Tuurlijk weten de jongere makers wat de oude NFS is,maar ze zitten er niet mee zoals wij blijkbaar met de nostalgie gevoelens en kijk op de serie.
Ook het woordje passie ontbreekt bij hun,nu wil ik niet zeggen dat ze zonder hart en ziel aan de nieuwe delen werken integendeel.
Maar inderdaad zijn ze afhankelijk van de grote baas,en dat is het punt van deze tijden.
En vroeger werden de games rondom de tafel besproken,iets wat nu ook al langzaam uitsterft en word er gewerkt vanaf telefoon-mail en dat soort.
En dat zijn de nadelen van grote bedrijven,Joris werkt aan de auto's samen met Bram,en Florijntje doet de track design met Pieter en Miepje.
Maar sprake van een interactie,sociale band om het spel is er volgens mij bij EA niet meer.
Je merkt het gewoon aan het spel,want een van de oude makers had dat niet toegelaten hoe de game nu is geworden.
Een van de eerste NFS producenten was Hanno Lemke,de man waaraan we de prachtige NFS 3 Hot Pursuit te danken hebben.
Toen der tijd heb ik een heel interview over hem en de game gelezen,helaas heb ik die niet meer anders had ik hem graag gescand voor hierop te plaatsen.
Maar ieder geval,de manier hoe hij over de game sprak was echt met liefde en lof,de warmte hoe ze toen de PSX versie gemaakt hebben en ondanks haar technische beperking toch die wilde achtervolgingen konden neerzetten.
En iedereen was er verbaasd over hoe ze dat gedaan hebben voor op een PSX,en dat zijn dingen wat ik bedoel wat je allang niet meer merkt met de liefde en passie voor het maken van een nieuwe Need for speed.
Tegenwoordig zie je een youtube filmpje waar de producent en mede ontwikkelaar hun zegje doen,maar voor de verder rest is er geen greintje liefde of passie in hun woorden te bekennen en daar zit het probleem.
Laatst bewerkt: 19 nov 2008