Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

1. daviddekanter

daviddekanter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Das een erg mooie lijst met apparatuur. Dat gaat zeker genieten worden. Wil je wel een tip geven over streamen. Tot voor kort streamde ik ook alles via de 360. Probleem was dat Full HD niet liep. Heb een behoorlijk zware PC maar had wel 93% CPU Load bij het streamen. Wat bleek nou. Het probleem met streamen van Full HD zit hem niet in de CPU maar in de netwerkverbinding. Heb nu een 1GB netwerk en stream naar de PS3. Deze heeft namelijk ook een gig poort en de 360 maar 100mb. Nu stream ik Full-HD 1080P 10GB rips zonder problemen. De CPU load is zelfs maar 4%. Verder ben ik heel benieuwd naar de foto's als alles klaar is. Veel succes!

David

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, wat een mooie setups komen hier opeens langs. Lekker bezig!

Denk dat ik zelf ook binnenkort eens een beamerupgrade ga doen. Heb m'n Mitsubishi HC4900 te koop gezet. Wat er voor in de plaats gaat komen weet ik nog niet. :)

3. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Oke, bedankt voor je reactie! Ik wil denk ik gaan voor een HD-ready beamer, Maar, Ik zou niet weten waar ik hem neer moet zetten, Dit omdat alles schuin loopt, en aan het plafond is het te hoog...

Gr Daan

Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2008
  4. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    hoi David, dank voor je tips. We streamen nu echter ook over een 100mpbs netwerk met onze Xbox 360 en zowel 720p als 1080p rips streamen volledig vloeiend. Zonder 1 hapering.

Met de PS3 loop ik regelmatig tegen de slechte ondersteuning van diverse codecs aan, waardoor we het meeste toch in WMVHD kijken via de 360.

Heb onlangs op de VAD show de Mtsubishi HC7000 bekeken en dat was best indrukwekkend. Ook de Epson TW-5000 gaf een fantastisch plaatje. Misschien 2 kandidaten voor je. Ook de HC-6500 en TW-3800 zijn trouwens natuurlijk erg goede projectoren!

5. Roderick05

Roderick05 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja.. wel al het forum doorlopen maar nog niet helemaal een antwoord gevonden wat ik zocht dus toch nog even de vraagjes :

Ik wil films kijken en ook af en toe wat gamen via de VGA ingang op mijn NEC 1030+ 1024x768 beamer en twijfel tussen een PS3 en een xbox 360.

De PS3 kan geen VGA aan en zal dan via een HDMI-VGA adapter moeten, daarbij speelt ie 720p af en niet specifiek op 1024x768 heb ik begrepen. Aangezien de beamer al wat ouder is (maar wel 1280*1024 aankan en terugschaalt) weet ik niet of die klakkeloos het 720p format goed gaat weergeven. Zo niet dan zal die conversie in de HDMI-VGA adapter (converter) moeten gaan plaatsvinden.
    De xbox 360 kan wel VGA aan en ook op deze resolutie ingesteld worden is mijn verteld.

BluRay is leuk maar gaat dat wat worden met de aansluitngen en resoluties van de PS3, of kan ik beter voor een 360 gaan die ik waarschijnlijk zo kan aansluiten ?
    Welke van de twee oplossingen zal het beste DVD's, Divx etc opschalen naar de 1024x768 resolutie en hoe zit dat met HD films ? Ga ik nog hinder ondervinden aan het gebrek van HDCP ondersteuning ?

Als we toch voor HDMI gaan is de HDfury 2: Universal HDMI to Component & RGB/VGA Converter dan wat ?
    http://www.thegametrain.com/hdfury-2-universal-hdmi-to-component-rgbvga-converter-p-915.html

thanks

6. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal morgen even de foto's posten die ik zo net gemaakt heb van mijn beamer in actie in mijn nieuwe onderkomen O-)

Bestaat er uberhaupt een HDMI-vga adapter? Voor zover ik weet is HDMI digitaal en VGA analoog? Er zal dan dus hoe dan ook een conversie plaats vinden neem ik aan?

Je beamer heeft een resolutie van 1024x768. Dit is lager dan 720p en dus zal je nooit HD kunnen weergeven. Je kan het uiteraard wel als input instellen via vga, maar echt HD is dit niet. Het geld voor de HDfury zou ik persoonlijk mooi in mijn zak steken. Dat ding kost 150 pond! Dat is 175 euro! Dan zou ik even door sparen voor een HDready beamer met HDMI. HDMI is de toekomst.

Heeft je beamer geen component? Anders kun je dat beter gebruiken.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het is wel hd-ready, want het gaat alleen om de horizontale beeldlijnen, die moeten 720 zijn.

Daarnaast is hd-ready ook maar de standaard van een bepaalde resolutie.

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De VAD-show, daar had ik graag heen gewild. Helaas heb ik die hele week toen met een vriend een groot tennistoernooi lopen organiseren (wat ook leuk was trouwens :)).

Ik weet nog niet wat mijn volgende projector gaat worden. Ik merk dat heel veel 1080P projectors totaal niet waardevast zijn. Omdat ik nu aardig veel moet afschrijven bij de verkoop van de HC4900, wil ik op zoek gaan naar een betere maar vooral ook een redelijk waardevaste projector. En zoals ik het nu zie zijn eigenlijk alleen de JVC's redelijk waardevast, omdat JVC niet elke 3 maanden weer nieuwe modellen op de markt brengt. Ik hoop dus stiekem dat de prijzen van de HD1 gaan dalen nu de HD350 en de HD750 uitgebracht zijn. Maar eerst ga ik me bezig houden met de verkoop van mijn Mitsubishi (iemand toevallig geïnteresseerd hier op het forum?:b:).

9. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    De HD1 is nu eigenlijk al compleet uitverkocht in diverse clearance sales. Misschien dat je een goed gebruikt model op de kop kunt tikken nu de HD-350 en 750 uit gaan komen en mensen gaan upgraden.

Ik heb zelf op het randje nog een HD1 kunnen bemachtigen :) Maar twijfel of ik toch niet gelijk over moet gaan naar een HD-350 om echt jaren mee te kunnen. Al kan ik me niet voorstellen nog veel beter te willen, vond de Epson TW-2000 al fantastisch bij BB&G en de HD1 was nog weer 2 stappen beter in de demo's.

10. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren een paar foto's gemaakt in mijn nieuwe onderkomen:

Onder het motto 'beter te veel dan te weinig' foto's:D

Het scherm is 180 breed en ik gebruik een TW600. 'Helaas' alleen foto's van Band of Brothers en Transformers op Blu-ray, vergeten foto's te maken van de 360 in actie 8)

Laatst bewerkt: 2 dec 2008
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben juist op zoek naar een niet waardevaste full hd beamer..maar dan natuurlijk 2ehands :+

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet voor hoeveel je de HD1 hebt gekocht? Want volgens mij zijn de adviesprijzen van de HD350 en de HD1 hetzelfde, terwijl de HD350 op het niveau zit van de HD100...

Maar was het verschil tussen de JVC en de Epson echt zo groot?

Iemand van jullie trouwens enig idee wat mijn HC4900 nog waard is met 600 uur in eco-mode op de teller?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ JKI: pm :)

@ Aleko: Gave foto's! Ziet er echt retestrak uit! Wat voor scherm heb je daar? Het bobbelt wel een beetje zo te zien. geen last van?

14. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat je voor je Mits nog kan krijgen. Maar volgens mij heeft Kevf interesse :D

De HD1 is aangekocht voor een bedrag ruim onder de prijs van de nieuwe HD-350. Het verschil is aanzienlijk, maar niet groot genoeg om toch te twijfelen of we gelijk over moeten stappen naar de HD-350. Lees er nu erg goede dingen over.

De Epson gaf al een fantastisch beeld op 2.40m breed al miste het wat punch in de demo's bij BB&G. Toen we naar de HD1 switchten, viel duidelijk op dat die meer contrast, betere zwartwaardes en schaduwdetails en meer licht geeft. Het beeld werd weer meer 3D. En aangezien we op 2.60m breed gaan projecteren hebben we die extra punch gewoon nodig. Is je scherm rond de 2.00m breed dan is de Epson echt een fantastische projector!

Had je foto's ook op HTforum gezien. Complimenten! Je zit er echt mooi bij, geniet van je nieuwe woning!

15. Roderick05

Roderick05 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Aleko

Quote "Bestaat er uberhaupt een HDMI-vga adapter? Voor zover ik weet is HDMI digitaal en VGA analoog? Er zal dan dus hoe dan ook een conversie plaats vinden neem ik aan?"

Nou ja het is dan geen adapter maar een converter he, maar je snapt wat ik bedoel en ja die zijn er : de hdfury maakt van je vga ingang een HDMI ingang met HDCP :)

Dat HDMI digitaal en VGA analoog is, is een feit maar het is maar een manier van data transport en zegt niet altijd iets over de kwaliteit van het beeld. Je kunt ook perfect een brak beeld over HDMI transporteren hoor.
    Digitaal is ook niet altijd beter: Ik vind het geluid van mijn draaitafel meer "belevenis" hebben dan van mijn cd-speler ondanks dat theoretisch mischien een cd-speler superieur zou moeten zijn.
    Uiteindelijk is geluid natuurlijk altijd analoog tenzij je een bitstream verbinding naar je hersenpan hebt en je zelf de nulletjes en eentjes interpreteerd :)

Je beamer heeft een resolutie van 1024x768. Dit is lager dan 720p en dus zal je nooit HD kunnen weergeven. Je kan het uiteraard wel als input instellen via vga, maar echt HD is dit niet.

1280x720 is de resolutie voor 720p ... nou kan ik die 720 lijntjes op die 768 wel weergeven alleen in de breedte zal ik of wat pixels moeten laten vallen of de hele boel schalen naar 1024 x 576 om de verhouding in 16 : 9 te houden.
    Bij 4:3 verhouding is er geen probleem.... Een groot verschil qua belevenis zal het niet zijn denk ik...

Het geld voor de HDfury zou ik persoonlijk mooi in mijn zak steken. Dat ding kost 150 pond! Dat is 175 euro! Dan zou ik even door sparen voor een HDready beamer met HDMI. HDMI is de toekomst.

Ja maar voor 175 euri heb ik geen 720p beamer... en er is mischien een goedkopere oplossing de hdfury is al redelijk duur...

Heeft je beamer geen component? Anders kun je dat beter gebruiken.

Nope en dat zou niet uitmaken ... een VGA ingang is net zo goed.... je blijft toch met je verschil in resolutie zitten 4:3 1024x768 versus 720p 16 : 9

16. Roderick05

Roderick05 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraag dus nog steeds : heeft hier niemand een xbox 360 of ps3 op een 1024x768 beamer aangesloten via vga ?

17. daviddekanter

daviddekanter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik kan je niet helpen met het 1024x768 verhaal maar op je vraag een ps3 of xbox zou ik denk ik voor de 360 gaan. Je geeft aan blu-ray niet zo belangrijk te vinden dus dan zie ik ook weinig redenen om een ps3 te kopen. De ps3 is duurder. kan niet zo makkelijk aangesloten worden op jou beamer en de ps3 heeft nou niet echt een geweldig aanbod op het gebied van games. De 360 speelt alles erg makkelijk af en samen met bijv. Tversity kan je alles streamen. Hij is erg makkelijk op je beamer aan te sluiten en de games zijn in mijn ogen veel beter. Aangezien je geen HD systeem hebt zou ik voor de goedkoopste optie gaan.

Gr,

David

18. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik hád een beamer die 1024x768 ondersteunde, had deze aangesloten met VGA en kreeg een prima mooi plaatje ermee. Niet voor 1280x720 kiezen (wat die ook kan weergeven) maar gewoon je native resolutie van je apparatuur, ziet er meestal het beste uit.

19. Roderick05

Roderick05 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah kijk... en als je dan HD content afspeelt schaalt de 360 dat dan goed naar die 1024x768 ?

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Via vga kan je heel specifiek voor die resolutie kiezen. 1024 x 768 is ook de resolutie van praktisch alle hd-ready plasma schermen (ook mijn plasma) en dat kan prima :)

Deel Deze Pagina