WireCard is nu opgedeeld, de site bestaat nu uit 2 creditcards:
- Visa (Deze kan je kopen in de winkels en vervolgens activeren)
- MasterCard (Daar gaat dit topic over, hier kan je dus zelf geld op storten)
Uitleg over de Visa creditcard van WireCard:
Samengevat: De Visa creditcard van WireCard is een creditcard op prepaid basis, je koopt deze gewoon in de winkel voor een bepaalde bedrag en zo laad je hem dan constant op.
Uitleg over de MasterCard creditcard van WireCard:
Samengevat: De MasterCard creditcard van WireCard is een creditcard die je online kunt opladen door middel van het overmaken van geld naar je eigen WireCard rekening.
Hoe te beginnen
Het zal vast een verassing voor je zijn.. maar.. gewoon door te registreren.
We laten de VISA creditcard. buitenwegen (hier misschien nog wat meer over aan het einde) en gaan verder met de MasterCard creditcard.
Registreren doe je hier, aangezien ik vind dat iedereen dit wel zou moeten kunnen ga ik hier ook geen extra aandacht aan besteden.
Weet wel dat je 18 jaar of ouder moet zijn en dat je je nummer zonder de 0 moet invoeren. (dus bij 0612345678 doe je 61234567
Goed, je bent nu klaar met registreren, wat moet je nu doen?
Juist ja, inloggen. Inloggen doe je hier.
Nu je ingelogd bent klik je op 'Geld Storten' en hier krijg je allerlei gegevens te zien. Als je geen idee hebt wat deze dingen betekenen:
- International Bank Account Number
- Bank Identifier Code
Zijn dus eigenlijk gewoon code's die aangeven bij welke bank je zit en wat je rekeningnummer is.
'Normale' overschrijving (= zonder BIC en IBAN)
Log in bij WireCard en klik op 'Mijn tegoed' en klik 'Rekeninggegevens'
Je ziet hier weer de BIC/IBAN staan, maar hiervan hebben we alleen het rekeningnummer nodig.
Pak vervolgens een acceptgiro kaart of log gewoon in op je internetbankieren account en klik op overschrijven.
Je WireCard rekening nummer staat dus bij het gedeelte 'Rekeninggegevens' bij 'Mijn Tegoed'
Internationale Overschrijving
Je kan geld naar WireCard overmaken door een Internationale overschrijving te doen. Dit verschilt per bank hoe je het precies moet doen, maar bij ING is het als volgt:
Klik in het gedeelte betalen op overschrijven en dan in het gedeelte aan de linkerkant op 'Buitenland betaling' en kies als land voor Duitsland en muntsoort is natuurlijk de euro. Hier voer je dan alle gegevens en het bedrag dat je wilt overmaken naar WireCard in. (WireCard rekent een euro aan transactie kosten)
Bij SNS is het als volgt:
Log in en klik op overschrijven, vervolgens kan je bovenin naast Binnenland op Buitenland klikken. De rest spreekt voor zich.
Hoe lang duurt het tot dat mijn geld op mijn WireCard rekening staat?
Dit verschilt, de eerste keer duurde het bij mij 5 dagen en de tweede keer 2 dagen, de keer daarop ongeveer 6 dagen..
Het geld staat op mijn WireCard rekening!
Jeuh, nu kan je al dat geld wat je er op hebt gestort eindelijk gaan uitgeven!
Als je eenmaal geld hebt gestort kan je je creditcard gegevens zien, die staan bij het gedeelte: 'Mijn kaart'
Vervolgens kies je gewoon als betaalmiddel creditcard bij de site waar je wat wilt bestellen en voer je deze gegevens in.
F.A.Q
V: Werkt WireCard bij echt alle websites die MasterCard accepteren?
A: Nee, niet alle sites, maar meestal hoef je je er niet om druk te maken dat het niet gaat werken, want er zijn maar weinig sites die het blokkeren.
V: Kan ik het geld van mijn WireCard rekening naar mijn SNS/ING/ABN/overige NL rekeningen terugstorten?
A: Nee, dit gaat helaas niet.
V: Kan ik deze CreditCard aan PayPal koppelen
A: Ja, dat kan, alleen zie ik hier niet echt het nut van in (behalve veiligheid) aangezien je PayPal beter aan je rekening kunt koppelen.
V: Kan ik in het rood staan met deze creditcard?
A: Nee, dat is ook het voordeel van dit in opzichte met de andere 'echte' creditcards.
V: Mijn Wirecard creditcard is verlopen, wat gebeurd hier mee?
A: Als je er nog geld op heb staan/hebt gestort, krijg je automatisch na een tijdje een nieuwe die ook weer een jaar geldig is.
V: Hoe zit dat met andere valuta's? Kost dat wat?
A: Helaas wel, omrekenen kost 1.5% van het bedrag als ik het goed begrijp. (Kosten = 0.015 * Bedrag)
Alternatieven
Er zijn aardig wat (snellere) alternatieven voor Wirecard.
Een aantal zijn:
*op volgorde van meest handig naar minst handig
3vCash
Link: 3vCash
Informatie:
Voordelen:
- Geen wachttijd, je kan je creditcard gelijk gebruiken
Nadelen:
- Hele bedragen, waardoor je bijna altijd wel iets overhoud
Neteller
Link: Neteller
Informatie:
Voordelen:
- Eigen hoeveelheid geld storten (weliswaar vanaf 20 euro)
- Snel
Nadelen:
- Minimaal 20 (?) euro storten
- ID kaart voor controle gevraagd
Entropay
Link: Entropay
Informatie:
Voordelen:
- Handig voor uitbetalingen, aangezien je dan gelijke een creditcard tot beschikking krijgt
Nadelen:
- Geld er op storten kan alleen met een andere creditcard
Sites die Wirecard niet accepteren
- Gamehubs
- PlayStation Store
*Laatst geüpdatet: ongeveer 1 jaar geleden
|