Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    mooie ps3 reclame :)

[viddler]http://www.viddler.com/simple_on_site/a55efe76[/viddler]

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zo, heb zojuist kennis gemaakt met de klantenservice van Sony en het was om te janken. Opeens loopt m'n PS3 vast vandaag, kan gebeuren, dus start de PS3 opnieuw op. En hij loopt weer vast en weer en weer en weer. Ik probeer GTA IV te installeren op m'n PS3, PS3 loopt tijdens de installatie vast. Probeer een andere game te installeren, PS3 loopt weer vast. Dus ik besluit Sony te bellen.

Sony weet mij te vertellen dat er misschien iets niet ok is met m'n HDD. Ze raden me aan om deze te formateren en dan alles nogeens opnieuw te proberen. Ik m'n HDD geformateerd en heb nog steeds dezelfde vastlopers. Op het moment dat m'n PS3 weer vastliep, besloot ik naar het apparaat toe lopen om eens te luisteren. En wat hoor ik? Een tikkende Blu-ray drive. Na nog wat research op internet, kom ik erachter dat m'n Blu-ray drive kapot is.
    Ik dus nog een keer Sony bellen.

Ik vertel nogmaals het hele verhaal aan Sony, waarop de medewerker zegt: inderdaad meneer, dat lijkt op een kapotte drive, maar dat is geen probleem, dan gaan we uw PS3 omruilen voor een nieuwe. Mag ik eerst de aankoopdatum van het apparaat hebben? Deze geef ik vervolgens, 23 maart 2007. Waarop de medewerker van Sony antwoord: meneer, dan heb ik slecht nieuws voor u, aangezien u maar 1 jaar garantie op de PS3 heeft en u over dat ene jaar heen bent, kan ik de PS3 niet kosteloos omruilen.

Ow, zeg ik, wat nu dan? Hierop antwoord de Sony medewerker dat ik 2 keuzes heb, of ik koop een nieuwe PS3 voor 399,- euro of ik kan een gereviseerde PS3 (60GB) voor 200,- euro bij Sony kopen. Wtf?! Maaruh, ik dacht dat we 2 jaar garantie hadden hier? Nee, meneer, 1 jaar maar en daar bent u overheen. Maar denk goed na over de keuze, want voor die 200 euro heeft wel weer een PS3 die PS2 kan spelen, aldus de Sony medewerker. Ehhh, ik koop een PS3 om PS3 games te spelen vriend, PS2 games speel ik wel op een PS2. Na een lange discussie, die btw steeds onvriendelijker werd, over de wetgeving in NL/EU en de onredelijkheid van Sony die maar 1 jaar garantie geeft op de PS3, bleef Sony hangen op hun eerst en dus ook enige oplossing. Of voor 399 euro een nieuwe of voor 200 euro een gereviseerde. Hier ben ik dus niet mee akkoord gegaan, stappen zullen volgen.

Wat Sony betreft, zo behandel je je klanten niet. Sony / Playstation, een merk dat bekend staat om z'n kwaliteit, schept z'n klanten af met 1 karig jaartje garantie en buiten de garantie bieden ze een belachelijke oplossing aan. Aangezien dit hele verhaal mij totaal niet aanstaat, mag Sony nu echt doodvallen met z'n PS3. No way dat ik 200 euro ga betalen voor een gereviseerd oud ding van een ander of dat ik anders maar even een nieuwe moet gaan kopen voor 400 euro. Deze mensen verdienen mijn centen niet. Vanaf vandaag is de PS3 dan dus ook finished voor mij. Wat een pokke bedrijf is het geworden. In de PS2 tijd was de service en de klantbehandeling echt subliem bij Sony!

Weet je wat ik met die 200 euro ga doen Sony? Daar koop ik wel een splinternieuwe 60GB Xbox 360 voor met 2 games, bij Microsoft krijg ik tenminste wel fatsoenlijke garantie.

Echt, zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt. :eek:

Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik had een defecte Sony Clie (PDA).
    Dinsdag gebeld , Woensdag Koerier , Vrijdag had ik de Clie terug.

De 2 jaar garantie met je krijgen van de winkel waar je de PS3 heb gekocht.
    Ook al geeft de fabrikant maar 1 jaar.
    Dit staat in de EU-wetgeving.

Wanneer heeft u recht op kosteloze reparatie of vervanging?

De verkoper is minimaal 2 jaar aansprakelijk voor het naar behoren functioneren van uw aankoop. Gaat het gekochte binnen 6 maanden stuk, of zijn de prestaties al binnen deze periode niet wat u er redelijkerwijs van mag verwachten? Dan wordt ervan uitgegaan dat het gebrek al bestond op het moment van aankoop. Dit geldt niet als de verkoper kan bewijzen dat het defect uw eigen schuld is. Doet het defect zich voor tussen 6 en 24 maanden na de aankoop? Dan moet ù kunnen aantonen dat het gebrek al bestond toen u het artikel aankocht.

Binnen de periode van 2 jaar heeft u bij een gebrek buiten uw schuld recht op gratis reparatie of vervanging van uw aankoop. Dat moet binnen een redelijke termijn gebeuren en zonder dat u daar ernstige overlast van heeft.

De periode van 2 jaar is een minimum waaraan elke EU-lidstaat moet voldoen. De Nederlandse wetgeving gaat er echter vanuit dat u recht heeft op een langere periode van goed functioneren als het gaat om producten waarvan een langere levensduur verwacht mag worden (wasmachines, auto's en andere duurzame artikelen). Nederland biedt consumenten (ook buitenlandse) dus een verder gaande bescherming dan de Europese richtlijn verplicht stelt. Dit betekent overigens niet dat u na 2 jaar zonder meer recht heeft op een gratis reparatie. U moet rekening houden met de leeftijd van het apparaat in relatie tot de verwachte levensduur en de normale afschrijving door ouderdom en slijtage.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Volgens Sony was dat ook niet zo. Maar zal morgen eens contact opnemen met Dixons. Thanks! :)

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Sony denkt dat die boven de wet staat.

Eerst even naar Dixons en wil die niet luisteren zou ik een rechtswinkel of rechtsbijstandverzekering in de hand nemen.
    Zo goedkoop was de 60GB versie niet.

Er zijn ook altijd nog programma's zoals Trosradar of Kassa ;)

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Er zit in mijn optiek wel een verschil in.

Bij de ps3 moest je vaak eerst een installatie doen, maar de game moest wel gewoon vanaf de drive gespeeld worden. Mensen met een xbox360 moesten dan nogal lachen, maar de ps3 was daarentegen zeer stil.
    Bij de xbox360 kon je dus meteen spelen, maar de dvd-drive is niet echt de stilste.

De optie om games nu vanaf de harddisk van de xbox te kunnen spelen is daarom een welkome optie! De prijzen van de harddisk waren tot nu toe bij het belachelijke af natuurlijk.

Ik heb beide consoles, maar om te gamen pak ik de xbox360 hoor. Wat een geweldige games heeft die!
    De ps3 is een geweldig apparaat om mn blu-rays mee af te spelen. GTA4 doet het ook prima hierop, encharted is leuk maar het is geen tomb-raider en die ratchet & clank doet het niet. De ps3 geeft steeds aan dat er niet genoeg ruimte is op de harde schijf (onmogelijk, er staat niets op).

Het is natuurlijk wel erg goed bij die ps3, dat dingen als stuurtjes/harde schijven etc die op een pc kunnen worden aangesloten, ook gewoon op de ps3 werken!

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Alonso: Dat is flink balen zeg! Heb je geen rechtsbijstand?

Toen ik dit nieuwtje las pieste ik bijna in mijn broek van het lachen. Sony zou vandaag 100.000 uitnodigingen voor Home de deur uit doen. Echter het is door een technische storing niet gelukt. Ongelooflijk wat een debielen daar en wat een farce is dat Home :+

http://www.thesixthaxis.com/2008/11/21/100k-home-invites-go-out/

8. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus precies wat sony mij ook geflikt heeft met mijn ps2 lang geleden,
    Een kapotte disk drive, een maand buiten garantie.
    ongeveer 110 euro was het toen voor een gereviseerde.

Die gereviseerde ps2 vulde het tv beeld niet volledig op (zwart balkje boven, onder en rechts in beeld) De ps2 is toen nog eens 4 keer omgeruild steeds voor een gereviseerde van hetzelfde type wat het probleem helaas niet oploste, Toen hebben ze het zelf ook getest en zagen zij hetzelde probleem.

Dan verwacht je een geheel nieuwe console te krijgen zonder dat probleem of een die dat probleem niet heeft.

Maar nee, het is natuurlijk wel sony waar we het over hebben he:
    Ik mocht het doen met een simpele maar duidelijke 'Daar zult u het mee moeten doen'

Ergste van het hele verhaal is dat ik er later achterkwam dat het probleem dat ik in de eerste instantie had door stof in de console kwam wat ik na het openen van de console ook zelf had kunnen weghalen.

Heb echter nooit stappen ondernomen,
    Zat ondertussen al lkker te xboxen (Ja sony daar ging dus een klant van je)

Er staan ondertussen 3 xbox360's op mijn kamer (1 gaat binnenkort weg) en een Wii (plus nog 2 oude xboxen en die ps2, Geen gamecube meer de wii speelt die games ook en ook nog een N64)

Er zou eigenlijk ook nog een PS3 bijkomen,
    Maar nu ik jouw verhaal zo hoor is dat kleine beetje wil om hem te kopen ook meteen verdampt.

Hoop voor je dat je uiteindelijk je gelijk krijgt, (En daarmee een werkende ps:cool:
    En trap niet in die oplichting van sony.

Misschien is tijd om Sony ook eens naar Kassa en Radar te slepen.
    Staat de huidige console war kwa negative tv publiciteit in nederland ook weer gelijk.

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38

8) Koop jij vast reserves oid??

Anyway, aardig kontverhaal Alonso. Sterkte d'r mee en vergeet niet ff te posten hoe het is gegaan.

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, heb een rechtsbijstand. Eerst even contact opnemen met Dixons. Mocht dit ook niets opleveren, dan word het tijd om de rechtsbijstand in te schakelen.

Wat een verhaal ook zeg! Kan me daarom ook heel goed voorstellen dat je het vertrouwen in Sony kwijt bent. Dit lijkt natuurlijk ook nergens naar.

Zal ik doen. ;)

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Oeh ziet er erg tof uit, Hell's Angels. :cool:

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Cool! Hopelijk pak ik GTA4 dan weer op, voor mij toch de grootste tegenvaller. Ik moet hem namelijk nog uitspelen 8).

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    XD

Zelfde probleem hier, ook nog steeds die game uitspelen. :eek:

14. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    ik ook. Maar toch is ie niet zo heel slecht. Maar heb er gewoon nooit echt zin in 8)

15. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Sneu om te lezen dit Alonso, maar helaas helemaal waar. Ik baal ook als een stekker van de slechte service van Sony. Wat dat betreft is het inderdaad een zeer slecht bedrijf geworden. Ik heb het ook al eens met ze aan de stok gehad betreffende een Sony Bravia televisie. Wel jammer dat je ps3 game ervaring hierdoor stopt. Ze hadden op zijn minst een goed voorstel voor reparatie kunnen doen.

Laatst bewerkt: 22 nov 2008
  16. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is eigenlijk juist de reden waarom ik de multi-platform games voor de 360 koop. Niet alleen hebben ze achievements (ben geen achievement whore maar zorgt ervoor dat ik dinge doe die ik nooit zou doen) maar ook als je 360 kapot dan:

1. Heb je hem snel terug.
    2. Heb je veel meer kans dat je 360 nog in garantie is.
    3. Is hij niet in garantie, dan kan je een nieuwe 360 voor een prikkie (bij wijze van spreken) kopen.

Mijn PS3 is al 1x kapot geweest (5 dagen na aankoop ><), het heeft 6 weken geduurd voor dat ik er 1 terug had en dan heb ik er ook nog eens achter gezeten en mijn garantie is binnen een paar maanden ook voorbij. Ik mag er dus niet aan denken dat mijn PS3 het dus binnenkort zou begeven.

17. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens over NFS:Undercover zeggen ze:

'Framerate is op beide versies dramatisch. PS3 nog slechter dan de Xbox 360'.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Deze generatie van consoles is hardware technisch gezien niet jouw beste generatie denk ik ;)
    Eerst gezeik met je 360's en nu met de PS3...

Succes met het krijgen van je recht.

(wat ga je nu doen met je BR films trouwens? Die had je namelijk ook al een aantal dacht ik...)

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn "garantie" is ook al afgelopen en moet er niet aan denken dat mijn PS3 naar de eeuwige jachtvelden gaat.
    Ik blijf dan wel zitten met een grote collectie PS3 games en Blu-ray films.

20. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Alonso is niet de enige. Een vriend van mij kreeg net het zelfde te horen. Hij had gisteren gebeld Het ergste van al is dat zijn ps3 nog maar een jaar een een week oud is. Hij heeft hem dan maar verkocht aan iemand die de onderdelen kan gebruiken die nog bruikbaar zijn en zijn games verkocht. Hij heeft er een Xbox 360 Elite mee gekocht.

Sony mag misschien wat wat beter hardware hebben. Qua support en garantie zijn het afzetters en kibo's.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina