Ik heb de game (promo) en ik was er een beetje sceptisch over. Hij komt uit in een periode waarin er veel AAA-titels uitkomen. Toch kan ik maar 1 conclusie trekken: deze game is GAAF!
Nadat je in de eerste missie de controls uitgelegd krijgt, gaat de game in sneltrein vaart. De game is 1 grote rush, je voelt je gehaast doordat je opgejaagd wordt door de politie. Omdat je overal op kan klimmen en vanaf kan springen, geeft het een kick als je net op tijd ontsnapt.
Het is over het algemeen duidelijk waar je heen moet, je hebt hier immers een knopje voor dat je de juiste richting laat zien. Toch is het soms niet geheel duidelijk, dit vind ik geen nadeel. Het is erg gaaf als je opgejaagd wordt door de politie een deur door rent (open beukt) en op een groot dak terecht komt en je om je heen aan het kijken bent waar je heen moet. Je moet snel beslissen en dit geeft de game een nog meer gehaast gevoel.
Het schieten is een heel klein onderdeel van de game. Soms pak je een sniper af en kan je een aantal belagers van je af schieten. Maar daarna moet je het wapen al snel weer weg gooien, omdat je het wapen niet mee kan nemen (met springen). Het schieten geeft je iets meer rust, het is ook niet meer als dat.
De game is het best te beschrijven als een grote adrealine kick. Je hebt vrijheid in de baan de je neemt om een bepaald punt te bereiken, alleen moet je wel naar dat punt gaan. Zo liggen er verschillende verborgen pakjes in elk level, die je motiveren om verschillende routes te onderzoeken.
Wil je een leuke, snelle actiegame, dan is dit echt iets voor jou. Ook de first person view is zo goed gemaakt, dat je je echt in de maincharacter begeeft. Als je van het dak valt dan gaan de rillingen over de rug van alle botten die je hoort breken.......
Laatst bewerkt: 11 nov 2008