1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand helpen?
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je het geluid van de xbox360 op dolby digital gezet in het dashbord?
     
  3. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    ja heb ik gedaan, als ik van mijn hdd muziek afspeelt doet 3 boxen het niet en als ik spel speel doen ze het allemaal wel dus wat is het probleem nu?
     
  4. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    muziek = stereo
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Muziek is niet in surround. De xbox geeft dit niet in surround door en de Logitech verdeelt dit blijkbaar ook niet. Zitten er geen geluidsmodi (stereo x2?)op waarbij het stereogeluid wordt verdeeld over alle speakers?

    De games zijn in surround, dus dan is het goed.

    Edit:

    ik zie op internet dat je verschillende instellingen hebt die je kunt instellingen (via dat kastje neem ik aan).
    Je hebt dolby digital/ dts/dolby prologic/6 kanaals/stereox2 en stereo.


    Als je naar muziek luistert die uit slechts 2 kanalen bestaat, kan je de muziek upmixen om surround sound te simuleren. Druk hiervoor op de effectknop tot je de gewenste functie bereikt.

    Stereo – Deze instelling speelt je audio af zoals deze bedoeld was, door 2 luidsprekers plus de subwoofer.

    Stereo 2x - Deze instelling splitst het audiosignaal naar de achterluidsprekers, zodat je 4.1-kanaals geluid krijgt.

    Dolby Digital PL2 Music – upmixt je audio naar alle luidsprekers, en past een gesimuleerd surroundsound-effect toe voor de beste muziekervaring.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2008
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Hehehe dankzij mij is ie 259 ipv 269 :p Heb em pas ook gehaald en erop gewezen dat hij ergens anders goedkoper was.
     
  7. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ik wist niet waar ik het neer moest zetten, Sorry als het verkeerd staat:
    \
    Ik heb hieer nu een Homecinema set, de Philips HTS 3100. als ik een blueray speler koop, kan die dan worden aangesloten op de homecinema set?? zo nee: Kunnen jullie me op een goedkope(In die zin dan:9) Bluerayspeler met home cinema wijzen?

    Gr Daan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2008
  8. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de Z-5500 nu ook in bezit en ik kan alleen maar zeggen: WAT EEN VET GELUID!!! :D

    Vandaag even alle boxen op de muren gemonteerd en ff Mirror's Edge geprobeerd, damn wat vet :)
     
  9. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben sommigen van jullie ervaring met Pioneer home cinema sets, en dan specifiek de LX01 of 03 (die niet schijnt uit te zijn)?
    Ben op het moment aan het vergelijken tussen Pioneer plasma & home cinema en Panasonic plasma & home cinema.
     
  10. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb hem eindelijk binnen en helemaal aangesloten enzo. Ik krijg alleen m'n 360 niet aangesloten. Wordt ook niet echt in de gebruiksaanwijzing uitgelegd hoe dat zou moeten. Ik heb nu een optische kabel van m'n 360 naar optische ingang 1. Vervolgens doe ik digital input en stel ik hem in onder aux (weet niet zeker of dat moet) en optische ingang 1. Maar ik hoor helemaal geen geluid. De stekkers die het geluid van de 360 aansturen, de rode en de witte, moeten die in de tv blijven of eruit of iets anders? M'n 360 staat al ingesteld op dolby digital 5.1. Alvast bedankt.
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij heb je alles goed ingesteld! :eek: Je kiest een bron op de Onkyo (bijvoorbeeld DVD), en daar ken je een digitale ingang aan toe (in jouw geval optical 1). Je zou dan geluid moeten hebben. De rode en witte stekker kun je gewoon in de tv laten zitten. :)

    edit: probeer eens via DVD of CBL/SAT optical 1 toe te wijzen? Volgens mij werkt het niet op de AUX en TAPE ingang, alleen op DVD, VCR/DVR, CBL/SAT en CD.
     
  12. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Hmm bedankt voor je reactie, ga ik dit vanavond maar eens proberen. Heb ik meteen nog een vraagje aan jou :) . Ik zag dat jij patste met zo'n onkyo Ipod dock, is het ook mogelijk om een andere MP-3 speler op m'n receiver aan te sluiten (een Samsung P2)?
     
  13. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ondanks dat ik hem niet via HDMI heb aangesloten, kan het iets hiermee te maken hebben?
     
  14. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe sluit je een ipod en pc tegenlijk aan op de z5500?

    mvg roy
     
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Pfff, heb ik een peperdure set hier staan en alleen de radio krijg ik aan de praat. Vreselijk gebrekkige gebruiksaanwijzing, raad iedereen af om een onkyo te kopen!
     
  16. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0

    Hoi,

    Ik heb mijn 360 aangesloten op een onkyo TX-SR 875 en dat gaat geweldig dus Onkyo afraden is misschien wel heel drastisch. Je hebt hem denk ik wel goed aangesloten hoor. Ik heb hem ook op aux1 zitten. 360 staat bij jou denk ik ook wel op digitaal dus dat kan ook het probleem niet zijn. ik loop het voor de zekerheid nog ff door.

    360 met rood, wit en geel aangesloten op TV
    Optische kabel aangesloten op optical 1 op versterker.
    instelling 360 op digitaal.
    versterker optical in bij aux

    Zo zou hij het moeten doen.
     
  17. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe sluit je een ipod en pc tegenlijk aan op de z5500?

    mvg roy
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb het zelf vanochtend ook nog even getest, maar ook via aux zou het gewoon moeten werken, dus mijn eerdere edit gaat helaas niet op. Andere MP3 spelers kun je probleemloos aansluiten dmv zo'n rood/wit tulp naar koptelefoon stekkertje. :)

    Je zou het voor de zekerheid even kunnen proberen. Zou het kunnen dat de optische kabel kapot is? Om dat uit te sluiten misschien even ergens anders op aansluiten. Probeer 'm ook even op optical 2 aan te sluiten, en die vervolgens als digitale input selecteren. De handleiding is inderdaad niet altijd even helder, maar in principe komt er niet meer bij kijken dan aansluiten en een digitale input kiezen. :eek: Dat heb je verder allemaal gedaan.
     
  19. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee. Ken het ding niet. Wat voor ingangen zitten er op. Wat staat er in de handleiding?

    Gr,

    David
     
  20. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    zal weer eens kijken....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina