1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Okee, ik heb de vffaq doorgelezen maar ik snap het nog niet helemaal, ik ben echt een leek in dit gebeuren. Als ik dus dit setje aanschaf, met een optische kabel, hoor ik nog niet het geluid van verschillende kanten? Het is eigenlijk gewoon stereo maar dan beter geluid ofzo? Dat vind ik dan wel een tegenvaller :< .... had toch wel gerekend op echt surround sound. Op dit moment heb ik een goedkoop 5.1 setje van logitech met stereo geluid, is het dan de moeite waard om voor 300 euro deze set te kopen? Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan zonder problemen de Onkyo kopen en genieten van surround sound.

    Voor €300 haal je een hele goede "surround" set in huis , waar je heel veel plezier van zal hebben.
    Het geluid komt van alle kanten op je af.

    DTS geluid mag je eigenlijk geen surround meer noemen.
    Het geluid is veel malen mooier dan Dolby Digitaal , je heb het gevoel dat je binnen in de actie zit.

    Goed voorbeeld is de film Gladiator.
    De begin scene tussen de Romeinen en Germanen is in DTS fantastisch.
     
  3. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Je hebt me overgehaald, bedankt voor je hulp :) !
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je praat over suuround dan heb je het eigenlijk over Dolby Prologic.
    Dat was de voorloper van het huidige Dolby Digitaal 5.1

    Prologic werkt via de normale Rood/Wit stereo stekkers.
    De versterker verdeelt het normale stereo signaal over de 5 speakers.

    Bij Dolby Digitaal en DTS worden alle 5 speakers en Subwoofer apart aangestuurd.
    Je krijgt het gevoel dat je midden in de actie zit.

    Dolby Digitaal en DTS werken alleen via coaxiaal , optisch en HDMI-kabel.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat Melbuuln zegt!

    Je ziet wel vaker dat er door de hdmi geen geluid wordt gestuurd bij receivers en dat dit door een aparte optische kabel gedaan moet worden.
    Je kunt dan alleen geen dolby true hd of dts hd krijgen, maar dat is niet erg hoor!
    (de beelden worden wel gewoon in 1080 doorgegeven).

    Ik heb zelf een onkyo receiver en je weet niet wat je meemaakt! Letterlijk eigenlijk, want hiervoor keek ik naar een film maar nu word ik er helemaal ingezogen....waanzinnig! :thumbs:
     
  6. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    En als ik mijn 360 erop aansluit welke optische kabel heb ik dan nodig en waar kan je die halen liefst online shop!!!

    HET IS DUS EEN GOEDE VERVANING MIJN X530 TEGEN EEN Z5500?

    Mijn muziek voorkeur is hardstyle, hardcore.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2008
  7. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heeft er iemand goede ervaring met een surround setje tot 250 euro? Ik wil er natuurlijk de xbox 360 op kunnen aansluiten, maar ook de gewone tv en dvd speler. Iemand een ideetje voor me? De kabels moeten wel lang genoeg zijn voor in de woonkamer. Alvast bedankt :)




    Edit: Ik heb de Logitech z 5500 THX gevonden, iedereen is er heel goed over te spreken, jullie ook? Weet iemand trouwens ook hoe lang de kabels van die speakers zijn?
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Hey iedereen,

    Ik moet voor sinterklaas (SINTERKLAAS JA!) een cadeau voor mezelf zoeken van 75 euro.
    nu had ik me ogen op de logitech X-530 maar ik heb een vraag.
    als ik een converter koop heb ik dan 2.1 stereo geluid over 5 speakers of heb ik gewoon 5.1 surround?
    zo nee zijn er converters die dit om kunnen zetten naar 5.1?
    het is voor me tv/xbox 360.

    Mvg,

    Luuk
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    nobody?
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dat is niet mogelijk, je kunt nooit 2.1 verhogen naar 5.1.
    Wat wel vaak gebeurt bij goedkopere surrounds met bijvoorbeeld alleen een analoge input, dat het geluid over alle boxen wordt verdeeld.
    Wat je dan hoort is geluid uit iedere speaker, maar dit is geen 5.1 surround.

    Ik zie nu dat deze set wel 5.1 is, maar geen enkele digitale/optische ingang heeft en dus geen 5.1 kan geven met je xbox360. Ik weet niet wat die adapter voor consoles inhoudt? Kan er niks over vinden.
    Ik kan trouwens helemaal geen inputs vinden. (ik zie al waarom: er is helemaal geen surroundreceiver die de 5.1 berekent. De boxen moeten gewoon analoog op een reciever/geluidskaart worden aangesloten of via de stereoplug en dan heb je dus geen surround met dat laatste).

    Wil je echt surround voor de xbox360, dan heb je een optical in nodig. Een ingang waar de optische kabel vanuit de xbox360 naar de surround in kan.
    Hoe je de tv aan gaat sluiten is weer een ander verhaal. Je kunt niet een audio-uitgang van je tv (achterkant) gebruiken en dan surround krijgen. Alle digitale audio uitgangen op tv's zijn stereo vanwege kopieerbeveiliging. Is niet heel erg want er zijn toch heel weinig tv-uitzendingen met 5.1, alleen enkele hd zenders.

    Een logitech Z-5500 heeft wel een optische ingang, maar kost meteen €220.
    Er zijn ook home theatre oplossingen, je weet wel: een dvd speler met 5.1 boxen met een optische ingang zoals deze
    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B153002/cid/4003/Samsung_HT_Z210/#
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heb nu de Logitech Z 5500 en wat een geluid! :D Niet normaal meer hoe een zware bass en hoe scherp en helder alles klinkt. Ik ben eigenlijk bang om hem richting de helft van het volume aan te zetten. Blaas je de speakers of sub niet gemakkelijk op dan? Stel je zet de Z 5500 elke dag aan met het volume over de helft, beschadigd dit de speakers? Of zijn ze hier voor gemaakt. Ik wil eigenlijk een grens weten tot wat een speaker en sub goed kan verdragen.
     
  12. OCM3RZ

    OCM3RZ Ik vereer Mezelf

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu ook aan het kijken naar een surround set en ik neig naar de Logitech Z-5500. In de startpost staat echter dat er ook andere geluidssets zijn onder de 200 euro met een optische ingang en Dolby Digital, maar welke zijn dit dan?

    Heeft de Z-2300 deze? Kan het persoonlijk niet vinden maar deze set heeft sowieso mijn voorkeur niet omdat het geen 5.1 is. En hoe zit dit met de G51, Z-10 of X-540? Iemand persoonlijke ervaringen?
     
  13. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    z5500 goede vervaning voor x530, mijn muziek voorkeur is hardstyle,

    en kan ik dan bij de mediamarkt ook gelijk optische kabel kopen?
     
  14. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de z5500 beter voor op de 360 dan een gewone home cinema met dvd van rond de 200euro ? Ik ben van plan deze te kopen
     
  15. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Niet helemaal waar, Dolby Prologic II kan dit wel degelijk. Resultaat is niet 'ware' 5.1 geluid maar verschilt niet veel (heb zelf tests gedaan met een optische 5.1 geluid, en een stereo 2.1 naar DPII 5.1 geluid).
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker weten! Ik had een HC-set van 240 euro van mijn ouders, dus ik had de xbox beneden aangesloten. Klonk erg goed dacht ik!

    Toen toch de Z5500 genomen omdat ik de 360 moest verhuizen naar mijn slaapkamer.

    De SW alleen al, wat een diepe bass komt daaruit. Dan nog het geluid van de boxen zelf, veel meer diepte en minder het blikke geluid.

    Natuurlijk kan het niet tippen aan de Recievers + 5.1 sateliet speakers maar voor die prijs (250 euro) is het echt top! \o/
     
  17. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    He, Ik heb nu een 2.1 setje, maar wil toch overstappen naar een 5.1 setje.

    Toen kwam ik uit op de Logitech Z-5500 en ik had daar een vraagje over.

    Hoeveel meter kabel zitten er tussen de control center en de subwoofer? Ik wil namelijk mijn subwoofer onderin mijn TV meubel setje plaatsen (plankje weghalen natuurlijk :p) en de control center op mn bureau.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Gaat die dit redden?
    Ik wil namelijk de Z-5500 aan mijn PC hangen en ook aan de Xbox360 via de TOSLink kabel
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat ga je niet halen. Ik heb het even opgemeten voor je en de kabel is iets meer dan 2 meter.

    Er staat ook bij als waarschuwing: Verleng deze kabel niet met hulpstukken. Ik als niet al te technische man heb ik dan ook niet gedaan.

    Ik zou hem sowieso niet in je tv-meubel zetten bij je 360. Als je dan ff lekker wilt knallen of je muziek hard zet trilt je hele kastje en op deze manier wordt je fragiele 360 er niet beter op denk ik ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2008
  19. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ah ok dankje voor de moeite. Heb je enig idee waar ik hem het beste dan kan plaatsen? Kan misschien wel op de grond maar dan heb ik dempend materiaal nodig (noppenschuim?)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn 120W Subwoofer staat op nog geen 25cm van mijn Xbox360 en heb helemaal geen problemen.

    Heb een stoeptegel gepakt en deze eerst flink in de preimer (Action) gespoten.
    Vervolgens met in Hoogglans Zwart afgespoten (€ 1,99 bij de Action).

    Om het laminaat niet te beschadigen heb ik onder de stoeptegel een stuk rubber liggen.

    Op de foto staat nog mijn oude Samsung LE32R71B
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina