Hier mijn take. Op een bepaald moment lees je van dat plan in de queens palace om Jacinto te laten zinken. Dan hoor je de stem van Adam Fenix over tis misschien een oplossing maar aan de andere kant vernietigen we wel gelijk ons laatste refuge mocht het mislukken.
Denk dat hij inderdaad voor de Queen werkt en dat hij bedoelt dat het de laatste refuge zou zijn voor de Locust mocht het plan falen en de Lambient dus niet vernietigd zijn. Denk daarom dat je in deel drie samen met de Locust gaat vechten tegen de Lambient. Beide (mensen en normale Locust) zijn gereduceerd tot kleine groepen (daarom zegt Fenix What have you done na de eindtiteling en dat hele gezeur van de koningin dat de legacy die we nalaten niet altijd positief is, vernietigen van Jacinto was slecht idee) De mensheid heeft zijn enige buffer tegen de Lamient Locust vernietigd, de normale locust namelijk.
Daarnaast denk ik dat de Locust genetisch gemaakt zijn door de vader van Fenix en die Niles. Ze zijn alsware gemuteerde mensen,
Mijn argumenten hiervoor.
Queen zegt op een bepaald moment dat de mensen voor deze oorlog ook zelf verantwoordelijk zijn.
Constante geblaat van iedereen over hoe lang leven ze hier al en hoe kunnen ze dit gebouwd hebben kwam echt te vaak voor in het spel dus hier wordt in deel drie op ingespeeld.
Niles is met een groep specimen naar de bergen gegaan, waar toevallig nu de hoofdstad van de Locust zit.
Vader van Fenix had in deel 1 heel toevallig een kaart van alle locust wegen. Dit kan hij niet hebben gevonden als ze niet bevriend waren met hem!
Maar dit is slechts mijn visie. Benieuwd of ie uit komt.
Daarnaast net Insane uitgespeeld!!! Cool maar moeilijk (als in sommige stukken frusterend irritant niet normaal dood te krijgen tering reavers!)