De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je lange post demon.

    Ik heb achter mijn pc gekeken en daar zit alleen een vga aansluiting, dus die moet ik wel houden. Nu heb ik op mijn pc gekeken, maar ik weet niet hoe een hdmi/dvi uitgang eruit ziet en het staat er ook niet bij.

    En volgens mij zit er achter mijn LG wel dvi aansluitingen, tenminste er staat HDMI/DVI 1,2,3.

    Weet iemand hoe ik dit werkende kan krijgen?
     
  2. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Edit: Nevermind.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Koop een vga kabel die lang genoeg is om netjes langs de muren van de pc naar de tv te gaan. De vga stop je in de achterkant van de tv.

    Je kan niet tegelijkertijd beeld hebben op je pc-monitor èn je tv.
    Kijk in de handleiding van je tv wat de max resolutie is die de tv accepteert als input over vga.
    Als je iets wat op de pc staat wilt gaan bekijken op de tv, stel je eerst deze resolutie in op de pc (bureaublad-klik met rechts-eigenschappen-resolutie wijzigen en ok klikken).

    Daarna trek je de vga kabel uit de pc (die naar de monitor loopt) en stop je de lange vga kabel die vanaf de tv komt erin.
    Als het goed is heb je meteen beeld (ik verwacht niet dat de de pc opnieuw moet opstarten.
    Is er geen beeld, dan heb je waarschijnlijk een resolutie genomen die de tv niet slikt.

    Geluid gaat niet over vga en zal je het geluid horen door de pc speakerset als je die hebt. Wil je het geluid uit de tv horen, moet er een audiokabel worden aangesloten.

    (je LG tv op je computerscherm aansluiten zoals je in je vorige post aangaf te willen, dàt wordt lastig en heeft weinig zin Willem! ;) )
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  4. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben sommigen van jullie ervaring met Pioneer home cinema sets, en dan specifiek de LX01 of 03 (die niet schijnt uit te zijn)? Ben op het moment namelijk aan het vergelijken tussen Pioneer plasma & home cinema en Panasonic plasma & home cinema.

    Ik wilde feitelijk al een maand terug een plasma (42PZ85) en home cinema set (BT100) van panasonic aanschaffen, maar dat is even uitgesteld door een langere levertijd van mijn meubels :mad: Maar nu zag ik gisteren op de pioneersite dat de LX03BD uit is; een home cinema set inclusief blue ray. Als iemand een hele actuele review site kent hiervan heel graag!

    Ik meen dat de algemene opinie op dit forum is over de vergelijking Panasonic en Pioneer plasma's dat het prijsverschil groter is dan het verschil in kwaliteit, klopt dat?
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  5. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    @ferry34/willem-p je kan wel tegelijkertijd beeld hebben op pc en tv..
    Je kan je scherm clonen, dat je dus 2x precies t zelfde hebt, of dat bij t afspelen van media dit wordt weergegeven via de tv. Of bv mediacenter. Je kan zelf surfen of werken op de pc, terwijl de ander mediacenter gebruikt.

    Let wel! T ligt natuurlijk aan de snelheid van je complete systeem hoe dit uitpakt.

    Maar je gaat toch niet de hele tijd de vga kabel achter je pc verwisselen om pc beeld op je tv te kijken? Je sluit de kabel gewoon aan je videokaart en aan je tv, en wanneer je pc beeld op je tv wil zet je je tv op jouw externe kanaal waar je die kabel hebt ingedaan, en voila beeld. Geluid zul je trouwens ook of op je tv of op je stereo moeten aansluiten, want hdmi of dvi of vga sturen geen geluid door.

    hdmi(zelfde als je xbox waarschijnlijk heeft) :

    [​IMG]

    dvi

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  6. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    mmmm dit is niet zo'n best setje. Heb je ook naar t geluid geluisterd?? Want bij ons staat ie ook maar ik vind m niet zo goed klinken persoonlijk. Prijstechnisch is ie natuurlijk wel leuk.

    Ik zal vandaag eens kijken naar de aanslutingen van die set. Weet niet wat je van de sony vond? Die van 299,-/251,-

    De samsung hta100ct, is welliswaar geen surrouns systeem maar klinkt wel veeeel beter. Maar qua aansluitingen weer een stuk minder.


    Ik raad jou ook ten zeerste aan om gewoon ff te surfen naar de type nummers van de site van it's bij de site van de fabrikanten. Dan kan je er snel achterkomen wat de aansluitingen allemaal zijn. Daarnaast ff googlen op kieskeurig.nl ofzo niet voor de prijs maar gewoon wat de mensen er over zeggen.

    Los van je budget, er is ook een nieuwe sony recorder+dvd set, en die versterker heeft als grote plus dat je er 3 apparaten via hdmi op aan kan sluiten en dan met 1 hdmi kan aansluiten op je tv. Geluid is dan ook meteen aangesloten, en volgens mij hoef je dan niet persé nog eens met digitale geluidskabels alles aan te sluiten.

    Maar als je de mogelijkheid hebt om daar te luisteren(wat volgens mij ook zo is) maak ff een lijstje van alle setjes die jij interssant vind, want ik zag ook een pioneer en een panasonic en een LG van rond de 300,- staan. Van de philips zou ik weg blijven... die is erg slecht, vaak stuk enzo.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat snap ik, maar hij heeft maar 1 vga! En dus geen videokaart en dus ook geen beeld op tegelijkertijd op de monitor en de tv ;)

    De vraag is ook een beetje wat hij wilt gaan doen met de pc/tv.
    Als hij daar vaak dingen op wilt gaan bekijken, dan zou ik er een videokaart inzetten met vga en hdmi/dvi.
    Toch raad ik in zijn geval eerst mijn oplossing met het verwisselen van de vga kabel aan. Als hij er vaak gebruik van maakt en het wisselen te vaak moet gebeuren en hij vindt het leuk, kan hij altijd nog een videokaart kopen.

    Je zit dan namelijk meteen met kosten voor de videokaart (eerst kijken of het een AGP of PCI moet worden en is zn voeding sterk genoeg) en dan een dvi-hdmi kabel èn dan moet het klonen ook nog lukken. €80+€40 zit je zo aan exl inbouwen (denk niet dat hij dit zelf kan).
    Gewoon een vga kabel zal minder dan €20 kosten, denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  8. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu twijfel ik wel wat vind je slecht aan Toshiba ?
    Kan zijn dat ik deze middag is ga kijken
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 Toshiba's live kunnen aanschouwen en die vond ik erg matig bij snelle beeldweergave en kleurweergave.
    Het zwart was ook erg "lichtgevend" zeg maar, dit komt door de backlight.

    Dit heeft natuurlijk tot op zekere hoogte te maken met de afstellingen maar echt mooi kreeg ik het niet na wat stoeien met de instellingen.

    Als jij vanmiddag gaat kijken en je vindt hem wel mooi, gewoon nemen natuurlijk. Maar hou wel in je achterhoofd wat je er zelf op gaat doen thuis en dat je in een winkel kijkt met -tig tl-buizen. De dynamisch afgestelde LCD ziet er dan altijd beter uit dan een normaal afgestelde plasma.

    Thuis zet je de tv weer op normaal om dat je ogen dan zeer doen door het te felle beeld. Dan valt het beeld vaak wat tegen i.v.m. het winkelplaatje in je hoofd.
     
  10. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn zeker dingen waar ik op ga kijken.Ik ga straks is een kijkje nemen en dan zie ik nog wel.Bedankt voor de info :thumbs:
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zitten voldoende aansluitingen op, het zijn wel allemaal uitgangen.
    Er zit scart, componenten en hdmi op en dat is prima.
    Koop je later nog een blu-rayspeler bijv, dan sluit je die direct aan op je tv.

    Groot voordeel is dat de set een optical IN heeft, zodat je wel het geluid van bijv een blu-ray of xbox via de surround kan horen.
    http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200803/20080311102759921_HT-Z310-ELS-NL-0303.pdf

    Het is wel wat Demon zegt: je moet de set wel testen, horen hoe die klinkt. Ik weet niet wat de prijs van deze set is bij de winkel met de korting, maar dit ziet er goed uit hoor.
    Op internet is die voor €190-€250 te krijgen.
    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_systeem/samsung/ht-tz212/prijzen/277950/
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  12. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee maar ik hoef ook niet het beste geluid te hebben.. dus als die wel redelijk is dan zou ik dat prima vinden.. en die sony, welke is dat dan?
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Klinkt te mooi om waar te zijn voor die prijs, want de goedkoopste internetshop verkoopt deze voor €1305

    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/toshiba/42x3030d/reviews/244479/

    Als het een bekende van je is ofzo, dan is het een koopje. Is het via internet dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.

    Of het een goede tv is? Voor die prijs zeker (hoewel het een model is van vorig jaar), maar zelf vergelijken is een must.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  14. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Ferry & Demon:

    Het makkelijkst is dus gewoon om een lange VGA-kabel te kopen die ik dan verwissel met die nu in de pc-scherm zit? En is er niet een soort van switch dat ik alleen een knopje hoef in te drukken en dat hij dan van scherm switcht? Want het is wel vervelend om elke keer erin en eruit te halen, zeker omdat ik moeilijk achter mijn pc kom.
     
  15. Paink1ller

    Paink1ller Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu ook druk bezig met het uitzoeken van een tv, ik ben nu aan het twijfelen tussen de Samsung le32a457 of de LG 32 LG 5700, beide zit op 600 euro.
    Ik heb allebei de tv's gezien en vind ze beiden prachtig, alleen de LG is een Full HD tv.
    Ik vind het nog een lastige keuze, iemand ervaring met LG?
     
  16. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb een LG plasma.

    Maar als ik jou was zou ik voor een TH42PX80 van Panasonic gaan. 32 inch is al snel te klein en heel dat full hd praatje wordt overdreven. Op zo'n 32 inch zie je nauwlijks het verschil tussen full hd en hd ready.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Een vga switch kan ook, zoiets dus:
    http://www.allekabels.nl/na/0/6598/Monitor-Schakelaar.html
     
  18. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Nicee, zoiets zocht ik dus.

    Gelijk maar even de schakelaar en een lange VGA bestellen. Bedankt voor het helpen Demon en Ferry.
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Met Willem-P eens.

    32inch is nutteloos om daar F-HD op te nemen, daar is het beeld gewoon te klein voor.

    Daarnaast zal ik ook eens kijken naar de 37PX80 als ik jou was, geweldige tv voor die prijs!
     
  20. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die samsung echt bagger dan? geluid hoeft niet super te zijn voor mij.. en welke sony had jij gezien dan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina