1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik betwijfel of je PC uberhaupt wel een optical ingang heeft... Een onboard optische aansluiting is in 99% van de gevallen enkel een úitgang. Je kan er dus alleen geluid uithalen en geen geluid invoeren. Als je optische in wil hebben, dan moet je een redelijk geavanceerde geluidskaart kopen...

    Als je naar het plaatje kijkt is het zwarte vierkantje onder de oranje ronde aansluiting helemaal links de optische uitgang. Hier komt rood licht uit, wat betekend dat het een uitgang is. Het oranje ronde aanlsuiting is coax-uit.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Gisteren een nieuwe av-receiver gekocht ter vervanging van m'n Yamaha RX-V1700:

    [​IMG]
    Onkyo TX-NR906

    De Yamaha had nogal wat problemen met het doorgeven van beeldsignalen naar m'n tv via HDMI. Op de een of andere manier kon ie het signaal niet 1:1 doorgeven, dus viel het beeld om de haverklap weg. Mja, nu werkt alles zoals het hoort. :D Wat een geluid komt er uit dat ding zeg, veel meer controle over m'n speakers. :eek: Als de Yamaha op een wat hoger volume moest spelen begon het laag vrij boemerig te worden, nu blijft het lekker strak. Films, cd's/sacd's klinken echt waanzinnig. Kan alles weer opnieuw gaan kijken/luisteren. :+
     
  3. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe kan een geluidsinstallatie kapot gaan als de stroom er vanaf is?
    Ik heb de Logitech Z-5500,ben een paar dagen op vakantie geweest en heb de stroom van mn electronische apparatuur afgehaald zodat er niks op standby zou blijven staan.. Toen ik weer thuis kwam zette ik de stroom er weer op en nu doet de de Logitech niks meer... Iemand enig idee hoe dit kan?
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Niets mis mee. :thumbs:
     
  5. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Wat zouden jullie doen als je het voor het kiezen had. Ik heb thuis een lcd van samsung en een blue ray speler van samsung. Zou ik dan het beste kunnen gaan voor een surround setje van samsung. Of kan ik het beste Harman en Kardon nemen? Ook zou ik niet weten waar ik de receiver kwijt zou moeten omdat ik geen plek meer heb in mn tv kast. Maar dat zal wel een beetje aankloten zijn.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met een setje haal je ook weer een dvd-speler in huis.
     
  7. DevilsChase

    DevilsChase Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    waar is de harman kardon AVR 147 gebleven???

    Hij werd eerst op verschillende plaatsen aangeboden, maar nu zie ik hem bijna nergens meer staan?? Is hier iets mee aan de hand ofzo?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is toch opgevolgd door de AVR 155.
     
  9. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand toevallig ervaring met 5.1 headsets, zoja welke kan ik het beste aanschaffen? budget: ong €150.

    EDIT: Toch maar even niet aanschaffen, heb even rustig de eerste 20 pagina's van het vorige deel doorgelezen en ga eerst maar eens even een aantal maanden sparen voor een goede receiver, dvd speler en speakers, was het begin dit jaar al van plan, maar daar kwam een dure pc van €1700 tussendoor slippen.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2008
  10. bond007_be

    bond007_be Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi allemaal,

    zijn er ook reveivers die SD materiaal omzetten naar de hdmi kabel ?

    vermogen is van ondergeschikt belang. budget zo laag mogelijk natuurlijk

    is voor home cinema.


    als je een optical splitter gebruikt , krijg je dan de 2 geluiden tegelijk te horen of hoe werkt dat ?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedoel je met SD-matriaal , audio of video ???

    Audio zal in de meeste gevallen geen probleem zijn , maar een reciever zal met een video-signaal behoorlijk veel rekenkracht moeten hebben.

    Dit is een goede optische splitter.
    [​IMG]
     
  12. bond007_be

    bond007_be Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem is als volgt , ik wil de plasma tv aansturen via 1 enkele HDMI kabel , zodat ik enkel moet kiezen op de receiver wat ik wil kijken . als ik bv de PLAYSTATION dan op de receiver aansluit dan zou dat signaal er via de HDMI op de tv moeten komen.


    welke goedkoopste versterer surround kan dit ?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je werkt met minimaal 2 HDMI-kabels.
    PS3>Reciever en Reciever>Plasma.

    De reciever verwerkt alleen het audio-signaal het video-signaal wordt direct doorgestuurd naar de Plasma.
    Om optimaal van de PS3 gebruik te kunnen maken moet de reciever geschikt voor HDMI 1.3
    Deze ondersteunen namelijk Dolby TrueHD en DTS HD.
     
  14. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    met mijn logitech x530 ontvang ik als hij alleen aan staat radio-ontvangst en heb last van plopjes is dit te verhelpen of ben ik toe aan een nieuwe set?
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Dat is niet erg, dat van radio ontvangst. Als je een X530 ben je zoieso toe aan vervanging. Tijd voor een upgrade naar een 5500!
     
  16. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ja daar zit ik over over na te denken ja!! maar is het daar toevallig ook niet bij want word best ziek van de plopjes en radioontvangst!!!

    En als ik mijn 360 erop aansluit welke optische kabel heb ik dan nodig en waar kan je die halen liefst online shop!!!
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2008
  17. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    [​IMG]

    Ik wil graag deze ibood halen, maar wilde graag even de mening van een aantal experts :) . Ik wil hem voornamelijk gebruiken om lekker in surround te gamen, als ik het goed heb begrepen moet ik dan nog een optische kabel erbij kopen. Verder gewoon beetje muziek luisteren en af en toe een dvdtje kijken. Wat vinden jullie van deze aankoop?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De perfecte HCS voor de beginner.
    Dit setje heeft een actieve subwoofer , dat wil zeggen dat de subwoofer een eigen ingebouwde versteker heeft.

    Weet niet of de HDMi-kabel ook Dobly Digitaal of DTS ondersteund , je zal dan gebruik moeten maken van een optische kabel.
    De prijs van een optische-kabel zal rond de € 15 liggen !!!
     
  19. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ah super, bedankt voor de info. Op het forum van ibood stond idd dat de hdmi kabel geen dobly digitaal ondersteund en dat dan via een optische kabel zou moeten, maar dan weet ik dat. Dus ik heb bij deze echt surround geluid dan? En neit zoals nu zo'n 5.1 setje met stereo geluid? iig bedankt voor je hulp en voor andere liefhebbers: www.ibood.nl
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Surround sound heb je niet maar Dolby Digitaal en zelf DTS geluid.
    DTS is zelfs nog krachtiger dan Dolby Digitaal.

    Het geluid van deze Onkyo kan je niet vergelijken met een normaal alles in 1 setje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina