De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ah top, bedankt! Ga ik gelijk instellen! :D

    Edit: ja ziet er stukken beter uit!
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2008
  2. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ik zit te twijfelen of ik een beamer wil ja of nee. daarom wat vragen,

    1- Ik heb geen rechte muur, Alles is schuin maakt dat uit?
    2- Is het verschil groot met een 82CM HD-ready TV(die ik nu heb)?
    3- Hoeveel kost het in totaal?
    4- Is het beeld niet te donker bij TV kijken? (ik kan alles verduisteren)
    5- Kan ik alles aansluiten? DVD speler, Xbox,?


    Gr Daan

    EDIT: Wrong topic:eek:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2008
  3. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    mmm ik heb nu dus een kleine week de samsung HD ontvanger maar ik heb nu de volgende problemen. Ik heb de ontvanger(offcourse) via HDMI aangesloten.

    - belgie 1 en 2 hebben continue storing
    - geluid is niet te bedienen via ontvanger, moet via TV remote of versterker
    - geluid is soms afwezig, daarvoor moet ik de ontvanger uit-aan zetten en dan heb ik wel weer geluid.

    Meer mensen met dit probleem!?

    Beeldkwaliteit is wel erg goed TOV de normale ontvanger, ook bij de SD zenders!
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    - Hier heb ik geen perfect ontvangst van Één en Canvas.
    - Geluid via HDMI kan ik ook via de ontvanger niet regelen , heb daar geen probleem mee want ik luistern toch via de digitale versterker (optisch).
    - Bij sommige zenders heb ik soms ook geen geluid.
    Heb dit alleen bij zenders die een Dolby Digitaal signaal meesturen bij hun programma's.

    Ondanks deze kleine probleempjes gebruik ik de HD-decoder nu al >2 jaar met heel veel plezier.
     
  5. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    okay melbuuln!

    Ik heb helemaal tering beeld via Een en Canvas, 1 groot blokjes veld én krakend geluid.. en ik kijk stiekem best vaak naar Canvas(mooie docu's). Wij luisteren hier wel veel TV via de TV, stereo gaat alleen aan bij films, dus je snapt dat t best irritant is.

    Maar ik zal Ziggo eens contacten, want t is een nieuw apparaat en niet 1 die 2 jaar oud is!
     
  6. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb maandag mijn LG 50PG6000 gehaald en wat een tv! Ik heb hem nu al 4 dagen en het blijft prachtig om naar te kijken. Ik ben op mn 360 van compsite naar component gegaan en dat verschil ook enorm. Hij staat nu op 1080P. Het contrast houd ik nog even op 40%

    Dus voor de mensen die een 50 inch zoeken is dit zeker een aanrader. Echt een grote tv met goede kwaliteit en hij ziet er ook nog eens prachtig uit!
     
  7. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    alleen jammer dat LG zo veel fouten heeft.. ik krijg m zoooo vaak terug, maar aan de andere kant heb je daar dan ook weer 2 jaar garantie bij..

    daarnaast staan alle LG's zo verrekte fel afgesteld als je ze op winkelmodus zet...
     
  8. DevilsChase

    DevilsChase Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb sinds gister de HK AVR 347 binnen, een aangesloten op een philips 37 PF7331/12 LCD TV d.m.v. een hdmi kabel.

    De xbox wou ik ook aansluiten met hdmi, maar dan naar de receiver maar klopt dit ook?
    want het maximale wat hij toen kon pakken was 420p, en de kleuren/scherm klopte ook niet!
    Nu heb ik hem weer gewoon aangesloten met de kabels die bij de xbox geleverd waren, de video (rood,blauw,groen) op de tv, en de audio (rood,wit (en ook geel? video?) op de receiver. Dit werkt wel perfect! Maar dus geen hdmi!
    Weet iemand of ik iets verkeerd doe? of dat ik het gewoon zo moet laten zitten? :p want dan moet ik die hdmi kabel weer terug brengen ;)
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Meestal moet je in het menu van de receiver aangeven wat hij met het signaal moet doen.
    Als je de xbox op 720 zet, dan hoeft de receiver met het beeld niets te doen.
    Zorg ook dat de xbox al op 720p staat voordat je m op de receiver aansluit.

    Je moet trouwens de set up apart voor iedere input (svideo/componenten/hdmi) doen, anders gebruikt die wanneer je dit voor maar 1 input hebt ingestesteld, dit voor alle inputs.
    Bij zo'n setup geef je dus bij een input aan wat de receiver met het beeld moet doen/ welke resolutie die dus moet uitsturen en wat er met het geluid gedaan moet worden.

    Toch blijf het raar, want 480p komt bij de receiveropties niet voor (blz 49 van 64 zie: Output Format!). Nogmaals: zet de xbox op 720 (dmv componenten) voordat je deze aansluit met hdmi op de receiver.
    Ben benieuwd.

    Met deze receiver is 720 zeker mogelijk, zelfs 1080p maar ik weet niet of je tv dit accepteert als input.

    Je hebt toch gewoon de xbox op 720 gezet-de hdmi vanaf de xbox in de hdmi van de receiver-een 2de hdmi vanuit de hdmi out naar de tv gedaan toch?
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  10. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier perfect beeld en geluid met de Samsung HD decoder en Ziggo, zit je kabel wel goed (even andere kabel proberen voordat je gaat schreeuwen naar Ziggo)?
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik merkte wel dat de Samsung HD-decoder gevoeliger is voor storingen dan mijn oude Panasonic decoder.
    Een andere coax-kabel (metalen connectors) en antenne-versterker zorgen bij mij voor een perfecte beeld.
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een oude coaxkabel van 25 meter ertussen hangen, ik heb dit vervangen voor een 12 meter kabel van 1 euro per mater ongeveer. Het verschil was serieus erg groot. Nagenoeg geen ruis meer, helemaal niet bij HD zenders en verder is het beeld gewoon erg goed als je het vergelijkt met een el cheapo ontvanger van Humax van 40 euro geloof ik.

    Je moet wel zorgen dat je zo min mogelijk verlies hebt natuurlijk, dit ligt niet aan de ontvanger natuurlijk.

    Ik heb er soms ook wel problemen mee hoor;
    - Het geluid is soms weg, even opnieuw aanzetten en het is goed
    - Soms echt mega artifacts, hele grote blokken in hele rare kleuren, 1x per 2 maanden ofzo. Even de knop op de stekkerdoos uit en aan en het is goed.
    - Hij schakelt zichzelf soms ineens uit. Best irritant maar dit komt erg zelden voor dus boeit me niet echt
    - Belgie is hier inderdaad ook niet echt scherp, terwijl alle andere NL zenders wel erg goed zijn. Ligt volgens mij meer aan de zenders zelf dan aan Ziggo of de Decoder tbh
     
  13. DevilsChase

    DevilsChase Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar wist niet dat ik dit ook moest instellen op de receiver :$
    Had het lekkere dikke boek van HK nog niet doorgelezen hehe!

    is het dan evengoed niet beter hoe ik het nou heb aangesloten? Kwa snelheid met spellen, als ik de component kabel ook op de receiver aansloot ging hij vrij langzaam op m`n tv, en kreeg je allemaal wazige dingen (auto`s die verdwijnen, of opduiken!)

    Tv kan 1080p aan ;) Ga het zo dadelijk proberen, mocht het niet lukken post ik wel weer wat ;) Bedankt iig voor je reactie!
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De kans is groot dat de tv max 720p/1080i aankan als input icm componenten en 1080p over hdmi (ben niet zeker, ik ken je tv niet).

    Je moet (zeker op de input van bijv xbox/ps3/blu-ray) er voor zorgen dat de receiver niets met het beeld mag doen! Dat heet pass-through.
    Het beeld is dan al 1080p en perfect dus daar moet de receiver vanaf blijven.

    Eh...auto's die zomaar verdwijnen?? Ook langzaam is niet goed.
    Wat is de resolutie die de tv binnen krijgt? Vaak zie je dat ff in beeld verschijnen als je net naar die source bent gegaan.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik de 2 component aansluitingen achterop mijn Yamaha voor de Xbox360 (1080p) en HD-decoder (1080i).
    Merk gelukkig helemaal niets van een eventuele vertraging in het beeld.
     
  16. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren langs de it's geweest, en zei tegen verkoper dat ik allang besloten heb om binnekort de le37/40A552 ga kopen, wat bij de it's dan de 556 wordt.. en vroeg hem om een homecinemaset die ik hierop kan aansluiten icm xbox360 en digitale tv..

    deze kreeg ik toen aangewezen http://www.itsonline.nl/winkel/productoverzicht/Default.aspx?Assortiment=57

    als ik tv en geluidset bij die zaak koop samen, kan ik een flinke korting krijgen. Maar wil er wel zeker van zijn dat deze goed bij alles aansluit. daarom graag jullie hulp..

    Reden dat ik het hier stel, is dat dit topic een stuk voller is volgens mijn, dan het dolby surround topic

    bedankt
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Persooonlijk zou ik gaan voor een losse digitale versterker zoals Harman Kardon.
    Je hebt hier mee mogelijkheden dan bij een alles in één setje.
     
  18. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja okee maar voor mij hoeft het niet zo moeilijk.. ben snel tevreden.. en harman kardon is ook weer een stukje duurder.. wil alleen weten of dit bij elkaar kan qua aansluitingen etc..
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week met een bekende op een verjaardag gehad over het hertz en zijn LCD en mijn plasma etc. Op tweakers ook nog wat over gepost en Ferry had me een redelijk duidelijk antwoord gegeven wat de hertz e.d. betreft :)

    Gisteren ging ik met men vriendin op visite bij hun, lekker bieren, ouwehoeren, beetje gamen etc. etc..

    Hij zette het Life gebeuren op, op zijn PS3. Het viel me op hoe lichtgevend het zwart was, je ziet zo duidelijk dat die backlight erachter zit. Het ambilight erachter vond ik maar matig eigenlijk, in het begin ziet et er veelbelovend en stoer uit, maar als je erop gaat letten zie je gewoon dat veel kleuren niet geproduceerd kunnen worden en dat het dan maar wit blijft...

    Daarbij zag ik door zijn zwart scherm op sommige plekken een kleurige waas van het kleur ambilight van de tv. Het viel mij na een uur of 2 op ofzo, ik kan me niet eens voorstellen hoe ik me zou zitten opvreten als ik zo'n tv van meer dan 2000 euro had gekocht....

    Ik liep even naar de keuken voor een biertje en probeerde mee te blijven kijken op de tv. Wat een zwartverlies, echt zonde.

    Hij had sateliet tv en ook dit was maar mager. Natuurlijk niks over gezegd, maar ik had de tv echt gewoon ingeruild ofzo. Dit was echt niet goed, een crt bak was nog beter op die grootte.

    Volgens mij had hij de tv zelfs nog op dynamisch staan ook, even LBP gespeeld en die witte laadschermen tussendoor deden om 01:00 echt zeer aan me ogen. Het was trouwens de 97xx van Philips, geen idee welke maar voor een tv van meer dan 2000 euro voldoet hij echt niet aan de verwachtingen.

    Foto's daarentegen zagen er echt adembenemend uit, echte 1080p foto's op dat scherm zijn echt vet. Maar ik ben niet zo'n fotograaf dus dat is voor mij geen koopargument, de motion res is belangrijker.

    Een reden voor me om voor een LCD te gaan zou het ambilight gebeuren zijn, maar na gisteren ben ik ook daar wel van genezen eigenlijk. Heel erg duur, maar echt niet hoe het had kunnen zijn.
     
  20. japie06

    japie06 Kaasfabriek

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vandaag eindelijk mijn 42PX80 kunnen ophalen. nu nog wachten tot mijn xbox terug komt uit Duitsland.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina