+. En dat ding weegt 20kg of niet :9...
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet of je ooit last gehad hebt van je handen/polsen. Maar ik heb zelf kind of RSI gehad (volgens de fysio was het dat niet, maar op een gegeven moment geen vork meer kunnen vast houden enzo, ik zeg maar wat ff, is niet echt chill). Anyways.. een toetsenbord is meestal niet echt boeiend, al vind ik mijn G15 wel een stuk beter typen dan zo'n internet keyboardje van Logitech.

    Muis daarin tegen is super belangrijk. Hoe groter hoe beter, altijd Microsoft muizen gehad (jeweetwel, van die uber dingen) maar inmiddels al een hele tijd een MX revolution. Van die standaard muizen heb ik vaak na een uurtje of 2 echt super ernstige last van. Dus hoe duur een keyboard/muis ook is. Wil wel goed spul (die shit van die Russische knakker daar gelaten natuurlijk.. alles in verhouding).
     
  10. Opgezwolle

    Opgezwolle Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, nee 8kg om precies te zijn xD hij is ook helemaal van aluminium :)

    @ErroX: Nou en of, ik game best lang achter de PC en heb gemerkt dat ik met een goedkopere muis ook last aan me polsen krijg na een tijdje. Kwaliteit komt bij mij zeker op nummer 1.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2008
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb een Antec900, dat ding is gewoon 14kg staal :D
    En dan nog een Scythe Mugen Infinity koeler à 1kg erop, videokaart met custom dual slot cooling, hdd's, dvd drive en moederbord en je zit zo aan de 20kg denk ik..
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2008
  12. Opgezwolle

    Opgezwolle Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie setup, ze worden nogal al gauw zwaar ja. Als ik mijn kast moet optillen begin ik al last van m'n rug te krijgen :'). Heb op dit moment een full tower en die is ook compleet van staal.
     
  13. UnleasH

    UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het andere topic nogal inactief is post ik hem nogmaals hier. Ik probeer niet vervelend te zijn ;)

    Na besloten te hebben om een nieuwe pc aan te schaffen, heb ik vandaag alle onderdelen binnen gekregen, zodat ik zelf lekker mijn nieuwe pc in elkaar kon gaan knutselen.

    Dit is mijn setup:

    Antec NinedHundred
    Coolermaster Realpower M620w
    MSI X48c Platinum Edition
    Intel Core2 Duo E8400
    OCZ PC6400 800mhz ReaperX HPC
    Samsung Spinpoint F1 750gb 32mb cache
    Club3D HD4870 512mb GDDR5 OC Edition

    Alles hoort precies op elkaar afgestemd te zijn, en ik verwachtte ook dat het zou werken.

    Na alles uitgepakt te hebben, begon ik met assembleren. Geen enkel probleem, alles zat in elkaar en ik was niets vergeten, alles zat op de goede plek. Dus, moment supreme, ik start 'm op, alles begint netjes te draaien. Ik hoor een lichte piep, positief dus. Alle fans draaien op volle toeren, harddisk pruttelt braaf en de dvd brander leeft ook. Videokaart draait ook op volle toeren.

    Maar ook al draaide alles, ik krijg maar geen beeld. Verschillende monitoren aangesloten, geen effect. Er is geen signaal. Ik denken, dat moet de videokaart zijn, misschien DOA? Ik mijn oude videokaart erin, weer geen signaal. Videokaart doet het dus gewoon goed.
    Wat gegoogled, ligt misschien aan je interne geheugen. 2 andere ramsetjes geprobeerd, incl de Corsair Dominators, geen effect, terwijl ze allen inclusief mijn Reapers compatible zijn met het MSI moederbord.

    Daarna alle kabels langsgelopen, maar alles zat perfect op zijn plaats. Niets kunnen vinden wat zou kunnen duiden op een hardwareconflict. Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat het aan het moederbord ligt... Ik ben ten einde raad, weet 1 van jullie misschien hier een oplossing voor?

    Bvd


    Edit: Het viel me pas op na het lezen van een aantal reviews dat ik de switch cards er niet bij heb gekregen. De verpakking zat dan ook niet meer in plastic toen ik het kreeg van Alternate. Is dit erg? Werken mijn modules wel zonder die switch cards? Je hebt namelijk gewoon aparte ddr2 en ddr3 sloten. Mijn ddr2 reepjes zitten in de ddr2 slotjes, maar switch cards heb ik dus niet.. Heb ik die persé nodig? Misschien dat daar dan het probleem ligt..
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Switch cards? Nog nooit van gehoord :+
    DOA zal die wel niet wezen, probeer het eens met één reepje geheugen.
    En ben je niet vergeten de videokaart van aparte prik te voorzien? (just to be sure ;))
     
  15. UnleasH

    UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Met één reepje ook al geprobeerd, geswitched tussen sloten, ook geen effect.

    En ja, ik heb de videokaart van aparte kabels voorzien ;) 2x 6pins
     
  16. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien je het niet zelf geassembleerd hebt kun je het ook niet terug sturen, dat is jammer. Ik zou je computer bij de lokale computer winkel even laten testen, vervolgens het kapotte onderdeel via een RMA terug struren.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    [​IMG]

    Als die (of zoiets) bij je mobo horen, en je mobo was al uit het plastic, dan zou ik dat nooit accepteren! Gewoon alternate over die kwestie bellen/mailen.
     
  18. UnleasH

    UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is 'opgelost'.

    Ben zelf maar naar Alternate gereden. vervolgens hun het moederbord laten testen, geen effect. Daarna van hetzelfde type uit de voorraad geprobeerd, deed het ook niet. Toen heeft die jongen nog 4 dezelfde getest, allemaal uit de voorraad, ze deden het allemaal niet. Het is dus een fout in de productlijn die ze hebben binnengekregen. Ook zaten er in geen enkel van de dozen de vereiste switch cards. Daar zit dus serieus wat mis. Heb dus uiteindelijk maar een ander X48 moederbord uitgekozen, eentje van Gigabyte en die loopt nu goed. Slechte zaak dus van MSI.
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Met welk programma maken jullie bootable ISO's? Ik heb nu al 3 programma's geprobeerd maar het wil niet lukken. Ik wil gewoon een aantal bestanden inpakken in een ISO en vervolgens kunnen opstarten van de DVD.
     
  20. Opgezwolle

    Opgezwolle Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ImgBurn
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina