Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    @Alonso:

Probeer ook even de consumentenbond....misschien dat deze je van nuttig advies kan voorzien in deze.

2. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 23 nov 2008
  3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb gisteren Dixons gesproken. En na een lang verhaal komt het erop neer dat Dixons er niets aan wil doen. Dixons heeft strikte orders van Sony gehad: PS3 ouder dan één jaar dan voor 200 euro een gereviseerde. De enige service die Dixons kon bieden, was dat ze m'n PS3 zouden opsturen naar Sony.

Daarna nogmaals Sony gesproken. Kreeg een nog arroganter figuur aan de lijn dan afgelopen vrijdag. En ook zijn antwoord was: u heeft twee keuzes, of een nieuwe PS3 kopen of een gereviseerde PS3 voor 200 euro.

Er gaat dus eerst nog een brief uit naar Sony en Dixons en mocht dat geen effect hebben, dan volgen er andere stappen. Neem hier namelijk geen genoegen mee.

Hehe, dit is niet echt mijn generatie nee. :) Alleen het verschil tussen het kapot gaan van m'n 360 en m'n PS3 is dat het bij Msoft wel goed geregeld word en je daar een langere garantieperiode hebt dan bij Sony.

De Blu-rays worden geen probleem. Heb namelijk twee maanden geleden een stand-alone Panasonic Blu-ray speler gekocht. Geluid en beeld is zelfs beter dan op de PS3 en daarnaast staat zo'n speler mooier in het audio-video meubel. ;)

Maar voor die 200 euro die ik voor een gereviseerde PS3 moet betalen, koop ik liever een splinternieuwe 60GB Xbox 360 met 2 games met een fatsoenlijke service en garantie van Msoft.

Neem ik morgen contact mee op ja, kijken wat ze te zeggen hebben. Thanks voor de tip!

4. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eh....waar koop je een nieuwe 60gb 360 met 2 games voor 200?

Want dan ga ik er vandaag ook 1 halen.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
  6. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mmmm, wel ziek om alle consoles te hebben........gears 2 trekt me wel...

Mmmmmm twijfel

7. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Het gaat hem waarschijnlijk ook om het principe, Sony naait dus klanten met de garantie regeling.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Houd een winkel zich niet aan de orders , dan is de kans heel groot dat ze geen dealer van Sony meer mogen zijn.
    Voor een kleine winkel zou ik het nog begrijpen, maar dat een grote onderneming als de Dixons hier bang voor is.

Het wordt tijd dat er een consumenten-organisatie (Trosradar , Kassa , Comsumentenbond ) zich er mee gaat bemoeien.
    Het gekke is dat ik op mijn Sony Bravia wel 2 jaar garantie heb , maar waarom dan niet op de PS3.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Een klacht indienen bij de nationale ombudsman wilt ook helpen .. vaag dat sony maar 1 jaar garantie geeft

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf maart?

Is het dan kerstmis in Japan ofzo.

Wat een oetlullen daar bij Soony zeg.

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De Nationale Ombudsman is alleen voor problemen met de overheid.

http://www.consumentenautoriteit.nl/
    Garantie van de fabrikant
    Meestal krijgt u de garantie van de fabrikant. U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft dus geen wettelijke plichten zoals de verkoper. Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. U kunt proberen om deze kosten door de verkoper te laten betalen.

Tip
    Is uw product kapot? Neem dan altijd eerst contact op met de verkoper. Want u hebt met hem een overeenkomst gesloten. Doet u dat niet, en gaat u meteen naar de fabrikant? Dan kan het gebeuren dat u de verkoper later niet meer aansprakelijk kunt stellen

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zo zie je meteen dat MS de strijd voert vanuit een underdog positie, ze hebben veel te bewijzen en willen de gamers/ontwikkelaars/winkeliers wereldwijd op de wenken bedienen.
    Sony gaat ervan uit dat iedereen op hen zit te wachten en dat alleen de naam Playstation ze weer nr 1 laat worden. Met de PS1 en 2 dagen deed de wereld dit ook maar nu krijgen ze toch steeds vaker de deksel op de neus...

Laatst kwamen ze met slechte cijfers naar buiten en gaf men als reden dat het economisch slechte tijden zijn... Falend beleid is ze meer aan te rekenen dunkt me.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn 100.000 uitnodigingen verstuurd voor home. Op gamingonly zijn ze erg positief!

op insidegamer ook trouwens!

en dat gezamelijk een filmpje kijken zit er ook niet meer in

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=240818

Ongelooflijk wat een farce.

edit: en een lange, goed onderbouwde post op het ps-forum

I think Playstation Home, for the most part, is kind of unnecessary. It takes way to long to get anything social done.

The reason I think Home was created was to link people of all sorts to the gaming community. We already have something like that, it's called the internet and web forums.

Playstation Home doesn't have much of a direction right now. It doesn't know exactly what problem it is trying to fix.

All I wanted my playstation 3 to do was to set up a party, then have that party stick together from game to game, kind of like how the new Xbox experience does it. (I hate to bring that up)

But honestly, All that needs to be done is to add cross game party chat and you're done. You and your buddies can continue to talk while playing something actually fun, rather than moping around, playing pool in a virtual world that really isn't that interesting.

Sorry if i'm coming off a bit harsh but Home was touted as THE feature for the PS3 for the longest time, recently i've gotten into the beta and I was expecting the second coming of christ. I'm quite disappointed. However, with some work, I think Home can be something great (bleh... optimism in the game industry)

Heres my "constructive" part....

Technical Issues:

1. People walk way too slow.
    2. Wardrobes take a little too long to load in
    3. There really isn't anything to do yet, all of the mall's shops are closed here in Canada.
    4. The new "Club" feature is really just an empty room with a bulletin board so far.

Suggestions:

1. Try removing the "cell phone" / PSP device and switch it for something like the Little Big Planet pop-it menu. This allows me to see whats going on around me while i'm in a menu rather than having the whole screen taken up by the phone device.

2. Try using a more advanced codec for voice chat, as of now, the quality is not up to par with some of the better voice chat games on the PS3

3. Try creating a Home Party system, in the sense that people in your party are highlighted a certian colour to pick them out from the crowd and have a GPS so you know where they are in the world at all times. Your mics should always be on and R2 can be used to speak to the rest of the world. Extend this into XMB so that a Home party is also a XMB chat party. ( a feature the ps3 badly needs )

4. Utilize the six axis for motions such as pointing and dancing. As of now it seems kind of rigid with the preset motions that people can do, wouldn't it be cool if i can point at something with great accuracy using the sixaxis?

5. Tweak the colour settings of the default scheme, as of now it is hard to see the white text on the light blue background on some older HDTV's that don't support super white or any of the deep color advanced HDMI settings.

6. Take another page from Little Big Planet, your mouth moves when you speak on your mic. Try it.

7. I'm not aware if it's already a feature, but inviting people to chill in your apartment is a good idea.

Looking Good :

1. So far the community feels "alive". There isn't a real way to describe it but Home has the spirit, and I believe that is really important if Home is going to survive.

2. The facial customization is amazing, some things such as "feature a, b, c, d" sliders are kinda ambigious and need to be labelled properly but so far you can totally make your character look like you.

3. Home is actually a good place to meet people, but as cynical and jaded as I am it's hard to take it seriously, these are random fake people in a fake world. Some of that has to to with the small selection of clothing to wear, the next dude has my haircut AND my red pants. I just want to have a better party system so me and a few of my buddies can chill in Home and hop from game to game.

As it stands, I think Home has a LOT of work left. It saddens me because I was wanting it to come out of beta and launch officially within a year. However now that I know it's not ready, work on it for as long as you like. It's disappointing to see someone like Microsoft launch the NXE so fast and quick with such little testing time yet have it so complete. I know it's not nearly as ambitious as Home but come on Sony! Does it really take you 5 years to complete every project?

Perhaps start thinking about the big picture, What does Home do for the average PS3 user? The answer I come up with at this moment is... Nothing but confuse you. Consider the integration between XMB and Home.... Please, really think about WHY Home exists, not because it's some eye candy to show off to someone else.

Thanks, and I'll see you guys on Home.

Message Edited by neocitron on 23-11-2008 10:51 PM

http://community.eu.playstation.com...essage?board.id=b_EN_PS3_Home&thread.id=19006

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    @Kevf, gaat lekker met Home dan......

Zit een punt van waarheid in...

16. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb nooit met dit bijltje gehakt, maar dit kan nooit mogelijk zijn in onze wetgeving en Dixons zit je gewoon af te schepen.

In Nederland zit je gewoon aan het consumentenrecht: je mag van een produkt uitgaan dat deze een x aantal jaren meegaat.
    Als je tv na 2 jaar en 1 maand totaal mee ophoudt, dan mag de winkel niet zeggen dat de garantie is afgelopen en moet er een goede regeling komen.

Een goede regeling is in mijn ogen NIET dat je vlak na de garantieperiode €200 moet neertellen voor een gerefurbished one, omdat ze die orders hebben van Sony.
    Als dat zo zou werken, dan zou die hele wet niet kunnen werken omdat de winkelier zich altijd achter speciale afspraken met de fabrikant zou kunnen verschuilen.

Succes.

17. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde gehad met m'n Ipod(k#tding met K#tgeluid afijn), ging na 13 maanden gewoon stuk.

Bij Apple zei men.....12 maanden garantie, u kunt een nieuwe kopen.

Ik ook begonnen over de consumenten wet.......nee hoor 1 jaar garantie meneer.

Dat ging zo een tijdje door, en toen knapte er iets bij mij en uit ervaring weet ik dat ik dan maar beter weg kan gaan................

Geen rechtsbijstand, dan wordt het gewoon een ja/nee spelletje.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    360 global sales surpass original Xbox

Okay, om weer wat back on topic te gaan ;)

Mooi nieuws natuurlijk voor MS dat ze binnen 3 jaar de totaal verkopen van de eerste Xbox inhalen.

Bron

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    De aanhouder wint. Sony en/of het filiaal waar je het gekocht hebt, moet met een oplossing komen. Al die extra verzekeringen/garantieverlengingen is je reinste vorm van oplichterij. Ik krijg altijd fraudeneigingen als je hoort hoeveel je voor een diefstalverzekering voor iets simpels als je mobiel moet dokken.

20. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Tjeempie man, wat doe jij met je consoles?? Zit je er op omdat ze zo lekker warm worden???

Ik weet wel wat het is>>> een console heeft zo 1000-1500 draaiuren voordat hij kapot gaat, jij haalt dat in 3 maanden, freak! ;)

(En sinds wanneer noem jij je Keane???)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina