(Draadloos) Internet vragen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door DarkAlbino nl, 25 nov 2008.

1. DarkAlbino nl

DarkAlbino nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik wilde in deze draad een paar antwoorden op een aantal vragen van mijn kant te weten komen.
    Ik woon in een studentenhuis en ik regel het internet, hiervoor horen eigenlijk alle medebewoners mee te betalen. Echter dit gaat mis bij de onderbuurman.
    Mijn eerste vraag is dus: Hoe blokkeer ik een IP-adres?
    Ik heb nog een probleem af en toe. Ik krijg af en toe de melding: 'Er is een IP-adresconflict met een ander systeem op het netwerk gevonden'
    Wat kan ik hier aan doen?
    Ik heb een Sitecom WL-173 draadloze router.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 25 nov 2008
  2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je moet doen is alleen mensen toelaten op je router als jij daar toestemming voor heb gegeven. Wat je dan het beste kan doen is iedereen die netjes betaald het mac adres van hun pc/xbox/playstation vragen. Die moet je dan invullen bij je router. Dan kunnen alleen die mensen gebruik maken van het internet. Hoe dat bij jou router moet weet ik niet.

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    In je router moet je DHCP aanzetten, en dan alle bewoners van het studentenhuis melden geen statische ip adressen te gebruiken maar gewoon alles automatisch laten doen. Dan krijg je namelijk nooit een ipadres conflict. Als ze echt zo graag een statisch ip willen moet je de DHCP range van 100-200 laten gaan en dan moeten ze buiten die range een statisch ip kiezen.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Met de Sitecom heb je helaas niet zoveel mogelijkheden als bij mijn Linksys WRT54G (DD-WRT firmware).

Aantal mogelijkheden.

1. Dynamische IP-adressen.
    2. Stel je router zo in dat die een maximaal aantal ip-adressen kan aanmaken.
    3. Mac-adress beveiliging actief.

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Aangezien er toch al 30 threads over zijn kan ik het net zo goed hier vragen :+

Sinds gister hebben wij draadloos internet van Tele2. Dit is echter een 20mbit verbinding maar speedtest geeft maar de helft:

Nu las ik iets over ruimte die wordt gereserveerd als je bijvoorbeeld tv hebt maar dat hebben wij allemaal niet. 20mbit haal je nooit maar ik vind de helft aan verlies wel erg veel. Is hier toevallig een bekende oorzaak van?

Met de ethernet kabel erin haal ik trouwens precies hetzelfde en ik zit 1 meter van het modem af.

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Bij ADSL heb je het probleem van de afstand van je huis naar de centrale. Daarom haal je bij ADSL nooit het maximale wat je provider aangeeft, tenzij je naast zo'n centrale woont.

Kabel heeft hier geen last van trouwens, daarom raad ik mensen altijd kabel aan die een stabiele verbinding willen hebben. Maar hier heb jij vrij weinig aan nu :p

7. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ja zover was ik ook 8) Zelfs met telfort hadden wij nog veel sneller dan dit en ook dat was 20mbit. Ik vind 50% verlies alleen wel erg veel, normaal gesproken ligt dit rond de 10-20% en dit was bij onze vorige providers ook het geval.

8. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    bij mijn vader hebben we ook tele2 en hebben we ook rond de 50% snelheidsverlies..:mad:

9. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kabel is nog instabieler aangezien kabel nog steeds last heeft van als er heel veel mensen tegelijk bij je in de buurt op internet zitten in de kabel.
    ADSL heeft er totaal geen last van, en de afstand van de centrale heeft ook niet heel veel invloed meer. Waarschijnlijk is in jouw buurt de ADSL nog niet vernieuwd en heb je daarom maar 9mbit. Ik zou Telfort vragen voor de exacte oorzaak. :)

10. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Tele2 in dit geval. Ik zal ze van de week wel even een mail sturen want anders hadden we net zo goed 10mbit kunnen nemen als het toch niet uitmaakt. Thnx :)

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik download anders al jaren fullspeed...8)

12. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    ADSL heeft zeker weten nog wel last van de afstand tot de centrale. Bijna niemand haalt de volledige bandbreedte van het abonnement. Kijk maar naar het plaatje. Wil je 20mbit halen dan moet je op minder dan 1km van de centrale wonen. Niet alleen de afstand is bepalend, maar ook de kwaliteit van het koper. Soms liggen de koperdraden er al tientallen jaren waardoor je verbinding drastisch omlaag gaat. Kabel is nog redelijk recent en op veel plaatsen al vervangen. Het tegelijk op internet zitten met kabel is ook al vele malen verbetert. Dat was echt iets van de begindagen van internet. Tegenwoordig heeft bijna niemand er meer last van.

Ik heb sinds twee weken kabel internet van Ziggo en haal met 10mbit constant 1,19 MB/s. Dit was met Telfort wel anders; met een 8 mbit lijntje (ipv 20mbit, maar dat lag aan mijn wijkcentrale ADSL ipv ADSL2+ |:-) zat het 'rond' de 830 KB/s. Ene keer weer 820 de andere keer weer 840. Met kabel haal ik echt constant 1,19. Tot nu toe bevalt mij Ziggo al beter dan Telfort. :thumbs:

Deel Deze Pagina