1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Okee, ik heb de vffaq doorgelezen maar ik snap het nog niet helemaal, ik ben echt een leek in dit gebeuren. Als ik dus dit setje aanschaf, met een optische kabel, hoor ik nog niet het geluid van verschillende kanten? Het is eigenlijk gewoon stereo maar dan beter geluid ofzo? Dat vind ik dan wel een tegenvaller :< .... had toch wel gerekend op echt surround sound. Op dit moment heb ik een goedkoop 5.1 setje van logitech met stereo geluid, is het dan de moeite waard om voor 300 euro deze set te kopen? Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan zonder problemen de Onkyo kopen en genieten van surround sound.

    Voor €300 haal je een hele goede "surround" set in huis , waar je heel veel plezier van zal hebben.
    Het geluid komt van alle kanten op je af.

    DTS geluid mag je eigenlijk geen surround meer noemen.
    Het geluid is veel malen mooier dan Dolby Digitaal , je heb het gevoel dat je binnen in de actie zit.

    Goed voorbeeld is de film Gladiator.
    De begin scene tussen de Romeinen en Germanen is in DTS fantastisch.
     
  3. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Je hebt me overgehaald, bedankt voor je hulp :) !
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je praat over suuround dan heb je het eigenlijk over Dolby Prologic.
    Dat was de voorloper van het huidige Dolby Digitaal 5.1