1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2008: Was het een goed of slecht jaar voor de 360?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 26 nov 2008.

  1. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    ben je rijk of zo ? :D:D:D
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2008
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat zijn de games die toen zijn uitgekomen, niet wat hij heeft gekocht. ;)
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    Nog een aantal toevoegingen:

    Mooiste graphics van het jaar: Banjo-Kazooie Nuts & Bolts
    Meest fun game van het jaar: Banjo-Kazooie Nuts & Bolts
     
  4. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0

    ja blijkbaar wel, je hebt gelijk


    ps: (vraag voor iedereen) van welk spel verwachten jullie het meest
    (dat nog moet komen dus).
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat kan je beter in de 2009 thread vragen van Dulle NL.. Ik verwacht in 2008 nog veel plezier te beleven met Prince of Persia
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    Ik ook. Misschien neemt de game zelfs nog de GOTY plaats van Fable 2 over in mijn lijstje.
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    GOTY : Fallout 3, ook al heb ik er pas 15 uur op zitten is het nu al een geweldige ervaring!

    Grootste verrassing dit jaar was voor mij Dead Space, totaal geen aandacht aan geschonken en toen hij eindelijk op de mat lag was ik helemaal in mijn nopjes van deze super game!

    Grootste tegenvaller toch wel Fable II, al had ik er weinig van verwacht en was het een mooie speelervaring maar er ontbreken gewoon teveel dingen om het als een echte klassieker te bestempelen, had véél meer van Lionhead verwacht.
     
  8. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Voor Microsoft was het vast een goed jaar, maar ik vond het alleen maar tegenvallen met al die overhypte spellen.

    GTA IV vind ik zo saai dat ik liever rondjes ga rennen in de woonkamer, en GoW 2 is een wie kan er beter op B drukken festijn geworden. Het enige spel waar ik me voor langer dan een paar uur mee hebt vermaakt dit jaar is dan FIFA, dus mijn GOTY is TEAM FORTRESS TWEE, gewoon om het principe.
     
  9. Ravebeast

    Ravebeast Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    goed jaar

    GOTY is duidelijk Lost Odessey.
    Eindelijk een ECHTE RPG die tunred-based is.
    Daar zijn TE weinig games van :'-(
    GoW2 een erg vermakkelijke game.
    beetje kort wat een min punt is.
    Dead space is ook goed, maar niks vernieuwend.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Valt me op dat weinig mensen Mirorrs Edge hebben gekozen, ook niet bij meest vernieuwende game.
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Game heeft helaas erg slecht verkocht, dus ook hier op XBW hebben niet veel menen de game. =(

    Ik moet em ook nog halen. Volgend jaar.
     
  12. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja klopt een beetje het 'Beyond good and evil' syndroom,een zeer sterke game maar werd totaal niet verkocht.
    Maar heb het spel toen zelf ook grijs gespeeld,wat Mirorrs edge betreft,wil ik die ook nog doen aangezien de vrouwelijk karakter eindelijk eens een echt normaal persoonlijkheid is in plaats van de dikke tieten gamechick.
    Want daar ben ik echt helemaal klaar mee.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb dit jaar de volgende games gekocht

    Fable II
    Gears of War II
    Farcry 2
    Fifa 09
    Fallout 3
    Dead Space
    EDF2017
    Rainbow Six Vegas 2
    Battlefield Bad Company
    GTA IV
    Unreal Tournament III
    Ninja Gaiden 2
    Rock Band
    Soulcalibur 4
    Guitar Hero: Aerosmith
    Lost Oddyssee
    Condemned 2: Bloodshot
    Burnout Paradise
    en nog een zootje oudere games

    Wat was jouw GOTY voor 2008?

    al met al is de game die ik dit kalenderjaar het meest gespeeld COD4 , maar als ik een game van dit jaar moet kiezen wordt het Fallout 3

    Wat was de beste FPS

    COD4 wat mij betreft dus nog steeds :) ik heb dit jaar geen FPS gespeeld die ik beter vind. (inclusief de COD5 beta). Al vond ik UTIII wel heel goed in elkaar zitten, het kon me minder boeien. Battlefield vond ik qua opzet ook erg sterk maar de netcode was me te onvoorspelbaar om er echt van te kunnen genieten.

    Beste TPS

    GOW2 natuurlijk , met Dead space als goede 2e

    RPG

    Fallout 3 natuurlijk :D

    Racing game

    heb ik niet gekocht/gespeeld,.. Race Driver Grid vond ik de demo te arcade achtig ..Edit:// bedenk me net dat ik Burnout Paradise ook nog heb gekocht maar die heeft blijkbaar niet veel indruk gemaakt :+

    Sportsgame

    FIFA09

    Muziekgame

    ik heb dit jaar Rock Band, GH:Aerosmith en GH2 gekocht en vreemd genoeg me het meest vermaakt met GH2 :D niet bepaald een game uit 2008 maar who cares

    wat was de flop van 2008?

    voor mij persoonlijk was dat Rainbow Six Vegas 2. Niet dat een slechte game was maar ik had er heeeel erg veel van verwacht. RSV1 was ook tot COD4 verreweg mijn meest gespeelde game. Ik vond die multiplayer echt fantastisch, RSV2 stelde me erg teleur doordat niet alleen de maps minder goed waren maar vooral doordat de absolute betrouwbaarheid van het schieten,. het gevoel en de skill die je in RSV1 met maanden oefenen kon perfectioneren weg leek te zijn....

    verassing van het jaar


    ik vond Dead Space een erg sterke game met een prima engine die technisch echt heel sterk is. Had ik niet verwacht van een nieuw IP van een onervaren studio.

    arcade game van het jaar

    Rez HD natuurlijk! :D

    toekomstige topper

    kijk t meeste uit naar Resident Evil 5 en Dragon Age. Verwacht ook veel lol te hebben met L4D (net in de lunchpauze gekocht, vanavond lekker zombies knallen! :D )
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  14. Reptile

    Reptile Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    GOTY: Unreal Tourament 3/ Ninja Gaiden 2: Ik kan eigenlijk niet kiezen welke game ik vetter vind.
    Sports: -
    FPS: Unreal Tournament 3: 1 van de vetste shooters die ik gespeeld heb op de Xbox, alleen erg jammer dat na een maand de game amper nog door mensen worden gespeeld.
    RPG: -
    TPS: Army of Two, Geweldige co-op story. Ik speel het nog steeds af en toe met vrienden.
    Arcade game: Assault Heroes 2
    Flop: Rainbow Six Vegas 2, GTA IV en Gears of War 2
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  15. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    GOTY: Far Cry 2
    FPS: Far Cry 2
    Racing: Midnight club LA
    flop: Toch echt wel turning point fall of liberty:p
    speelt gwn kut maar verdient wel lekker snel achievements:D
     
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Games kocht dit jaar:
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Hier mijn opinie!

    (Dulle zn layout gejat)
    De vragen:
    Wat was jouw GOTY voor 2008?
    • Fallout 3, vrijwel de enige game waar ik geen minpuntje op vinden kon.
    Wat was de beste shooter?
    • Ondanks dat ik een FPS junkie ben volgens mijn blog, heb ik dit jaar geen overduidelijke FPS topper ontdenkt. UT3 was vermakelijk, maar niet boeiend. RBSV vond ik ook erg leuk, maar of er nou echt een verhaal in zat, nou nee. Dus word het toch Gears of War 2.
    Beste RPG?
    • Fallout 3.
    Beste sport game?
    • Football Manager 2009, alhoewel deze nog voor de 360 moet komen ^^.
    Beste free-roam game?
    • Ook Fallout 3, doh. Maar ook GTA 4... Het free-roamen bij GTA vond ik vermakelijk, zeker omdat ik op graphics kick. De eerste keer de storyline uitspelen was ook erg vermakelijk... Maar toen ging het bergafwaarts
    Wat was de flop van 2008?
    • GTA IV voorbij de helft van de storyline. Wat een ruk game zeg.

    Verdere + punten:
    • Ninja Gaiden 2... Was echt een kicken game geweest met iets moeilijkere eindbazen, dan was het mijn GOTY geweest.
    • Infinite Undiscovery, op een paar buggies en sympthonen van te vroeg uitbrengen na, een heerlijk game.

    Verdere - punten:
    • Te hoge verwachtingen bij Fable 2, GTA 4, RBSV2 en UT3 wat resulteerde in "15u gameplay > kast" - praktijken.

    Al met al, met Mercenaries 2, Too Human, CivRev, Far Cry 2, Saints Row 2, Prince of Persia, CoD 5 e.a. games nog te spelen, scoort 2008 een dikke voldoende voor mij.

    Edit: Mirror's Edge toegevoegd, is cool.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455

    Naast wat hierboven werd gezegd wil ik nog toevoegen dat ik de game gewoon door de lengte niet waard vindt om full-price te kopen, ook al zou de game alleen maar tienen scoren.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar dat doet niks af aan de kwaliteit van de game en daat gaat het toch om. :)
    Ik heb er toch wel 9 uur over gedaan.
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Maar weinig nieuwe spellen gekocht dit jaar. Ik had een beter jaar verwacht maar het viel me toch wel tegen.

    GTA IV was de eerste van de 4. Sinds GTA1 al een fan van de serie en door GTA III en VC is dit alleen maar meer gegroeid. Echter is de aanwezigheid van te veel realisme en het ontbreken van de sfeer (die wel in VC) aanwezig was voor mij een reden om dit spel te benoemen tot de grootste tegenvaller van 2008. Als laatste waren ook de missies te veel rechtoe rechtaan waardoor ik het al erg snel zat was. Ik wil gewoon weer terug naar Vice City en GTA III. Al dat realisme vond ik gewoon jammer.

    Fable 2. Ook dit spel viel enigzins tegen, o.a. door mijn hoge verwachtingen. Het spel bood genoeg opties maar toch teleurstellend. Fable 1 had een sterk verhaal, een perfecte sfeer en een hoge replay value. Echter had Fable 2 een zwak verhaal, gebrek aan muziek en een lagere replay value, ondanks de vele extra opties. In fable 1 had je maar één moment zonder muziek en dit was een gebied bij de Guild. In Fable 2 heb je continu momenten en dat viel me tegen. Ook het verhaal en de mogelijkheden binnen dit verhaal waren niet wat ik ervan verwacht had. Je gezin stichten etc. waren leuke opties maar het wist mij niet lang genoeg te boeien.

    Saints Row 2. Meer dan dat ik ervan had verwacht. Een sterke campaign met een verhaal waarin je je toch wel kon verdiepen. Alles wat ontbrak in Saints Row 1 is te vinden in dit deel. De toegevoegde co-op, voertuigen en mogelijkheden maakt dit spel tot mijn beste aankoop van dit jaar. Alleen de vele bugs willen nog wel eens de pret belemmeren maar dat doet niet af aan de game.

    Left 4 Dead. Ouderwets zombies knallen en dan ook nog met vrienden. Gewoon een tof spel. Erg rechtoe rechtaan en doet gewoon wat ik ervan verwacht heb.
     
  20. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Wat was jouw GOTY voor 2008?

    Ik ga denk ik toch echt voor GTAIV. In mijn ogen viel die alles behalve tegen.

    Deadspace was verrassend goed, al moet ik hem nog uitspelen.
    Rainbow Six Vegas 2 viel tegen, leek teveel op deel 1.
    Fifa 09... wat is die goed!
    Gears of War 2: erg vet!
    G.R.I.D: wat een vette racegame!

    Als ik toch even bezig ben ga ik ook Metal Gears Solid 4 ff afzeiken. Dat spel was echt overhyped. Had er een ps3 voor gekocht, die ik na het uitspelen van die game nog maar weinig aangeraakt heb. Gameplay was zo verouderd. Zaten wel vette filmpjes tussen maarja komop ik wil gamen geen film kijken.(al staat metal gear solid hierom bekent.) Grafisch wel erg goed.
     

Deel Deze Pagina