En dit is precies wat ik heb met veel games op next gen gebied,de games van nu zijn allemaal veel minder hardcore dan op de voorgaande X Box en alles is relatief vrij simpel.
En ik denk dat dat ook komt door dat de 360 meer een mainstreem game apperaat is geworden,terwijl de eerste X Box echt wel hardcore was.
Men richt zich nu meer op graphig's en technieken,maar de gameplay word fors naar beneden gekeldert.
Niet alleen met RPG games maar ook race titels zijn veel minder intersant en diepgaand dan voorheen op weer de eerste X Box,de games van nu hebben daardoor bijna haast geen eigen indentiteit meer.
Op het ogenblik is Oblivion die hier een echte uitzondering op is,maar voor de rest hebben veel games me te veel teleurgesteld.
Ook Mass Effect,prachtige game maar ook weer net niet van het vroegere Bioware nivo kwa gameplay.
Tja,persoonlijk denk ik dat dit probleem in de toekomst alleen nog maar erger word en zullen er steeds meer games hun charme gaan verliezen.
Tegenwoordig worden games gemaakt vanuit een productieve instelling,terwijl vroeger de Developers veel meer vizie en liefde hadden voor hun 'Kindje' en zo goed mogelijk wilde verzorgen.
Fable 1 was welleswaar niet de game waar men op hoopte,maar de game straalde wel charme uit.
Je voelde dat het met veel hart en zorg was gemaakt,de inleving was geweldig vond ikzelf althans dan.
Wat dat betreft denk ik niet dat we nog al teveel van goede en vooral grote gameplay hoeven te verwachten,de games worden mooier en tecnish zal het beter worden maar steeds kleiner van schaal op de uren gameplay met simpele finales.
What a pitty.
Klik om te vergroten...