Spiderman: Web of Shadows

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 18 apr 2008.

1. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, erg simpel. Slaan met X, web schieten en naaar iemand toe schieten met Y, met B schiet je web om vijanden vast te binden. En het komt er op neer dat je eigenlijk de hele tijd X in drukt, af en toe Y om snel bij vijanden te komen. Vechten op de muur is niet veel anders. Het komt er op neer dat je op een vijand af rent/slingert op Y drukt om jezelf naar een vijand te slingeren, paar keer op X drukt als er vijanden in de buurt zijn, weer Y in drukt om de vijanden die verder weg staat bij het gevecht te betrekken, enzovoorts.

Je kunt wel op ieder moment op de RS drukken om jezelf in Black Spider-man te veranderen. Deze is iets sterker (kan met auto's gooien) en heeft net wat andere combo's, maar de gameplay verandert niet veel.

Door de hele game heen kun je wel kiezen of je voor red of black kiest. Dit resulteert weer in andere partners die je op kunt roepen en schijnt ook het verhaal te doen verschillen. Ik heb zelf alles red gekozen. Mocht ik nog een keer de game gaan doen dan wil ik wel de black kant proberen :)

De missies zijn trouwens wel steeds hetzelfde. Versla een x aantal vijanden, red x aantal mensen (wat af en toe best lastig is), verzamel x items. Echt bijzonder is het allemaal dus niet.

2. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Is deze game nou een beetje goed. Ik ben zelf Spider-Man fan. Heb alle games gespeeld, maar vond ze aan het eind van de rit erg eentonig worden. Heeft deze game herspeelwaarde?

Is ie beter dan deel 2 en 3?

Laatst bewerkt: 1 nov 2008
  3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Review

[gt]42329[/gt]

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ondanks dat ze veel zeuren vond ik het er nog best leuk uitzien.
    Die voice-acting was idd verschrikkelijk; maar hopelijk kan je in de full game de voices muten. :+

Maar hoorde ik het nou goed? Raadden ze me nou aan om beter Sipderman 3 te halen? Ik dacht dat die ook niet bepaald goed was.

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Geen enkele Free-Roam Spiderman game is goed. De laatste die goed was is alweer van een paar jaar geleden. Erg jammer, deze zou ik gaan halen maar de Review wijst mij netjes naar een andere game.

Rockstar + Free Roam Spiderman game = EPIC WIN?

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb 'm vandaag binnen gekregen, wat laat, en ga er vanavond of morgen aan beginnen! Dan zal ik een review op de frontpage plaatsen, hebben jullie meer zicht op hoe het spel nou is.
    Ben zelf een erg groot Spider-Man film (heb hier nog een zooi DVDs liggen van de jaren 80 anime re-release), de eerste Spiderman op de PS1 helemaal kapot gespeeld, ben dan ook benieuwd naar wat dit (niet-film product) zal zijn.

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Deze zal wel snel ergens goedkoop worden gespot, helemaal ondergesneeuwd en is lijkt mij geen succes. Wil hem zeker kopen als hij goedkoper is, Spiderman 3 vond ik ook erg leuk :D

8. Symbiote RX

Symbiote RX New Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij is beter dan spiderman 3

9. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    Meeste zeggen dat deel 3 en voorgaande delen beter zijn...

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nee, ik vind 'm helemaal niet verkeerd eigenlijk! :eek:

Even kort al wat:

Pluspunten:

- Dat vrij rondslingeren is geniaal, zeker als je de Collectibles verzamelt en zo sneller kan bewegen etc.
    - Het feit dat je XP verdiend en daar mee kan upgraden is een drijvende kracht die mij aanspoort van alles te proberen
    - Het wisselen tussen het rode pak is leuk. Elk pak heeft unieke moves en voor-en nadelen, wisselen midden in gevechten is echt vet!
    - Oldschool Spider-Man, zowel qua grafische stijl als personages, humor, setting etc.

Minpunten:

- Lelijke graphics, gewoon LELIJK! :eek: Weinig detail, veel gebouwen lijken op elkaar, weinig verschillende vijanden, simpele effecten.
    - Zwakke dialogen, vooral hoe ze ingesproken zijn. Klinken als iedereen zijn zinnetje opleest, het lijkt geen echt gesprek.
    - Saaie bonus-missies.
    - Eindbazen eindeloos hetzelfde patroon.
    - Simpel verhaal dat weinig word uitgelegd.

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    W00t! Kwam net deze dialoog tegen tussen Spider-Man en Wolverine! :D Het ging over het zwarte pak van Spidey, Logan heeft 't daar niet zo op. ^^

Wolv: First of all, you smell like death. Second, you look like one of those emo kiddes they've got all over the internet, jabbering on about how hard their life is when they've never kown true pain.

Spidey: Oh-my-god, you have a MySpace page. Don't you... dork!

En ze gingen nog even door. Heb me kapot gelachten. 8)

12. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe is de game nou. Zijn er een beetje toffe random crimes of zijn die compleet weg?

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    In het begin zijn er enkel gangsters die of tegen elkaar, of tegen de politie vechten. Dan moet je ze tegenhouden. Het kan ook zijn dat er burgers gewond raken en dat je deze dan moet redden en naar het ziekenhuis brengen. Kan ook nog zijn dat door jou toe doen (het zwarte pak) er van alles ontploft en soms burgers door de lucht vliegen, dan moet je er zelfs naartoe springen en ze in de lucht te pakken zien te krijgen! Best cool!

Hoe de game is? Binnenkort staat de review op de frontapge en ik heb het spel een Uitstekend beoordeeld. Beter dan een Goed, maar ook niet Geweldig!

+ Animaties
    + Veel combo's / upgrades
    + Collectibles/XP om Red Suit of Black Suit op te graden (hebben beide unieke moves)
    + Wisselen tussen twee pakken is cool
    + Veel Marvel personages
    + GE-WEL-DI-GE humor!
    + Manhatten één grote speeltuin
    + Lange single-player (omdat de nadruk dus op spelen ligt, en niet op graphics of revolutionaire shit, gewoon oldschool leuk!)
    + Oldschool dus
    + Eindbaasgevechten
    + Alle verslagen eindbazen kunnen je helpen (ben je overwegend Red Suit, de goederiken, overwegend Black Suit, slechteriken)

- Grafisch zwak
    - Magere stemacteurs
    - Weinig variatie in bonus-missies (maar wel de moeite waard voor de XP om te upgraden)
    - Manhatten is niet zo heel gedatailleerd / leeg
    - Paar kleine camera-issues

14. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, als ik dit zo lees is het dus niet zoveel vernieuwend en zeker geen "uitstekend" waard gezien je minpunten.
    Op andere sites lees ik dat deze zwakker/slechter is dan deel 3.

15. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je deze game als Spiderman fan gewoon blind kan halen. En dat je jezelf anders toch aan de minpuntjes gaat storen. Ik vond 3 al erg vermakelijk en ga deze ook halen zodra hij wat goedkoper is en de stortvloed aan betere games voorbij is :)

16. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0

Dat zou een goed alternatief kunnen zijn.
    Ik ben zelf ook Spider-Man fan, maar Spider-Man 2 was toch écht DE revolutie binnen de Spider-Man games. En na die game zijn de makers er toch echt op achteruit gegaan.

17. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Heeft deze ook quick time events net zoals bij Spidey 3?

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben er nog geen tegengekomen.... :eek:

Mis ik overigens wel.

19. DraiMeister

Leuk Bevonden:
    0
    Zitten er wel in.

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Uh, nee?

Er zijn enkele missies waarbij je binnen een tijdslimiet een punt moet bereiken, maar toch geen Optional Missions waarbij je een route moet afleggen binnen de tijd?

Of bedoel je Quick Time Events als knopjes drukken in een filmpje? Die zitten er wel in ja, en zijn erg simpel. 8) Als het mislukt begin je overigens bij het begin van het filmpje, dus zijn erg vergevend. Zitten maar een enkele van die filmpjes in, vaak bij het aftroeven van een eindbaas of tegen de grote vijanden die je stukje voor stukje moet afbreken (mechs).

Deel Deze Pagina