1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Algemeen e-sport

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Cybeln, 24 nov 2008.

  1. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    eSport


    Tik esport in op wikipedia en je krijgt de volgende betekenis: Electronic Sport (vaak afgekort tot eSport) is de term die gebruikt wordt voor het competitief spelen van computerspellen. Op zich al erg helder en duidelijk, maar waar kom je esport nou tegen en hoe kom je ermee in aanraking.

    eSport wordt ieder jaar groter overal ter wereld. Ook in Nederland komen er meer toernooien, groeien ze en worden ze professioneler. We komen eSport dan ook op steeds meer plaatsen tegen. Sterker nog de xbox360 is mede zo populair vanwege de eSport mogelijkheden op de console. De eSport op de WII en de Ps3 zijn lang niet zo groot als die van de 360.

    Houd je ervan om online tegen anderen te spelen en doe je dit vaak met dezelfde mensen in een team, dan is de stap richting eSport niet meer zo groot. eSport is spannender dan gewoon gamen omdat je tegen een ander team speelt dat ook wilt winnen. Daarnaast is het leuker om teammates te hebben die weten wat ze doen dan in plaats van random teammates die nog steeds op de span blijven staan omdat ze denken dat ze daar veilig zijn.




    Online Ladders
    Beginnen met eSport is heel eenvoudig stel een team samen, geef jezelf een naam en schrijf je in op een ladder. Deze wedstrijden worden gespeeld volgens bepaalde ladder systemen. Als je blijft winnen ga je steeds verder omhoog, verlies je een keer dan gaan er punten vanaf en ga je omlaag. Vaak zijn er 4 seizoenen per jaar, en aan het einde van zo`n seizoen speelt bijvoorbeeld de top 32 een toernooi waarin duidelijker wordt wie de beste is.


    Gamebattles
    [​IMG]
    www.gamebattles.com
    De verruit grootste site met ladders voor vele games en platformen is gamebattles(GB). Deze organisatie heeft al jarenlang ervaring met de eSport en heeft deze ook groot gemaakt. GB heeft voor de meeste games een apart europees gedeelte, dit om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk lag is.


    Consolegaming
    [​IMG]
    www.consolegaming.eu
    Consolegaming(CG) heeft een goede start gemaakt en was vorig jaar goed bezig. Echter op het moment lijkt het even stil te liggen op een aantal vlakken. Deze organisatie heeft veel potentie om een grote te worden naast gamebattles, echter zullen ze het op de een of andere manier aantrekkelijker moeten maken voor clans om te beginnen. De site van CG is iets rustiger en overzichtelijker dan GB. Zodra het begin is gemaakt zal het weer gaan lopen. CG is alleen voor europa.



    Esportsforlife
    [​IMG]
    www.esportsforlife.com
    Esportsforlife staat nog heel erg in de kinderschoenen. Deze site is van Nederlandse bodem (jawel) en heeft een organisatie die ervoor kan zorgen dat deze een grote wordt. ESFL moet nog bekender worden en meer clans aantrekken zodat deze begint te groeien. ESFL is voor de hele wereld beschikbaar.




    Offline toernooien
    Een stap verder dan de online toernooien en ladders zijn de offline (LAN) toernooien. Deze toernooien vinden steeds meer plaats en worden steeds groter. Op de grote LAN toernooien gaat het vaak om geldprijzen die zeer zeker de moeite waard zijn.
    In de Verenigde staten kunnen veel professionele gamers leven van de eSport. In Nederland is dit lastiger omdat het in vergelijking met de USA nog niet zo groot is. Een aantal Nederlanders kunnen wel van eSport leven. Een bekend voorbeeld daarvan is Warcraft(PC) speler Grubby, dit jaar weer beste warcraft speler ter wereld.


    Worldcybergames
    [​IMG]
    www.worldcybergames.com
    Het meest bekende toernooi is het Worldcybergames evenement. Dit toernooi is vergelijkbaar met de olympische spelen uit de sportwereld. Wereldwijd worden er voorrondes gespeeld, de winnaars daarvan mogen hun land vertegenwoordigen en strijden tegen de winnaars uit andere landen. Dit doen ze voor die Goude, zilvere of bronze medaille. Naast de medaille krijgen ze een mooie geldprijs mee naar huis. Dit toernooi vind jaarlijks plaats, deelname is gratis. Minimum leeftijd hangt af van het land waar het dat jaar in wordt gehouden. Meestal heb je <16 toestemming van ouders nodig.


    XL toernooien
    [​IMG]
    http://www.matchbox360.co.uk
    Een ook erg bekende zijn de XL toernooien in Engeland. Deze vinden wat vaker plaats dan de WCG. Ieder seizoen is er een XL met verschillende games. De XL toernooien zijn erg populair in Europa en hebben inmiddels veel ervaring. Ook hier wordt er gespeeld op geldprijzen. Inschrijfkosten zijn 10-15 pond per persoon. Minimum leeftijd is 15 jaar.


    The Gameland
    www.thegameland.net
    Een toernooi dat dit jaar voor het eerst wordt gehouden (6-7-8 december te Rome). De opzet van het toernooi is groot en heeft vele sponsors. Het toernooi zal waarschijnlijk ieder jaar gehouden gaan worden. Meer informatie over de gameland kan je hier vinden: Informatie Inschrijfkosten zijn 16,50 per persoon. Minimum leeftijd staat niet erg vast, voor shooters zien ze liever geen teams vol met mensen beneden de 15.



    Nederlandse LAN toernooien
    Ook in Nederland zijn er verschillende organisaties die dit soort evenementen opzetten. De WCG organisatie in Nederland verbeterd ieder jaar. In Nederland moeten bedrijven en organisaties nog wel doorkrijgen hoe groot esport wereldwijd is. Met meer sponsors en medewerkers kan ook in Nederland de esport een stuk groeien.


    Nationale World Cyber Games
    [​IMG]
    www.wcg2008.nl
    Tijdens de nationale voorrondes van de world cyber games wordt bepaald wie uit mag komen voor Nederland. Op de eerste dag worden alle voorrondes gespeeld. Op de 2de dag, waar meestal een paar weken tussenzit, worden de nationale finales gespeeld. Deelname is gratis.


    Fariko
    www.fariko.nl
    Fariko organiseert een paar keer per jaar een gears of war toernooi. Deelname is ongeveer 20 euro per persoon. Spelers onder de 18 jaar hebben een bewijs met toestemming van hun ouders nodig.



    Overig
    Dit topic dient als handig overzicht met zoveel mogelijk info voor mensen die geïnteresseerd zijn in competitief gamen. Ook voor mensen die al actief zijn kan het handig zijn voor misschien onbekende toernooien. Mocht ik informatie vergeten zijn, of mocht je informatie hebben over nieuwe toernooien meld deze dan aub dan kan ik het in de begin post zetten. Ik zal een soort van agenda in de startpost te verwerken waar alle data van online en offline toernooien staan.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2008
  2. Jordskateboarder

    Jordskateboarder Een Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke eerste post, weer wat geleerd :thumbs:
     
  3. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    mooie post.
    alleen ff 1 ding, Fariko is niet 18+.
    gewoon voor alle leeftijden, alleen jonger dan 18 moeten toestemming van deouders hebben,
     
  4. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx ik pas het even aan. :)
     
  5. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol! Hij speelt warcraft.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2008
  6. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had me dag niet gisteren, thnx.
     
  7. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent ARGaming vergeten :+
     
  8. Nethris

    Nethris Guest

    Ik ga me inschrijven voor Gamebattles, bedankt voor deze topic. :D
     
  9. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Aankondiging

    Ik voel me vereerd dat ik als 1 van de eerste het grootste Europese eSport toernooi mag aankondigen. Geschatte datum juni 2009. Initiatief kwam van de makers achter www.esported.com en de nieuwe esport ladder: www.esportsforlife.com
    Het toernooi zal 12 keer groter zijn dan de Engelse XL toernooien en 22 keer groter dan de nationale WCG. Met een totaal aan prijzengeld wat nooit eerder vertoond is op de consoles belooft dit een waar spektakel te worden. De games staan nog niet helemaal vast, wel zal Gears of War 2 een groot deel uitmaken van het evenement. Op de site van esportsforlife zijn bij de aankondiging al een paar logo`s zichtbaar. Waarschijnlijk zullen deze titels wel gespeeld gaan worden echter ze staan nog niet vast.


    De allereerste aankondiging:
    En dat alles op Nederlandse bodem!

    Ik houd jullie op de hoogte.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2008
  10. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    vet misschien een motivatie om gears 2 toch maar weer veel te gaan spelen.
     
  11. RiChY

    RiChY GoW II

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer dat gears2 toch niet uitpakt game is een game ook al heeft het fouten als je goed bent ga ik spele

    mooie post benc jammer dat je getopt bent met game weer iemand minder die er verstand van heeft
     
  12. 1nfinity

    1nfinity Show your Skill

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    mischien kan je AR-Gaming er ook bij zetten zie clan forum
     
  13. AssasinOfDeath

    AssasinOfDeath Active Member

    Berichten:
    1.165
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je dit forum niet omtoveren voor mensen die een gamebattles clan/ mensen voor hun gamebattles clan etc. zoeken:D?
    Ik zoek een gamebattle clan vandaar ;)
     

Deel Deze Pagina