systeemherstel na pc crash

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ToanToan, 10 nov 2008.

1. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    mijn pc is gister gecrashed en als ik hem nu opstart krijg ik een blauwscherm waar op staat: kan user32.dll niet vinden, installeer dit component opnieuw. ik heb dus de cd-rom ingedaan die ik bij mijn pc kreeg en mijn computer laten starten via de cd-rom. ik kan dan kiezen uit 2 opties. windows xp opnieuw installeren of windows xp repareren. ik heb dus op windows repareren gedrukt en daarna mezelf ingelogd. maar dan moet ik in dos typen wat ik met mijn pc wilt doen. als ik help intyp en op enter druk krijg ik een hele lijst. aangezien ik op dit gebied een totale noob ben weet ik niet wat ik in moet typen. ik dacht aan fixboot maar ben bang dat mijn harde schrijf dan wordt gewist. weet iemand mischien hoe ik alleen dat bestand kan herstellen of terughalen. en/of als ik de optie windows xp opnieuw installeren kies. of mijn hele c schrijf dan wordt gewist en dus al mijn bestanden kwijt ben. hoop dat iemand me hieruit kan helpen.

2. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Kom je nu dus wel weer in Windows XP zelf of start hij op in DOS?

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja als je in de Windows Setup repair doet kom je in dos en dan mag je zelf gaan klooien om de user32.dll weer op de goede plek te krijgen, volgens mij doet fixboot dat niet...

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een fout van AVG, althans, ik neem aan dat je AVG gebruikt. Tweakers staat er vol mee.

Als het goed is heb je deze foutmelding: c0000135
    Google daar even op, en dan de eerste 2 hits op zijn volgens mij van tweakers, daar kan je er opzich wel uitkomen. Ik heb hetzelfde probleem thuis, straks even maken..

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Typ in:
    copy d:\i386\user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll /y <enter>
    exit <enter>
    Als je dvd drive niet d: is even aanpassen, als je windows partitie niet c: is even aanpassen.

Voilà, een werkende pc! :+

6. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik dus ook. De grap is enkel dat ik met veilige modus ook niet in windows kan komen. Dan start hij ook nog altijd telkens opnieuw op...
    Het schijnt dat ik, omdat ik enkel een herstel-cd heb en geen officiele windows xp cd, dat ik nu een bestand op een cdtje moet branden en dat ik dan wel weer erop kan.
    Dat zal ik zo dan maar proberen...

7. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    @gods gamer, het was idd nadat ik avg een scan had laten lopen
    @lenny T, thnx ik ga het meteen proberen

edit: heb het geprobeerd maar krijg: de parameter is ongeldig. ik heb die van jouw letterlijk overgetypt behalve mijn dvd drive. en moet ik die y op het laatst ook typen? ik dacht dat het g was maar ik weet het niet zeker. een manier om erachter te komen welke letter drive je hebt?

Laatst bewerkt: 10 nov 2008
  8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook al eens in het kutmomenten topic gepost maar dan hier nogmaals:
    http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?p=392328#

Staat precies uitgelegd wat de oorzaak is en hoe het probleem op te lossen in baby stappen. Het probleem is veroorzaakt doordat er een fout in de nieuwe definties van AVG zat. Deze zorgt ervoor dat user32.dll onterecht word aangezien als een "thread" en word het gebruik hiervan verhinderd. Resultaat, je pc start niet meer op. Hetzelfde probleem kan voorkomen wanneer je NOD32 gebruikt omdat deze ook dezelfde definities hebben doorgevoerd. Ik was gister al op de hoogte en heb toen een uitzondering voor de system32 map kunnen maken en dus geen problemen. Het is een belachelijke en zeer kwalijke fout welke hopelijk niet meer gemaakt gaat worden. Veel succes met oplossen...

Laatst bewerkt: 10 nov 2008
  9. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    oke heb het eindelijk gevonden en mijn pc doet het weer:D

blijkbaar hebben meerdere mensen hier last van. dit hoor je dus te doen
    je herstel cd rom erin doen

booten vanaf windows CD rom
    kies herstel installatie (optie R)
    voor de belgen, pas even de toetsenbord indeling aan als je niet wil zoeken naar de ":"

navigeer op de windows CD naar de map i386 ("cd i386")

en dan "copy user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll"

"exit"

is het beter als ik nu avg verwijder of zullen ze die fout er weer uit hebben gehaald?

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de meest recente updates van AVG downloaden en dan heb je geen enkel probleem meer. Het probleem is namelijk in de nieuwe updates verholpen.

11. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    oke gelukkig. iedereen thnx in ieder geval voor alle hulp\o/

12. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt het uit als er verschil is tussen je service pack op de computer en de service pack op je CD om het User32.dll bestand te vervangen?

13. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Hier
    staan meerdere oplossingen voor dat AVG probleem.

14. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij doet het bij mij nu ook weer. Dankzij Knoppix en een 'donor user32 file'.
    Meteen de nieuwste database(1779) gedownload.
    En als het goed is doet alles het weer en start hij morgen weer gewoon op.

15. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb niet dat probleem maar met winsvr.dll ofzo iemand?

16. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben via de installatie cd in de recovery console gekomen en heb dit getypt:
    copy c:\windows\system32\dllcache\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll
    en toen deed ie het weer :D

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is zou je dan in veilige modus kunnen opstarten? AVG updaten en dan zou die 't weer moeten doen.

18. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    oh thnx, es proberen :)

want ik kan idd in veilige modus opstarten.

maar is dat bestand wat ontbreekt dan weer terug? als je avg update?

Laatst bewerkt: 13 nov 2008
  19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja die herstelt het weer, en anders kan je altijd het bestand halen uit:
    c:\windows\system32\dllcache\ en dan kopieren/plakken in c:\windows\system32\

Deel Deze Pagina