HD Transfer kabel?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Smok3y, 22 nov 2008.

1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hey,

Ik zit even met wat vragen en hoop dat jullie het me wat beter kunnen uitleggen.
    Wil morgen namelijk een nieuwe 360 aanschaffen aangezien mijn oude na z,n mallemoer is (en heb geen garantie meer)

Maar hoe zit dat nou als ik mijn oude savedata etc... over wil zetten naar mijn nnieuwe harde schijf? moet ik dan een transfer kabel kopen ergens? of zit dat er standaard bij?

En hoe gaat dat dan in z,n werk?
    Moet je beide xbox,en aangesloten hebben ofzo dat je de de kabel aan beide HD,s aansluit zodat ie het overzet? of.... hoe gaat dat precies in z,n werk?

En moet ik dan ook weer alles gaan invullen ( emailadres etc.. of gaat dat allemaal vanzelf)

Graag zou ik wat meer van de experts erover willen horen, :)

en sorry als hier al een topic over was kon zo snel niets vinden.

Mvg,

Smok3y

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft bellen dan wordt deze naar je toegestuurd of kijken of je hem kan lenen van iemand (gaat heel simpel)

3. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik zit met zelfde probleem heb gister nieuwe elite gekregen,

iemand een kabel te leen/ memory card te leen?

omgeving eindhoven!/ uiteraard haal ik hem op en breng hem terug en laat ik iets achter zodat je zeker weet dat ik terugkom!

of ik wil je er zelfs wel voor betalen.

groeten Kjel

4. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Het is inmiddels gelukt,echt een piece of cake.
    En voor degene hierboven mij.
    Ik ben zelf naar een gamewinkel gegaan waar ik regelmatig kom en heb aangegeven dat ik niet een hele week wilde wachten en of ze mischien mij zo een kabel zouden kunnen lenen voor een paar uur etc...

Dus transferkabel meegkregen en daarna weer terug gebracht,niks week wachten :thumbs:

5. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    heb je goed geregeld,

jammer dat mijn plaatselijke game winkel de REPLAY in eindhoven was en die is gesloten... dus zit voor mij niet veel anders op dan M$ op te bellen en die kabel te bestellen... en dan nog maar 2 weken op mijn oude harde schijf spelen....

veel plezier iig

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Dank je wel.

En had gister toevallig nog even met Microsoft gebeld,maar die vertelde me dat het best snel gaat.
    Dus het kan al na 2-3 dagen op de mat liggen.

7. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik belde vanmorgen naar microsoft....

kreeg een engelsman aan telefoon, en ik kon hem niet via telefoon bestellen . via dat PDF bestandje was het snelst werd met verteld.

iig bel ik zo nog een keer... en dan zie ik het wel...

ik heb nu mijn gegevens overgezet via dat programa via xbox.nl... dat je je download history gewoon in kan kijken en opnieuw kan downloaden...

maar dan heb ik alles behavel save files.... of eet iemand nog manier om die save files over te zetten? anders dan memory unit/data transfer cable

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    @ Smok3y: Goed idee dat doe ik morgen ook. Ik zoek het niet te w88 totdat die kabel binnen is :p

9. JohnG

JohnG Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die kabel gebruikt om mijn HD aan de PC te hangen.

Nu herkent mijn Xbox mijn HD niet meer:'-(

Iemand een idee hoe ik dit weer goed krijg? Of zal ik hier een nieuwe topic voor aan maken?

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Waarom heb je je HD dan ook aan je PC gehangen, er staat duidelijk in de handleiding dat je dat NIET moet doen!

11. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: Werkt die Transfer kabel ook op de 60 GB? Of alleen op de 120 GB?

12. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie geen reden waarom hij niet op de 60gb versie zou werken..

13. Steel Dogg

Leuk Bevonden:
    0
    Op sommige forums word gezegd dat het niet kan, en op de andere weer wel.

Kan iemand echt een bevestiging geven hierop?

14. snake88

snake88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee, wil ik ook wel eens weten. Ik had zo'n kabeltje bij mijn 120 GB zitten, maar daar niet voor gebruikt. Die HD op een andere 360 gedaan.

Nu wil ik die kabel gebruiken om data van een 20 GB HD over te zetten naar een 60 GB HD. Gisteren geprobeerd, alles volgens boekje gedaan en boot dus die cd die erbij zit. Krijg ik vervolgens alleen een scherm waar staat dat ik de kabel aan moet sluiten en je ziet een plaatje waar de kabel aangesloten is tussen de HD's en de 360. Aan de voorkant overigens, waar het boekje de achterste usb-aansluiting noemt. Dan kan ik verder alleen maar terug en er komt geen scherm waar een overdracht start ofzo.

Doe ik iets verkeerd? Of werkt die kabel niet op 60 GB en is daar weer een andere voor nodig? Of het kan helemaal niet...

Wat onzinnig zou zijn imo.

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom heb je de kabel aangesloten op de PC ?????
    The Xbox 360 120GB Hard Drive transfer cable is not a PC accessory.

Lees dit eens rustig door !
    http://www.xbox.com/nl-NL/support/systemuse/xbox360/console/datamigration.htm

16. Steel Dogg

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je toevallig ook of de 60 GB HDD compatibel is met de Transfer Kabel, Melbuuln? :+

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hard Drive Transfer Kit.

Met deze kit kunt u de inhoud op de vaste schijf van uw Xbox 360™ (20 GB) overdragen naar de vaste schijf van uw Xbox 360 Elite (120 GB).

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    volgens microsoft wel :

http://support.microsoft.com/kb/937279

Important Content can only ever be moved from a smaller source drive to a destination drive that is the same size or larger and only one time. For example, the following hard drive pairings allow transfer from source to (">") destination:
    20GB > 20GB
    20GB > 60GB
    20GB > 120GB
    60GB > 60GB
    60GB > 120GB
    120GB > 120GB

nu ik dit zo lees ga ik denk ik mn transfer kit en mn lege 20GB eens aan mn broertje geven, aangezien je die dingen niet normaal kan defragmenteren en ik wel t idee heb dat ze trager worden naarmate je ze langer gebruikt (meer shite erop zet en eraf haalt) . Ben benieuwd of het wat oplevert qua performance. Op mijn ouwe 20GB duurde t soms wel een minuut om de games library te laden,.. op mn 120 (die net nieuw is) ging t veel sneller

Laatst bewerkt: 29 nov 2008
  19. Steel Dogg

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dan heel erg mooi, want ik wou binnenkort een 60 of 120 GB HDD halen :D

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kwam het volgende tegen op een Engelse forum.

Phoned xbox support up and they're sending me another data migration kit. (they asked for my premium's serial no.)

Fully expecting it to work on my 20gb > 60gb HDD.

Deel Deze Pagina