Ik zit met het probleem dat ik in de kamer met pc en xbox mijn draadloos router niet ontvang. Moet door een muur teveel heen... Nu heb ik gehoord van de zogenaamde homeplugs (AV). Deze zouden nu tot max. 200Mbits/s kunnen halen. Dat zou namelijk een ideale manier zijn om mijn 20 Mbits internet in die kamer te krijgen. Dus ik ben op zoek naar een Homeplug 200Mbits met een buget van rond de 100 euro. Heeft iemand aanbevelingen of goede recente reviews?
Ik gebruik zelf de Devolo dLAN 200 AV. Snelheid is erg goed, up- en downstream van ± 95 Mbps in de minst ideale situatie (verschillende groepen, stekkerblokken, grotere afstand)
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Devolo dlan AVeasy starter kit. Ik ben (na een dag) zeer tevreden met deze homeplug de snelheid zit idd net onder de 100mbit/s dus moet meer dan genoeg zijn om hd content te streamen. Wat ook fijn is is dat het echt plug en play is. Mijn situatie thuis is nu: Van mijn adsl modem naar de ene homeplug naar de andere homeplug ( op een andere groep) naar een linksys wrt54g om vervolgens 1pc(ethernet kabel), 2 laptops (draadloos) en 1 xbox360 (ehternet kabel) aan te sluiten. Ik kan deze homeplugset iedereen aanraden die geen geneuzel wil met kabels of slecht bereik heeft met een wireless unit.
Het is gewoon van de ene kant naar de andere kant van een huis o.i.d. Als je aan de ene kant een router heb, kan je aan de andere kant nog wel een switch doen en weer 4 PC's eraan hangen, al gaat de snelheid dan wel wat achteruit denk ik