Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo is die dan zo traag? Ik snap het niet. :eek:
    Zou ik wel een tijdelijke performance boost krijgen als ik die 4870 in mn k9a stop samen met mn 4800+ ?
    Want nu draai ik vooral BF2 en BF2142, wow en nog wat andere fps games binnenkort.
    Het loopt allemaal niet zo soepel als dat ik wil en heb binnenkort een lan dus wil normaal kunnen spelen.

    Zou het best willen uitgeven maar samen met rijlessen is het best moeilijk. :+
    Zou trouwens een 460 watt voeding genoeg zijn voor dat setupje?
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De 6000+ is traag in de zin van als je je 4800+ traag vond ga je de 6000+ ook traag vinden. Veel verschil zit er niet tussen die 2 en zeker niet in games en zeker als het spel niet CPU-bound is. Hier een review van de X2 6000+ waarin die o.a. gebenchmarked wordt tegen de X2 5000+ (is een scheet rapper dan jouw 4800+ en die E8400 die noemde is beter dan die E6700 die in die review gebruikt wordt).

    Hoeveel ram heb je? En ligt het het niet vloeiend aan het aantal fps in het algeemn of aan het feit dat je fps ineens de diepte in duikte zonder enige reden? Is het dat laatste, dan komt dat 9/10 dat je te weinig RAM hebt en het spel begint te swappen met de HDD.

    Een X1950XT zou die games die jij noemt normaal makkelijk moeten aankunnen, tenzij je echt op een hoge resolutie met veel AA en AF aan ligt te spelen. Voor die games ga je de overgang van een 4800+ naar een 6000+ misschien merken (als dat wel de oorzaak was tenminste), maar de games van nu gaat het niet veel uitmaken. Ik persoonlijk zou geen €100 aan een 6000+ als ik al een 4800+ had.
     
  3. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou wow is gewoon kut gemaakt ofzo want het ziet er niet uit en zuigt je pc leeg.
    Maar heb het idee dat mn videokaart aan het sterven is.
    Alles gaat perfect, dan ineens gaat hij super hard blazen, net of ie heel heet word en loopt alles kut.. maar is na een goeie 2 tot 4 uur gamen pas..
    Ook veel textures die er raar uitzien enzo.
    Soms dan lijkt het ook of de linker kant van mn scherm een split second later berekend word, ziet er raar uit tijdens camera draaien ofzo.
    Heb 2 gig ram.
    Ook staan ze niet op full high.

    En ik wou een nieuwe cpu niet zozeer omdat ik deze traag vind, maar meer om mn 4800+ niet het hele boeltje te laten verneuken, en de 6000+ is niet echt duur.
    Ook kan ik dan mn mobo houden, en als ik een intel wil dan dan moet ik bijna 300 euro bijleggen.

    Heb ook nog een 6400+ gevonden, ook nog geen 100 euro, koeler heb ik nog.
    Het is niet zozeer dat ik intel haat ofzo, vind het alleen kut om een nieuw mobo te moeten kopen en een dubbel zo duure cpu, maar als het echt een bottleneck word (die 6000+ of 6400+) dan is het het wel waard.

    Alleen zoals ik al vroeg, als ik geen amd cpu haal, dan voor 1 lan een 4870 erin doe, krijg ik dan een performance boost? of blijf ik dan hangen met mn cpu die ik nu heb?
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Je zal een performance boost krijgen, tenzij je echt op 640*480 speelt met alles op low (hoe lager alles staat hoe meer je op de CPU valt). Hoe groot die performance boost zal zijn hangt af van het spel. Crysis bijvoorbeeld zal normaal al een pak beter draaien, maar is gewoon een feit dat je met die E8400 meer je grafische kaart gaat kunnen halen dan met een X2 CPU'tje. Je 4800+ zal een bottleneck vormen en het verschil dat je gaat krijgen door er een 6000+ of 6400+ in te steken is volgens mijn geen €100 waard.

    Een paar jaar geleden had ik een P4 2.5GHz en een Radeon 9000 (low-end kaartje), toen kon ik Half-Life 2 (redelijk CPU-bound spel) slechts op low draaien. Uiteindelijk heb ik dan een Nvidia 6600 GT gekocht (goed mid-end kaartje, bracht als ware een evolutie in de performance van de mid-end) en kon ik het meeste op het hoogste zetten als was ik verplicht nog wat dinges op medium te zetten. Dan wat later heb ik een AMD 64 3500+ aangeschaft (pakken beter dan mijn P4 CPU) en toen kon ik me gemak alles op high zetten in HL2.

    Idem met Crysis en andere zware games van nu toen ik van mijn X1900 XT naar de HD 4870 ging. Al is dat natuurlijk niet direct een CPU-bound spel, maar je kan een E6600 op 3GHz bezien als een bottleneck voor de HD 4870. Uit deze performance review van Fallout 3 blijkt dat een Intel QX9650 een bottleneck vormt voor de HD 4870 X2 terwijl men speelt op 2560*1600 met 8xAA en 15xAF (gaande van 1600*1200 naar 1920x1200 tot 2560*1600 daalt de fps amper wat wijst op een begrenzing door de CPU).

    Conclusie:
    Je zal altijd een bottleneck hebben (en het zal altijd zo blijven waarschijnlijk), maar als je het gaat verkleinen doe dan ineens goed en gooi geen €100 weg.

    Met de betere CPU's van vandaag is die zogenaamde bottleneck nog maar enkel te merken bij een aantal games en dan nog zie je dat die game goed genoeg draait om vlot te kunnen spelen.
     
  5. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook voor de intel. :)
    Maar tijdelijk, kan een 4870 wel in mn pctje? het word er dus wel beter op? (je gaf voorbeeld van crysis maar ik bedoel games zoals BF2, R6: Vegas, cod4 enzo..)
    Zal niet blijvend zijn maar als het al een beetje scheeld dan bestel ik hem zsm ipv sparen en alles tegelijk, want met de kerst heb ik een lan.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2008
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Het zal zeker schelen.
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah, je zal het merken :)
     
  8. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan bestel ik hem asap. :D
    Danku voor de hulp en de setup!
    Ben benieuwt naar de prestatie winst. :)
     
  9. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraag..
    Wij hebben nu ongeveer 4 jaar een packard bell staan, en doet het prima, is alleen 2 keer gecrasht, en de 2e keer was vorige week..
    Nu willen we dus een nieuwe pc kopen, alleen ik heb geen idee welke, en dus is mijn vraag om met de volgende informatie een mooie pc voor mij te suggesteren, ofzo iets..

    - Ik ben vooral een consolegamer, het enige dat ik wél op de pc doe, is Football Manager. Alleen op de pc die we nu hebben gaat het nog wel eens traag, en zeker met de vele updates en patches die ik aan het spel toevoeg, dan wordt het steeds langzamer. Nu wil ik op de nieuwe pc dat dit spel soepel loopt, en dat die ook veel updates aankan, en het nieuwe 3d- gebeuren, aangezien die nu ook zo haperig loopt als de terung

    - Budget rond 600 euro

    - PC moet lekker snel zijn, scherm van rond de 20"..

    Verder heb ik er eigenlijk vrij weinig verstand van, gebruik het verder voor msn en muziek etc. dus als jullie sugessties en info hebben, zou heel fijn zijn!

    thanx ^^D
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Monitor: Acer V203Hb € 139,-
    Case + voeding: Antec NewSolution NSK6580B € 99,-
    CPU: AMDPhenom X3 8450 (3x 2100 MHz) € 105,-
    Moederbord: MSI K9A2VM-FD (AMD 780V) € 59,-
    RAM: GEIL 2 GB DDR2-800 Kit (2048 MB) € 29,90
    DVD-RW: Samsung SH-S223F € 17,90
    HDD: Seagate ST3640323AS (640 GB) € 69,-
    OS: Windows Vista Home Premium 64 bit (Windows) € 99,-

    Subtotaal:
    € 617,80 (bij Alternate)

    Wat er nog bijkomt: assemblage kosten (hoe je dat doet bij alternate week ik niet, maar heb die winkel gekozen voor de gemakkelijk lay-out), zal €50 tot €100 (wat wel extreem duur is) zijn

    Twijfelachtig:
    De monitor is de goedkoopste 20" die ik vond van een deftig merk, maar hoe de monitor is weet ik niet. €600 is is te weinig als je een "snelle" pc wil met een deftige 20" monitor.

    Ook als je een aparte grafische kaart gaat nodig hebben (weet niet hoe zwaar dat 3D gedoe in FM is) gaat het de kosten verhogen met minstens +/- €50.
     
  11. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen hierom zou ik hem al kopen...:9

    Maar ik snap echt helemaal niets van die termen man..
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon met dat lijstje naar een PC boer gaan en vragen wat 't gaat kosten :+
     
  13. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zonet een computer samengesteld. Hij is bedoeld om zo nu en dan een game mee te spelen. (dus geen crysis ofzo). Voor de rest films kijken internetten ed. Wat vinden jullie ervan:

    [​IMG]
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed uit, alleen zou ik er €40 meer aan uitgeven en er een HD 4850 insteken. Ook al is de pc niet echt bedoeld voor gamen, die kaart is echt wel dat beetje meer geld waard.

    Is Vista de 64-bits versie? Zo niet, dan moet je dat veranderen want anders ga je je 4GB geheugen niet volledig kunnen benutten.

    En waarom laat je Azerty juist het simpelste stuk van de assemblage voor je doen (wat jij hebt gekozen is dus niet volledige assemblage)? :+
     
  15. Renhui

    Renhui Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle 2 top producten.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voeding is overkill :+. Hoger dan 600W moet je zeker niet gaan tenzij je CF of SLI gaat draaien, voor de rest is het een deftige voeding. De HD 4850 is een goed kaartje, als is de HD 4870 toch net iets beter al zal veel afhangen van je budget en/of wensen.
     
  18. Renhui

    Renhui Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay bedankt :D
    Wat die voeding betreft, ik koop hem toch maar vanwege de aantrekkelijke prijs ;)
     
  19. McKnight_76

    McKnight_76 cool

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Renhui: kopen die kaart. Ik heb 'm ook en tot nu toe nog geen spijt van gehad. (op advies van Pegas gekocht)(Pegas als je dit leest bedankt nog hè :thumbs: )
    Klein nadeel is dat ie best veel lawaai maakt, maar ja wat wil je ook met een koeler van een koelkastformaat.:+
     
  20. Renhui

    Renhui Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de advies ;)
    Ik wist een paar dagen geleden nog niks van die kaart, maar reviews en benchmarks hebben mij overtuigd (en bedankt Lenny-t voor het aanraden).
    Met een beetje lawaai kan ik wel leven :9.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina