De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaming4life

    gaming4life yordi

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    0
    555 euro voor een mooie tv ,wat een koopje*)
     
  2. Paink1ller

    Paink1ller Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe tv, die samsung van 555 euro is wel mooi, maar ik zit dus nog te twijfelen of ik voor 45 euro meer een full hd 82 cm zal nemen van LG.

    De samsung van 555 euro is wel 108 cm, maar hij is hd-ready.
    Vorige week was er trouwens een LG/100 cm/Plasma, voor 600 euro, ook niet verkeerd!

    Het blijft een moeilijke keuze!
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2008
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik merk aan je post dat je het geld een erg belangrijke factor vindt. Natuurlijk te begrijpen maar probeer je niet in de eerste plaats bezig te houden met de prijs.
    Je kan die 550, 600 of 700 euro maar 1x uitgeven en je zit er een langere tijd naar te kijken, vaak een jaar of 4 minimaal.

    Dan kan je nu beter een maandje doorsparen en echt een goede tv kopen voor bijvoorbeeld 700 euro waar je elke dag echt met een lach op je gezicht naar zit te kijken. Dan dat je een tv koopt met een prijs in je achterhoofd maar waar je jezelf wel gaat zitten ergeren aan een matige inkijkhoek, slechte zwartwaardes, lage motion resolution, langzame reactiesnelheid, matige kleuren etc....

    En al helemaal niet gek laten maken door het FullHD praatje want op 82cm zie je het verschil niet vanaf 1 meter of verder tussen F-HD en HD-R.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2008
  4. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke tv raden jullie aan? Ga hem morgen namelijk halen.

    Panasonic TH-42PZ80
    Samsung PS50A551
    LG 50PG6000

    Ben benieuwd..
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan hoe ver je van je tv af zit denk ik. 3 meter en minder = 42". Veel verder weg dan moet je toch wel gaan denken aan de 50" misschien. Meer persoonlijke voorkeur dan iets anders.

    IK zou voor de Pana gaan, meer vanwege eigen ervaring dan dat ik de andere echt heb kunnen testen.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik raad je sterk aan om de televisies echt te testen door van huis iets mee te nemen zoals je xbox/ps3/dvd-speler en dan te gaan gamen en films te kijken.

    De tv die jij het mooiste beeld vindt geven (speel met de instellingen!) koop je.
     
  7. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, bedankt. Ik neem vandaag dan wel mn 360 mee en dan gaan we even vergelijken.
     
  8. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    sowieso de panasonic, ik ben er zo tevreden over.
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    20-23 november bij Wehkamp een 42" samsung plasma voor €555. HD-Ready. Weet ff het typenummer niet meer.

    En een 32" LCD-tv van samsung, volgens mij die a330, voor €399
     
  10. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben langs de plasmadiscounter geweest en weet nu zeker dat ik voor een 50 inch ga. Nou zijn er voor dit onderdeel 2 keuzes. Of de LG 3000/4000/6000 of de Samsung PS-50A550.Nu zijn dit de verschillen.:

    De Samsung is ongeveer 100 euries duurder. Dan heb je wel een full hd, maar die heeft geen 100 hertz techniek. Ik weet niet of dit echt een probleem is. Verder vind ik het design van de LG veel mooier.

    De LG is HD-Ready, maar ik vind het design dus heel mooi. Verder weet ik niet welke ik het mooiste vind. Welke raden jullie aan? http://nl.lge.com/prodcompareprint....0PG4000&cp_models=50PG6000&cp_models=50PG3000 Ik denk persoonlijk dat de 6000 de beste is, maar ik heb er niet zo veel verstand van, de 4000 is de nieuwste.

    Wat raden jullie aan? Want ik weet het zelf echt niet meer.

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/samsung/ps-50a550/278079/

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/lg/50pg6000/214891/

    PS. Zien jullie nog wat bij de eigenschappen wat onmisbaar is?
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2008
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    50inch? serious? Dan heb jij een beste kamer! ;) ik heb zelf 37inch in me woonkamer en vind dat al groot zat.
     
  12. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb best een leipe kamer vind ik zelf. Anders maak ik wel een keertje foto.

    Maar kan iemand iets aanraden?
     
  13. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vraagje. Ik wil op de plasma 720p downloads bekijken (en 1080p). Kan ik alle typen bestanden gewoon via de extender naar de tv streamen via de xbox? Of werkt dit niet altijd, ik heb bv. media player bestanden, maar ook .mkv etc.

    Ik kom telkens die Popcorn Hour A-110 tegen, maar is dit het beste alternatief? Heb je ook andere players die voldoen?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb ook een leipe audio/video/game kamer maar heb genoeg aan een 40" FullHD.
    Ik zou hier wel een >60" kwijt kunnen.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik raad aan om de tv's te testen en op te houden naar die specs te kijken ;)
    (ik lees nu alleen over specs en het uiterlijk van de tv's; beide zijn van ondergeschikt belang als je een hdtv gaat kopen in mijn optiek).

    De ene hdready is beter dan een andere full hd en andersom.
    De 100 hz is vaak geen echte 100 hz, maar er wordt een frame berekent door de tv hoe dit beeld eruit zou kunnen zien en dit wordt tussen de 2 frames van 50 hz gezet.
    Het voordeel is dat de beelden vloeiender kunnen zijn en het nadeel is dat de helft van de film door de tv wordt verzonnen. Niet echt wat je noemt: hoe de regisseur het bedoeld heeft :+

    Bovendien: wat maakt het uit? Kijk en vergelijk en koop de tv die het mooiste en meest vloeiende beeld geeft.
    Al was die 5 hz met een resolutie van 100x40. (bij wijze van spreken dan hè?)

    Design is van ondergeschikt belang vind ik. Het beeld is belangrijker, maar het is wel lekker als de tv niet lelijk is als die uit staat natuurlijk.

    Onmisbare eigenschappen? Uitstekende zwartweergave, details in de zwartweergave, kleurweergave, motion resolution, werkelijk contrast, diepte in het beeld, kan de tv een input aan van 1080p op inputs die jij gebruikt?
    Heb je een blu-ray speler of ps3 en kijk je veel films? Kan de tv in dat geval 24p goed weergeven of wanneer deze dit niet kan, kan hij de film dan wel vloeiend weergeven als de speler op 60 hz staat?

    Kijk je nooit full hd content? Kijk dan of het beeld van de full hd niet minder mooi is dan de hdready ivm upscaling.

    Kijk je digitaal via scart? Hoe is dan het beeld via scart?
    Gebruik je geen surround of niet altijd? Hoe is het geluid van de tv; kan je alles lekker horen/verstaan?

    ----------------

    Mensen die nog twijfelden aan mn verhaal toen ik vertelde dat ik dacht dat de reden dat Microsoft de hd-dvd technologie van Toshiba niet ècht steunde door geen hd-dvd speler in de xbox360 in te bouwen, niet alleen was omdat dit prijstechnisch niet handig was (de ps3 is door de ingebouwde blu-ray een stuk duurder en later uitgebracht door de problemen en loopt daardoor achter in de consoleverkoop, maar zorgde wèl voor de doorbraak van blu-ray), maar ook omdat Microsoft helemaal niets ziet in hd op schijfjes en liever iedereen aan de betaalde hd downloads wilt krijgen.

    http://www.engadgethd.com/2008/11/18/xbox-experience-now-available-to-all-who-signed-up-netflix-hd/

    Netflix has confirmed its Xbox 360 launch details: more than 12,000 movies and TV episodes and 300 streaming HD titles. Remember, streaming is free for Netflix members who are also Xbox Live Gold members.
    Amerikanen kunnen na de fall update van de xbox360 deze week (morgen geloof ik), hd streams bekijken/huren en hebben keuze uit 300 hd titels. Amerikanen die al lid zijn van Netflix (verhuur films/series etc) èn een gold abonnement hebben op xbox live, mogen gratis streamen.

    Waarschijnlijk zal er voor ons Hollanders weer niks te zien of te streamen zijn door regeltjes/wetjes/buma-stemra :mad:
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2008
  16. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Is niks nieuws hoor, NetFlix bestaat al jaren. Het nieuwe is dat je je 'Instant Que' nu ook op je xbox kan afspelen.
    Geen films kopen/huren op de xbox zoals ik hoorde :mad: Alles gaat nog via Netflix hun website. Volgens mij kan je daar als nederlander wel gewoon huren bus ben benieuwd of je het naar je xbox kan streamen.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Eh, het gaat hier om hd content hè?! Dàt is het nieuwe: 300 high definition titels aanwezig voor streams en verhuur.

    Als zoals jij zegt ook Nederlanders van deze dienst gebruik kunnen maken, zou dit toch bijzonder zijn. (ik verwacht van niet).
    De video-downloads op xbox-live zijn in ons land bedroevend. Zelfs een gewone dvd huren lukt niet eens.
    Alleen enkele sportfilmpjes ofzo, waardeloos.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2008
  18. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    vandaag mijn HD ontvanger binnen van Ziggo. En "helaas" de samsung gekregen. Ik heb geen vergelijkend materiaal behalve wat topics op ziggo gebruikers forum, hierbij werd over het algemeen gesteld dat de humax de betere HD ontvanger is op dit moment.

    Ik kon met t bestellen (telefonisch) geen keuze maken tussen welke ontvanger ik zou ontvangen.

    + beeld op zowel scart, component of HDMI is beter als bij standaard kast
    + SD over het algemeen vrij duidelijk, alleen verschil met HD zenders is nog wel groot
    + geluid via stereo is veel helderder
    + zappen kan gelukken bijna 180graden
    + geluid ngc/discovery HD is écht 5.1
    + klokje is wel handig

    - geluid hd kanaal discovery en ngc alleen via stereo niet via tv
    - zappen erg langzaam (dit is ERG langzaam ivgm het oude kastje)
    - sommige extra zenders(bv kids hits) zijn te digitaal, dus nog steeds geen 100% zuiver beeld
    - aparaat is echt 2-3x zo groot


    Al met al erg tevreden, weet helaas dus niet hoe t vergelijkt met de Humax. Maar voor 100,- is t geen slechte uitgave geweest.

    Nu nog wat vragen

    - ik kan de resolutie instellen op 576p. 720p of 1080i. 576p is echt wel slecht te noemen, maar tussen 720p en 1080i zie ik weinig verschil, behalve dat de cijfers 1080i 2x zo groot in beeld komen als 720p

    - ik kan in het menu van de samsung als uitgang kiezen- composiet+ component of composiet - rgb. Maar waarom niet gewoon HDMI? Ik heb gekozen voor comp+component, weet het anders ook niet.

    - zijn er kleine HDMI switch kastjes te koop? Ik heb er maar 2, 1=360, 2=pc...
     
  19. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    HD content is idd nieuw, ik wou simpel weg aangeven dat NetFlix niks nieuws is ;)
    Video downloads zijn iets totaal anders, dit is allemaal NetFlix en heeft in principe weinig met M$ te maken.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik had het idee dat amerikaanse accounts (en zo'n beetje alle andere ook, behalve de simpele hollanders), een lange lijst met films/series konden downloaden tegen betaling en dat dit niet alleen via NetFlix ging?

    De nieuwe interface ziet er gelikt uit zeg, zelfs mn avatar is grappig.
    's Kijken of het spelen vanaf de harde schijf lekker gaat, al moet ik eerst een grotere bestellen. Heb geen last van het geluid hoor (pas als ik m uitzet denk ik: hé wat stil ineens), maar als ik de ps3 gebruik, dan hoor ik helemaal niks!
    Ik lieg niet: het is dat ik het lampje van rood naar blauw zie gaan, anders zou ik niet weten dat die aan is gegaan!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina