The next generation consoles

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Xwon, 24 nov 2008.

1. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk wel zou dom zijn als Microsoft dat niet deed :+ Maar nog niks bevestigd...

2. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    BYE

Laatst bewerkt: 2 jan 2011
  3. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat ze in iedergeval een begin gaan maken met online distributie zoals steam bijvoorbeeld nu aan het doen is met pc games. Hierdoor zullen hopelijk de games ook goedkoper worden. Daarintegen zullen we wel allemaal grotere HDD nodig hebben.

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Een geheel nieuw en totaal ander ontwerp is bij de xbox360 niet nodig, maar wèl enkele upgrades!

-Ondersteuning voor meer audio-formats
    -Een stillere drive (dvd/blu-ray), maar meer waarschijnlijk is:
    -Veel grotere harde schijf (500GB) voor games en downloadable hd content.
    -betere grafische kaart
    - Zo'n blunder van het niet meer passen van de AV kabel voor geluid wanneer er een hdmi kabel wordt gebruikt omdat de ingangen te dicht bij elkaar zijn geplaatst, wil ik nooooit meer tegen komen!
    -Strengere straffen voor steeds net voor de finish snel de internetkabel eruit trekken..bah!
    -ondersteuning voor pc hardware, zodat je bijv het stuurtje van de pc ook op de xbox kunt gebruiken, zoals bij de ps3
    - ik heb de game nog niet, maar dat je bij muziekgames zoals guitar hero, zèlf songs kunt uitkiezen zodat je deze kunt spelen. De games lijken me heel leuk, maar ik heb niks met rock en zeker als er bijna niets anders is.

Wat ìk heel graag zou willen:

- Trackir! Waarbij het beeld meedraaid met je hoofd zodat je om je heen kan kijken/de bocht in kan kijken dmv sensoren op een cap.
    - downloadable content zodat een spel langer speelbaar blijft, óók in single player met extra circuits of missies (is geen hardware natuurlijk).
    - meer interactie in de game. Ik had het geweldig gevonden als in Ace Combat6, wanneer je voor het opstijgen daadwerkelijk clearence zou moeten vragen in de mic! Zoiets als: Guru one requesting clearence for take off! en dat de tower je daarna de clearence geeft zodat je mag opstijgen.
    Mensen die dit niet kunnen (engelse taal bijv/geen zin), drukken gewoon op een knop.
    Ik vond het moeten starten van de auto en het seinen met de lampen in TDU ook erg leuk, maakte het echter.

De ps3 wordt nog helemaal niet benut, van de Wii weet ik weinig/trekt me ook niet.

Laatst bewerkt: 25 nov 2008
  5. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had van jouw wel verwacht dat je doorhad dat dit opzettelijk is gedaan zodat je de HDMI kabel van microsoft moet kopen. (Omdat daarbij de benodigde audio dongle zit.)

Dat is trouwens wel een punt dat met de volgende generatie moet veranderen.
    De controller en andere randapperatuur oplichting.
    Zo zijn de hardeschijven voor de 360 veel te duur,
    Is de Dual Shock 3 controller van de PS3 ook te duur.
    En de wii controller was kwa prijs redelijk goed geweest als er standaard een nunchuck bijzat.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben het met je eens dat de hardeschijf duur is, maar de hardeschijf is geen standaard hardeschijf die je in de winkel koopt (kijk maar eens naar het design, de data die er op staat, er staan beveiligingen op, het is een laptop hdd ipv een pc hdd, het is een "merk", etc) dat maakt de HDD duur ... wel te duur in mijn ogen

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Lastige vraagstukken. Sony en MS zullen ongetwijfeld naar de Wii kijken en beseffen dat ze echt iets anders moeten gaan leveren dan 'slechts' een upgrade. Tenminste daar lijken de grote winsten te liggen. Maar welke kant moet er dan worden opgegaan?

Headtracking en 3d tv zou ik zelf als gave ontwikkelingen vinden. Maar in 2010 verwacht ik niet dat 3d tv's echt zijn doorgebroken.

Mocht het wel 'slechts' bij een super upgrade blijven dan heeft Sony een probleem. Ik kan niet geloven dat het in hun huidige bedrijfsmodel past om in 2010 een ps4 te releasen. Daarvoor moet de PS3 het nog veel beter gaan doen. Ik hoop ook echt dat er voor Sony nog genoeg rek in hun hardware zit om nieuwe klanten te blijven trekken. Zo niet dan staat MS er straks met een sterkere console en zie ik veeeeeeel developers bij MS aanschuiven en gedowngrade ports naar de ps3 brengen.

MS heeft wat dat betreft een superlaunch gehad in 2005 met de 360.

Nintendo zit gebakken. Al noemen ze het ding een Wii+, het boeit op het moment echt niet. De DSi heeft ook alleen maar een schermpje wat ietsje groter is en een camera en zelfs met 85 miljoen verkochte ds-en gaan ze als zoete broodjes over de toonbank. Nintendo zal ongetwijfeld overstappen naar HD, wat maffe functies er bij gooien etc, maar dat is niet hun uitdaging. Hun uitdaging is vasthouden aan hun huidige imago. Ik geloof ook helemaal niet dat Nintendo het het moeilijkst gaat krijgen. Waarom ook? Ze maken immers al winst op elke console. Zij zijn eigenlijk de enige die ECHT op elk moment een nieuwe console kunnen releasen.

Sony daarentegen zou wel eens gedwongen kunnen worden om later te launchen dan MS.

Wat ik niet snap is die laatste opmerking over het geluid. Wat zou daar nog aan moeten veranderen dan? Geluid interesseert mensen veel minder dan beeld. Daarvoor hoef je maar in de gemiddelde huiskamer te kijken. Daar staat eerder een plat schermpje dan een dikke 7.1 surround set.

Zelf ben ik erg blij met de ontwikkelingen van de 360 en de ps3. Want ik vermoed dat de 360 wel iets eerder op zijn eind gaat lopen dan de ps3. Gevolg: een ongelijke release van beide consoles en voor mij ruimte om weer beide consoles te halen :+

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ik had dat wel door en dat maakte me alleen maar kwader!
    Gelukkig kon je door de oude AV kabel te strippen het tòch voor elkaar krijgen, alleen las ik dat pas toen ik de dure kabel al had gekocht :mad:

-----

Kevf: Over dat geluid. Ik lees op internetforums steeds meer dat mensen een receiver kopen, dus een nòg beter geluid (hd audio/7.1) lijkt me een logische stap.
    Ik vraag me overigens af wat de technische reden is dat de xbox360 niet gewoon een optische en digitale uitgang op de box zèlf heeft zitten.

De markt voor de nintendo ds en wii blijft zeker bestaan. Het is voor veel mensen gewoon lekker om simpel te gamen en niet eerst knoppencombinaties te moeten onthouden of hele verhaallijnen te moeten volgen.

Ik vraag me overigens wèl af of de verkoopcijfers van de Wii en in meerdere mate voor de ds, niet ligt in de geweldigheid van de console/handheld maar gewoon door de veel lagere prijs. Hoewel de xbox360 nu erg goedkoop is geworden.

Als je kinderen hebt die jonger zijn dan 11, dan lijkt mij een xbox360 toch een beetje too much, over de ps3 maar niet te spreken. Ook heeft deze doelgroep meestal toch geen hdtv, dus is een wii een betere keus, ook wat betreft lieflijkheid van de games.
    Ook kan je die beter gebruiken voor gezamelijke games, dus met het hele gezin wii bowlen ipv een gewoon bordspel.

Tòch ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de totale verkoop van games per console, ik neem aan dat de wii dan zeker niet bovenaan zal staan. De ds zou dit wel kunnen, omdat deze games een stuk goedkoper zijn.

Persoonlijk zit ik absoluut niet te wachten op dat soort controllers voor de xbox360. Bij de nieuwe moet inderdaad wel 100% backward compability zitten, anders wordt de consument erg boos.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    trust me dat strippen wil je niet -_-

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Tenzij er in die techniek de komende 2 jaar grote vooruit gang wordt geboekt zullen polygonen niet verdwijnen hoor. Ik zie die techniek wel voorkomen in tussen filmpjes, maar werkelijk in-game nog niet. Daarvoor is die techniek nog niet dynamisch genoeg.

11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Wat ook mooi zou zijn voor de spelbeleving, is wanneer de cutscènes naadloos overgaan in de game.

Je ziet een prachtige tussenfilmpje bijvoorbeeld en in het laatste shot gaat de camera van een hoogte naar benenden en komt achter de hoofdpersoon waarna dit perfect overgaat in het beeld wat jij altijd op het scherm ziet als je aan het gamen bent (bij een third person).

Beetje lomp uitgelegd, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

-------------
    http://www.vgchartz.com/weekly.php

Per week worden er 300.000 meer Wii's(2de plaats) dan xbox360(plaats :cool: verkocht (let ook op het totaal aantal verkochten Wii's...zóveel??),
    maar er worden wel per week 1 miljoen (!) meer games verkocht voor de xbox360 (1ste plaats) dan games voor de Wii (plaats 2).

12. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Als ze slim zijn plannen ze een hoop goede titels bij de launch. Zodat bijvoorbeeld Gears of War 3, CoD6 en PGR5 direct bij de launch te koop zijn. Bij de release van de 360 waren er niet echt grote toppers waarvoor je echt een console ging kopen.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Als die nieuw consoles komen dan zitten we al bij COD 7 en Gears 4 denk ik. ;)

14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk dat alles in de handen ligt van wat de bedrijven willen bereiken, en wie. Als Microsoft en Sony méér willen gaan cashen, worden spellen, consoles en alles daaromheen meer gerichten op de casual gamer. Of de grootste groep consumenten. Kijk naar de Wii. Redelijk goedkope hard- en software én een product dat grote groepen mensen aanspreekt. Dat is verdienen.
    Nu zal het meerendeel van de gamers die nu een PS3 of X360 in huis hebben staan, wél de volgende generatie en evolutie in games willen spelen in plaats van een simpel en leuk casual product. Dan staan mooiere graphics en schaal sowieso centraal. Groot, groter, grootst. Dit is natuurlijk duur voor Sony en Microsoft of dev teams, tenzij ze software kunnen creeëren (en de devs gebruiken) waarmee kleine teams grote games kunnen maken. Als je nóg mooiere graphics en een nog intensere gamebeleving waarin beeld, geluid en invoer van de speler samen komen heb je sterkere apparatuur nodig. En dat is duur. En dan kan winst of cashen wegvallen, zowel voor devs als wat Microsoft of Sony er aan overhoud.

15. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2010 lijkt me redelijk vroeg. de PS3 en XBOX 360 waren ook al 2 jaar van te voren aangekondigd, dus eigenlijk verwacht ik de volgende pas 2011.

Ik denk dat Nintendo de eerste zal zijn. Ze hebben op de een of andere manier flink kunnen cashen met de Wii (ik vind het niet waard om er geld aan uit te geven), en het is de enige console die echt aan een upgrade toe is, dus financiëel zou het niet zo'n probleem voor ze moeten zijn om een nieuwe uit te brengen.

Daarna MS, maar ik verwacht die pas in 2011. Ik hoop wel dat die backwards compatible is en betaalbaar.
    Grafisch gezien vind ik de xbox 360 nog best goed als de software developers hun best doen (Assassins' Creed vs Saints Row 1 is een wereld van verschil).

Hoewel ik wel een 50" Full HD plasma tv heb, zie ik het verschil tussen 720p en 1080p in het algemeen alleen als ik er dicht op zit. Ik verwacht bij een volgende console eigenlijk gewoon veel meer detail in de oppervlaktes (muren, gezichten, grassprieten etc), daarnaast zijn uit het niets opdoemende objecten uit den boze (Oblivion)
    bij een volgende generatie!

Sony krijgt het moeilijk denk ik.

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    En is ook al (veel?) gebruikt hoor ;). Weet niet meer juist welke game, maar er was een game waarvan ik soms niet wist of ik nu in een cut-scène zat of als in-game (lag dus constant met de joystick te bewegen om te zien of ik al kon bewegen).

Denk dat het MGS4, al ben ik hier helemaal niet zeker van.

17. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Assassin's Creed heeft dat ook een beetje.

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Mooie woorden allemaal hoor, maar volgens mij is het allemaal giswerk, bijna niemand weet er nog wat van :+

Ik zou het niet weten wanneer we de next gen zullen zien, maar het kan me ook niet veel schelen zo lang ik me nog vermaak met m'n 360 :D

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    De Wii heeft leuk gescoord in het begin ja, maar daarna werd het een stof apparaat. Ik ken veel mensen die een Wii hebben en er nooit meer op spelen. Ken er zat die ook een X360 hebben, en geloof mij, die spelen elke avond nog wel een potje COD. Ik vind dat Microsoft het aardig slim heeft aangepakt.

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De Wii scoort nog altijd hoor, ga de verkoopcijfers maar na ;). Maar goed, deze discussie is eigelijk voor het VS topic :+.

Deel Deze Pagina