De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    een oplossing voor slecht geluid (wat ik heb gedaan in mn kamer) is gewoon een logitech 2.0 setje (30€) eraan hangen. veele malen beter geluid dan mijn Samsung. Daar kwam echt een geluid uit waarvan je dacht dat een koektrommel geluid geeft
     
  2. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jullie me nog kunnen adviseren over het bovenstaande, dan zou dat top zijn! :thumbs:
     
  3. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    hey hallo, als ik eenn tv wil kopen voor den xbox en andere activiteiten;) Waar kan ik dan het best voor gaan:

    LG 32LG5700: Full hd, 32 inch.
    Panasonic TH-42PX81 : hd ready, maar 42 inch.

    Hebben jullie nog goede suggesties voor een goede tv, die lang meekan als het om kwaliteit gaat van o.a beeld( dus hd-ready of full hd). Mij lijkt het persoonlik beter omd e LG te nemen, omdat deze full hd is, goedkoper maar hij is wel kleiner.

    Edit: Hij moet rond de 700 euri kosten, ik denk dat ik nu in deze maand het beste mn slag kan slaan met die regen van aanbieding overal
    Reacties zijn welkom:b:
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2008
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een 32 inch tv is het compleet overbodig om een F-HD tv te nemen. Het beeld is te klein voor die resolutie.

    Vanaf 42 inch wordt het interessant, maar dan nog moet je al op 2 meter van je scherm zitten. 107 cm is toch wel iets meer een beleving dan een 81 cm tv ;)

    Ik zou voor de 42PX81 gaan, ik heb zelf de 42PX80 dus ik kan je garanderen dat het een topbeeld is ;)
     
  5. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Iemand?
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zal je mijn mening geven en het is verstandig om hier naar te luisteren.
    Echter: daarna ga je zèlf in de winkel testen en vergelijken om te kijken of jij dit ook ervaart!

    - full hd is nutteloos op 32 inch (niemand kan het verschil zien)
    - sterker nog: de motion resolution van de panaplasma is hoger dan de LG
    - doordat de px80 een input accepteerd van 1080p kan hij een gedetailleerder beeld neerzetten dan andere hdready's die dit niet kunnen
    - de Pana is echt 100hz en kan 24p goed weergeven
    - heel belangrijk: de impact die je krijgt bij het kijken van een film of met gamen op xbox/ps3 is veel groter op een 42 inch dan op een 32 inch.


    Van de LG weet ik niets, maar ik volg al geruime tijd het Panasonic forum en de mensen met een px zijn echt laaiend enthousiast!
    HD content ziet er geweldig op uit.

    Maar misschien hou jij wel meer van lcd en vind jij full hd heel belangrijk!
    En misschien is 42 inch te groot voor je, hoewel er ook n 37 inch is.
    Mensen op kieskeurig.nl zijn ook tevreden over de LG.
    Neem je xbox mee en ga ff gamen, dan kan je het zelf zien.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2008
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je de scartkabel gebruikt die bij de decoder zat?
    Koop dan ff een betere, misschien help het.

    Bij blu-ray heb je er geen last van, dus het ligt niet aan de tv.
    Menu is minder belangrijk, hoewel het frappant is dat de overeenkomst wel is dat ook deze letters een lagere resolutie hebben.

    Ik ben het probleem nog niet eerder tegen gekomen, wél de matige kwaliteit van ondertiteling (lelijke letters/kartels) bij tv en dvd.
    Blu-ray was toen wèl goed. Zat toen waarschijnlijk in de matige home-cinemaset.

    Heb gisteren al voor je gegoogled, maar kwam nog niets tegen.
     
  8. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij blu-ray valt het minder op denk ik omdat toch een beetje judder heb door de pulldown van de tv.

    Bijv. bij de map van Saints row als ik daar over heen ga met het kruisje gaat het gewoon niet smooth maar haperig zeg maar.
    Is niet superirritant maar viel gewoon op(en volgens mij was dit eerst niet).

    Anyway er zit imo een redelijk goede scartkabel op het kastje van ziggo (Profigold,verguld en al)

    Vandaag is me tv wel gecalibreerd :D
    Echt veel beter beeld zo :thumbs:
     
  9. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

    ik zit te twijvelen tussen 2 plasma schermen van panasonic namenlijk de :
    Panasonic TH-42PZ81 (936 eu)
    en de
    Panasonic TH-42PX81 (699 eu)

    ik zit ongeveer 2 tot 3 meter van m'n tv af en vroeg me nu dus af of die 236 eu t waard is om de pz 81 te kopen.oftewel of die full hd + de paar andere opties t waard is voor die prijs toename?
    ik heb t geld voor de Panasonic TH-42PZ81 op t moment wel tot mijn beschiking, maar houd dan niet egt wat over ofzo.

    ik zal um voornamenlijk voor de xbox 360 elite gebruiken, en af en toe voor een paar films die ik dan via de 360 af zal spelen.

    mijn vader heeft zelf de Panasonic TH-42PX80 en vind dat beeld egt top, maar heb mijn 360 er nog niet op kunnen testen. maar als ik loonens zo hoor zit dat wel goed.
    en t lijkt mij dat de PX81 gelijk is aan de PX80 alleen met een paar extra opties of heb ik dit fout ?
    of raden jullie dan zelfs nog de PX80 aan ?

    ik hoop dat jullie mij zo goed genoeg kunnen informeren :)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  10. japie06

    japie06 Kaasfabriek

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeffen dat je zelf even naar de winkel gaat zodat je goed kunt zien of je het verschil ziet met F-HD. De PX81 heeft volgens mij alleen maar een aansluit optie meer maar de kwaliteit is gewoon hetzelfde. Ik heb hier de 42PX80 staan en het is echt geweldig beeld, alleen jammer dat ik mijn xbox nog niet terug heb :mad:

    nu heb ik zelf ook nog een vraagje:

    Ik heb nu mijn PC met een VGA/VGA kable aangesloten op mijn PX80, alleen als ik hem op 1280 x 768 dan heb een zwarte rand van +- 1 cm aan de rechterkant. hoe kan ik dit oplossen? als ik het scherm via de computer dus verschuif (in het configuratiescherm) heeft dit geen nut...
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben heel tevreden over mijn beeld, maar als ik op dit moment een andere tv zou kopen zou ik voor de 42PZ81 gaan. Hij is nu net zo duur als mijn 42PX80 toen ik die kocht.

    Ik heb al wat blurays, binnenkort komt er een HTPC aan te hangen en het contrast is het dubbele, dus de zwartwaardes zijn beter.

    En de volgende generatie consoles die over 2/3 jaar uitkomen hebben naar alle waarschijnlijkheid wel native 1080p games dus met het oog daarop zou ik ook de 42PZ81 aanschaffen.

    Maar als je digitale tv gaat kijken, dvd's kijken en af en toe wat gamen, dan is HD-R de way to go.
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ff vraagje voor de experts, waarschijnlijk komt het door mijn digitale tv. Het valt mij soms op dat er een dubbele ondertiteling in staat, ergens in het midden van mijn beeld. Kan dit komen door slecht signaal(55%) of komt dit door de decoder?
     
  13. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt voor de info loonens :)
    denk dat t dan idd tog een PZ81 gaat worden.

    ow en nog een ding : bij de PZ81 zit een ingebouwde decoder voor sateliet tv als ik dit correct heb gelezen. betekent dit dat ik dan zow die kabel vanaf mijn schotel in die ingang in me tv kan steken ? (heb namenlijk sateliet tv thuis, bevalt trouwens ook heel goed. stuk beter beeld dan voorheen met de kabel of nu met digitenne of whatever) of werkt dit dus alleen nog maar in de UK en frankrijk? (dacht namenlijk zoiets gelezen te hebben.)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  14. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dan denk ik voor de panasonic. Ik koop dit scherm op internet dusja...
    Ik had eerst een 22 inch monitor(226bw) maar dat vind ik niet echt chill gamen, moet veraf zitten en dus klein beeld. Vooral na de update, toen kwamen die 1680x1050 reso's vrij, maar dit zorgde alleen voor balkjes in het beeld--> genaaid door MS
    Hopen dat mn ouders et goed vinden:+
    iemand nog argumenten voor, als ik in discussie ga?:+:+

    bedankt voor de reactie btw
     
  15. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders hebben maandag hun lcd tv ontvangen voor in de woonkamer.. het is de samsung le32a330
    maar met digitale tv van ziggo is het beeld verre van scherp.. komt dit gewoon puur omdat het niet via hdmi is aangesloten? of zijn er ook andere oorzaken voor?
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Met welke decoder? De HD decoder of een SD decoder?

    En het kan misschien door de tv zelf komen, de oudere LCD's kunnen niet goed overweg met SD signaal, de 3 serie van Samsung is een redelijk oud model als ik me niet vergis, dus vandaar.

    Als je er een HD-decoder aanhangt zal het beeld wel wat beter worden maar het resultaat is dat geld niet waard denk ik. Kost al snel 170 euro.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  17. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is een redelijk nieuwe.. tegelijkertijd met de 4,5 en 6 serie dacht ik..
    kan het ook mis hebben hoor.. het is overigens een sd decoder..
     
  18. NELL11

    NELL11 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe xbox 360??

    Hoi allemaal.
    Ik ben nieuw hier en heb al heel wat topics gelezen van jullie.
    Toch heb ik nog een vraag:
    Ik heb een xbox 360 van 2006 zonder hdmi uitgang aan de achterkant.
    Nu heb ik het probleem dat als ik guitar hero 3 speel dat
    ik vertraging ondervindt. Het spel is niet speelbaar op deze manier. (helaas):'-(
    De xbox is aangesloten met de hd-component kabels (blauw, groen, enz) en de stekker achter op hd-tv gezet.
    Mijn tv is de lcd 32PFL9603D/10 ambilight spectra 2 van Philips.
    Far cry 2 speel ik er prachtig op maar daar merk je niet zo veel van vertraging.

    Nu ben ik van plan om deze x-box 360 te verkopen en een nieuwe te kopen met hdmi uitgang.
    Dan kan ik spelen met een hdmi kabel.
    Zal ik het vertragings probleem hiermee verhelpen en zal het beeld mooier zijn als dat ik nu heb.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Alvast bedankt._O__O_

    Groeten NELL11
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft geen zin kerel, het ligt aan de inputlag van je tv jammer genoeg.

    De LCD tv heeft veel beeldverbeteraars nodig, hierdoor duurt het een x aantal milliseconde om dit op je beeld te krijgen.

    Een nieuwe xbox heeft echt geen zin. Probeer in Guitar Hero zelf je lag te calibreren, dit kan bij opties. Soms heeft een LCD tv ook een game-mode. In deze mode is de input lag ook vaak een stuk minder.

    EDIT

    Dit gevonden over de 37PFL9632D

    CONS
    > Calibrated blacks could be better (no manual backlight control)
    > Input lag may impair gaming performance or cause lip-synch delay
    > Exhibits deinterlacing artifacts with 1080p/24 signal


    Het is wel de 37" maar de panelen zijn vaak vergelijkbaar. Ik kom het trouwens in meerdere reviews tegen van de philips tv's.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  20. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede oplossing om input-lag te voorkomen bij die serie Philips Cineos modellen is het uitzetten van Perfect Natural Motion. Bij film levert deze techniek echt een schitterend resultaat maar voor games is het drama. Dit omdat deze techniek ontzettend veel rekenkracht vergt van de beeldprocessor. Uitzetten van Perfect Natural Motion heeft geen verdere invloed volgens mij tijdens games op je beeld. Mijn Sony heeft een dergelijke beeldverbeteraar bij mijn weten niet en ik ben uiterst te vreden over het beeld via mijn Xbox 360 (ook via Component). Ik vraag me nog wel af op welke resolutie jouw Xbox 360 ingesteld staat. Probeer hem altijd op de progressive variant te zetten. Dit wil in jouw geval zeggen of 720P maar liever 1080P (als jouw tv dit over component aankan).

    @ Loonens: de tv waar jij het over hebt is de voorganger. Deze heeft ook geen interne 1080P verwerking maar schaalt alles intern terug naar 1080i om het vervolgens weer terug te schalen naar 1080P. Op tweakers.net is hier heel veel over te lezen. Bij mijn weten kan de 9603 wel intern 1080P aan.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina