Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een Wii, en een xbox360 :D, maar vind een Wii bij shooters lekkerder spelen als een 360 hoor, de graphics zijn daar alleen beter ;)

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De shooters die ik op de Wii heb gespeelt, vond ik anders totaal niet lekker werken hoor. Zat alleen maar wat te hengsten met die Wii mote. Enige shooter die ik een beetje vond werken was Red Steel, maar dat kwam omdat deze game flink gebruikt maakt van auto-aim. Heb sowieso maar weinig games gespeelt die echt goed gebruik maken van die Wii mote of er echt lekker mee spelen.

3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Zowiezo kun je dat eigenlijk niet vergelijken.. Met de controller of met een afstandbediening die je wijst naar het scherm.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Klopt, werkt ook totaal anders. Heb zelf toch gewoon echt de voorkeur op gewoon lekker met een normale controller te spelen, dan constant te gaan zitten zwaaien met een Wii Mote.

5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Waarom zou je uberhaupt voor de Wii kiezen op dit moment? Kijk eens naar al die games die op de andere consoles zijn verschenen. Rationeel gezien is het toch onmogelijk om te stellen dat de Wii de beste games heeft? Marketing en kostprijstechnisch is het een fantastisch apparaat, maar voor het meest primaire (spelen van games!) schiet de Wii schromelijk tekort.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind de Wii persoonlijk de console met de slechtste line-up van games ooit. Kan me even niet zo snel een andere console herinneren die zo'n slechte line-up van games heeft gehad. Vind de Wii echt een aanfluiting / een ''verkrachting'' van het bedrijf dat Nintendo ooit is geweest. Vind het echt bijzonder spijtig dat de Wii en de Wii games zo goed verkopen.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Wat hier overigens bij past is het nieuwe Nintendo logo:

vs

oud:

Dus ja, ze hebben goed het logo in grijs veranderd, aangezien ze het mooie rode logo niet meer waard zijn...

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het schijnt overigens dat dat grijze logo al jaren wordt gebruikt.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Klopt, dat heb ik ook gelezen. Op mijn paar Wii-games (op Super Mario Galaxy na) staat echter gewoon het rode logo, dus ik weet niet hoe men erbij komt...

Ze gaan nu trouwens wel erg ver:

wtf? Volgens mij kan je niet dieper zinken...
    Ik wed trouwens dat dit zelfs retegoed gaat verkopen.

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Heb het grijze logo ook al eerder gezien hoor, net zoals het gouden dat vaak bij de N64 werd gebruikt.

11. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat is niet waar. De Wii games verkopen zelfs het slechtst. Stond een tijdje geleden nog op gamekings dat de console zelf wel het meest verkocht werd, maar het verkochte games per console lag het laagste voor de wii.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Waarom staat Mario Kart Wii dan al sinds april op 1 in de gamescharts? :confused:

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik snap wat Maarten bedoelt te zeggen. Mario Kart verkoopt inderdaad goed, maar de verkoop van Wii games ligt laag. Casual gamers kopen een Wii, en nemen dan maximaal 3 spelletjes. Een Xbox 360 echter, die gaat veel beter. Veel gamers kopen massaal 360 games. Kijk, een Assassin's Creed zal nooit beter verkopen als een Mario Kart, maar dat komt omdat er niet super veel Wii games zijn die echt uitzonderlijk goed zijn zoals Zelda, Mario Kart etc. In de charts zie je dus veel Wii games, maar uiteindelijk verkopen 360 games beter.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat er denk ik bedoeld wordt is dat de attachrate op de Wii het laagste is :)

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Zeg dat dan gewoon. Maarja, dat is ook logisch, aangezien er maar 4 goede games op dat ding zijn :+

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nog nooit van attachrate gehoord, sorry :+

Inderdaad dat bedoelde ik ja, zeg maar per verkochte wii zijn er bijvoorbeeld maar 2 spellen verkocht. Dus als er 10 miljoen wii's zouden zijn verkocht, zijn er maar 20 miljoen games verkocht in dit voorbeeld.

Bij de 360 en ps3 ligt dat aantal veel hoger. Oftewel er worden in totaal meer games voor verkocht als voor de wii. Maar in principe maakt dit voor nintendo geen bal uit, waar sony en microsoft vooral hun winst uit de games moeten halen, maakt nintendo ook winst op de verkopen van de wii. (Microsoft ook nu volgens mij?)

Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  17. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan me niet voorstellen dat microsoft winst maakt op de verkoop van de xbox 360, denk dat ze het verlies op de hardware maar voor lief nemen. Op de wii is het zo dat nintendo games goed verkopen (mario kart, wii fit en dergelijk prul), maar third party ontwikkelaars mogen in hun handen knijpen als ze break even halen.

Overigens ben ik het helemaal eens met Alonso, de Wii heeft de zwakste line-up qua games in de geschiedenis van de industrie. Zelfs de toptitels zijn niet altijd even sterk: Zelda speelde ik liever met de GC controller, Metroid Prime 3 was minder dan de twee voorgaande delen en het gezwabber in Mario Galaxy vond ik ook maar niks.

Los daarvan doet Nintendo natuurlijk wel goede zaken, de Wii is verschrikkelijk overpriced (wat zou zo'n ding nou kosten om te maken, 50 euro ofzo?) en verkoopt erg goed.

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De Wii is dik overpriced. Je hebt nu al een 360 vanaf 150 euro (arcade) en voor 200 euro heb je een 60GB 360 met 2 games. Dus ja, een Wii is flink overpriced. Het merendeel van de mensen in m'n omgeving met een Wii vinden het ding in het begin helemaal geweldig, maar na een maand raken ze dat ding echt niet meer aan. Het leuke en het nieuwe is er dan wel vanaf en dan komen ze erachter dat de Wii helemaal niet zo leuk is. En dan staat de Wii stof te vangen.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Wat vinden we hier nou van?

20. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Logisch. Sequels zijn vervolgen op goed verkopende spellen. Natuurlijk maken ze dan een nieuw deel, uiteindelijk draait het allemaal om de cash. Aan de andere kant is het vervelend voor de gamers. Wij krijgen nog nauwelijks iets nieuws voor onze kiezen, op een aantal uitzonderingen na. Misschien dat successen zoals BioShock, LBP en Mirror's Edge ontwikkelaars aansporen tot originaliteit. Laten we het hopen:).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina