Zo, heb zojuist kennis gemaakt met de klantenservice van Sony en het was om te janken. Opeens loopt m'n PS3 vast vandaag, kan gebeuren, dus start de PS3 opnieuw op. En hij loopt weer vast en weer en weer en weer. Ik probeer GTA IV te installeren op m'n PS3, PS3 loopt tijdens de installatie vast. Probeer een andere game te installeren, PS3 loopt weer vast. Dus ik besluit Sony te bellen.
Sony weet mij te vertellen dat er misschien iets niet ok is met m'n HDD. Ze raden me aan om deze te formateren en dan alles nogeens opnieuw te proberen. Ik m'n HDD geformateerd en heb nog steeds dezelfde vastlopers. Op het moment dat m'n PS3 weer vastliep, besloot ik naar het apparaat toe lopen om eens te luisteren. En wat hoor ik? Een tikkende Blu-ray drive. Na nog wat research op internet, kom ik erachter dat m'n Blu-ray drive kapot is.
Ik dus nog een keer Sony bellen.
Ik vertel nogmaals het hele verhaal aan Sony, waarop de medewerker zegt: inderdaad meneer, dat lijkt op een kapotte drive, maar dat is geen probleem, dan gaan we uw PS3 omruilen voor een nieuwe. Mag ik eerst de aankoopdatum van het apparaat hebben? Deze geef ik vervolgens, 23 maart 2007. Waarop de medewerker van Sony antwoord: meneer, dan heb ik slecht nieuws voor u, aangezien u maar 1 jaar garantie op de PS3 heeft en u over dat ene jaar heen bent, kan ik de PS3 niet kosteloos omruilen.
Ow, zeg ik, wat nu dan? Hierop antwoord de Sony medewerker dat ik 2 keuzes heb, of ik koop een nieuwe PS3 voor 399,- euro of ik kan een gereviseerde PS3 (60GB) voor 200,- euro bij Sony kopen. Wtf?! Maaruh, ik dacht dat we 2 jaar garantie hadden hier? Nee, meneer, 1 jaar maar en daar bent u overheen. Maar denk goed na over de keuze, want voor die 200 euro heeft wel weer een PS3 die PS2 kan spelen, aldus de Sony medewerker. Ehhh, ik koop een PS3 om PS3 games te spelen vriend, PS2 games speel ik wel op een PS2. Na een lange discussie, die btw steeds onvriendelijker werd, over de wetgeving in NL/EU en de onredelijkheid van Sony die maar 1 jaar garantie geeft op de PS3, bleef Sony hangen op hun eerst en dus ook enige oplossing. Of voor 399 euro een nieuwe of voor 200 euro een gereviseerde. Hier ben ik dus niet mee akkoord gegaan, stappen zullen volgen.
Wat Sony betreft, zo behandel je je klanten niet. Sony / Playstation, een merk dat bekend staat om z'n kwaliteit, schept z'n klanten af met 1 karig jaartje garantie en buiten de garantie bieden ze een belachelijke oplossing aan. Aangezien dit hele verhaal mij totaal niet aanstaat, mag Sony nu echt doodvallen met z'n PS3. No way dat ik 200 euro ga betalen voor een gereviseerd oud ding van een ander of dat ik anders maar even een nieuwe moet gaan kopen voor 400 euro. Deze mensen verdienen mijn centen niet. Vanaf vandaag is de PS3 dan dus ook finished voor mij. Wat een pokke bedrijf is het geworden. In de PS2 tijd was de service en de klantbehandeling echt subliem bij Sony!
Weet je wat ik met die 200 euro ga doen Sony? Daar koop ik wel een splinternieuwe 60GB Xbox 360 voor met 2 games, bij Microsoft krijg ik tenminste wel fatsoenlijke garantie.
Echt, zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Klik om te vergroten...