De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

ik had even een vraagje, bij men lcd scherm moet ik de ruis onderdrukker daarvan uitzetten? heb vaker gehoord dat dat beter is als die uit staat voor te x boxen enz.
    en als het beter is wat zal het verschil dan moeten zijn?

groet arno

2. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ruisonderdrukking heeft m.i. alleen zin als je analoge televisie kijkt. Bij alle overige functies (xbox, digitale tv etc.) gewoon uitzetten tenzij je het zelf prettiger vind kijken met ruisonderdrukking aan.

3. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  4. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Gamers,

Ik hb een probleempje met mijn TV.
    Het gaat om deze tv : Samsung LCD LE22S8
    Als ik bijv. een keer zwart beeld heb in een spel of gewoon op tv dan zie ik allemaal zwarte stippeltjes, zoiets al sneeuw maar dan in het zwart en veel lichter. Ik zie de afbeeldingen etc wel goed op de tv maar heeft iemand een idee hoe ik de tv goed kan afstellen? Zodat ik niet meer van die zwarte stipjes heb op mijn beeld?

Heb ook gewoon HD kabels gebruikt van de xbox 360 dus ik heb werkelijk geen idee.

Cryton NL:D

5. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41

werk zelf bij "prijstopper", en wij hebben vrijwel zelfde assortiment als IT'S. Wij gaan nooit tot of mee met een internetprijs, omdat dat ook gewoon niet realistisch is.
    Verschillende redenen hiervoor:

1) internet winkel is geen winkel maar bijna t zelfde als rechtstreeks bij de leverancier bestellen.(kort door de bocht, gast checkt een paar keer per dag zijn email, checkt de betaling van de klant en besteld hem dan pas ZELF..)
    2) bij een internet winkel kun je de toestellen niet werkend zien, en hun hebben dus ook geen kosten hierin, geen afschrijfkosten op showmodellen/
    3 ) bij een internet winkel is t vrijwel altijd via mail converseren OF telefonisch, bij een winkel kan je gewoon langsgaan en on person praten.
    4) bij defect toestel, of fouten is t makkelijker om bij een echte winkel te gaan, webwinkel werkt altijd met ophalen of zelf opsturen met de nodige wachttijd van dien.
    5) webwinkels hebben nauwelijks kosten... personeel, stroom etc etc.

Natuurlijk moet iedereen t allemaal zelf weten, maar ik vind t altijd raar als mensen bij mij komen, en zeggen dat wij duur zijn want op www.ikstuntmetlcd.nl is ie 200,- goedkoper. Is goed, bestel m dan maar. Hier staat ie, je kunt m zelf meenemen heb je m vandaag al. Staat ie er niet dan is t binnen enkele werkdagen geregeld.

Tijdje terug ook gehad, klant wilde van alles weten, toestel was stuk nieuwe nodig. Na 20 minuten zijn we er uit, zegt ie dus.. ja maar deze is op redcoon 150,- goedkoper, en ik wil m hier ook voor die prijs... mag ik dan een beetje boos worden..

Kijk games bestellen we ook veel via internet, maar probeer maar eens de prijzen van Gamehubs te krijgen bij de Bart Smit, dat gaat je niet lukken. Of om naar de Shell te gaan en zeggen ey bij de Texaco kost die diesel 5 cent minder de liter.

maar okay... ieder zijn ding!

6. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt het antwoord waar ik op wachtte:mad:

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Helamaal waar, service etc moet je op waarde schatten en daar betaal je ook voor. Ze hebben me bij de Harendse Smit toen goed geholpen en ik kon uitgebreid testen en vergelijken en heb daar mn tv dus ook gekocht.

Nu weet ik echter precies welke tv ik wil hebben, heb geen info nodig etc. Ik vind het dan toch verrassend dat hun eigen dochtermaatschappij zo laag kan gaan zitten.
    Als het klopt dat deze modellen dezelfde Panasonic garantie aan huis heeft, dan weet ik genoeg. Als ik m bestel en hem dezelfde week zelf kan ophalen in Veenendaal (15 min rijden) en pas daar hoeft te betalen, dan vind ik dat erg prettig.
    Het prijsverschil is nu gewoon te groot met de winkel en dat vind ik zelf ook jammer.

Met games helemaal. Die kocht ik eerst ook in de winkel, maar nu ook niet meer.
    Het gaat mij te ver dat bijvoorbeeld Far Cry 2 in de winkel €64 kost, maar ik deze thuisgestuurd krijg uit Maleisie voor €36. Daar heeft een winkel toch nauwelijks kosten aan.
    Als het 5 euro had gescheeld dan had ik m in de winkel gehaald.

Maar je hebt gelijk: als iemand eerst het hemd van je lijf vraagt voor info en verschillende tv's gaat vergelijken en daarna begint met online dozenschuivers, dan zou ik ook behoorlijk pissig reageren.

Laatst bewerkt: 15 nov 2008
  8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Hoe bedoel je dit precies?

Je beeld is gewoon goed, maar wanneer er een zwart beeld is geweest dan zie je daarna zwarte stippels in het beeld?
    Blijven ze lang zitten of verdwijnen ze? Heb je dit ook bij het kijken van dvd?

Welke kabels gebruik je dan, welke resolutie staat de xbox, hoe hoog staan contrast en sharpness op de tv?

9. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Ik heb hem gekocht maar zit nog in de doos.. ik ga over 2 weken verhuizen en zet hem dan pas neer.. heb al wel in de winkel gekeken en zag er scherper uit als de tv's die ernaast stonden.. ik heb al een 26 inch lcd tv van samsung en bevalt me erg goed, zag deze voor die prijs en dacht niet twijfelen maar kopen :thumbs:

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kocht mijn apparaten altijd bij de plaatselijk ElectroWorld , altijd vriendelijk en een perfecte service.
    Kocht voor mijn moeder op Zaterdagmorgen een nieuwe gasfornuis en 1 uur later stond die in de keuken (gratis montage en bezorgkosten ).

Met de komt van BCC en MM op nog geen 2Km , heeft de winkel de deuren moeten sluiten.

Was laatst bij de Prijstopper in Almelo.
    Wilde een MIO navigatie , maar kon volgens de " verkoper" beter een TomTom kopen.
    Kreeg van hem zelf een hoge korting , maar met de korting was ik nog duurder uit dan bij de It's op de hoek :confused:

11. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor je reactie, ik heb em uitgezet, en meteen wat beeld instellingen nog verandert :thumbs:

Groet Arno

12. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Gamers,

Ik heb een vraag over HDMI aansluiting op je Xbox360/TV/Home Cinema set(5.1 Dolby Surround.

Mijn xbox 360 is nu gewoon aangesloten via component op mijn HD ready TV en ook op mijn home cinema set voor het geluid. Nou vraag ik met het af of mijn beeld & geluid er beter van worden als ik een HDMI kabel koop.

Zo ja , waar moet ik deze inpluggen:
    - Kan die in de Xbox 360:p?
    - En kan die ook in elke home cinema set?

Iemand hier ervaring mee , met HDMI kabels ??

Graag reacties:)

Cryton

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Je moet eerst weten of er in jouw xbox360 wel een hdmi kabel kan.
    Hij moet onder het gat waar de gewone AV stekker (die brede) nu in zit.

Het is dan zeker de moeite waard om te kijken of je een nog beter beeld kan krijgen!

Er zijn nog maar weinig surround receivers/ home cinema sets waar hdmi in kan worden gestopt en dat zijn ook de wat duurdere.
    Je moet dan in ieder geval minimaal 1 hdmi in en 1 out hebben!

Dit kan je zelf natuurlijk ff bekijken op de achterkant van je receiver. (welke heb je?)
    De kans is niet groot dat dit bij jou kan, maar nogmaals: het is zeker mogelijk dat je een beter beeld kan krijgen via hdmi.
    De grote ellende is dan echter dat de grote AV stekker die er nu in zit er niet meer boven past. Deze heb je echter nodig als je surroundset geen hdmi accepteert en je dus de optische kabel moet gebruiken en die moet nou net in die grote AV stekker die dan dus niet meer past. (lekker goed ontworpen van de mannen van Microsoft).

Het is wel mogelijk als je de AV stekker stript van zn plastic omhulsel, maar als je nu tevreden bent met het beeld zou ik al die ellende niet op mn hals halen.
    http://www.chadledford.com/?p=50

14. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De HDMI aansluiting is de aansluiting OP je AV kabel??

En mijn geluids ding is : Phillips HTS3100 DVD Home Theater System

15. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    HDMI is een aparte kabel.

Ziet er zo uit.(de aansluiting dan) ;)

16. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Dan kan je ook geen HDMI gebruiken he ;)

18. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja weet ik toch veel:)

Maar bedankt!

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan niet alles weten ;)

Er zijn wel speciale converters (omvormers) te koop.
    Die sluit je aan op de normale AV-poort en daarop sluit je dan de HDMI stekker.

Deze dingen kosten meer dan >€80 , voor een paar euro meer heb je een Xbox360 Arcade met HDMI.

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina