Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Op die nieuwe Intel (en misschien andere) skt 1366 moederborden heb je de volgende voeding aansluitingen nodig; EPS (24-polig + 8-polig). Mijn voeding heeft de 4-polige aansluiting nog, dus dat gaat niet werken. Nu vond ik een converter na wat googelen;

    [​IMG]

    Zou het hier eventueel wel mee werken?
     
  2. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit moet mijn nieuwe PC worden. Ik kan hem nu direct bestellen. Maar wat denken jullie. Is het wat. En denken jullie of ik spellen als CoD5 aankan?

    [​IMG]
     
  3. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Trektie makkelijk. Top systeem hoor.
     
  4. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Zit hier met een 2e hands pctje met deze specs:
    Athlon 1.3 GHZ
    Jetway AS663 Ultra moederbord
    Via Chipset Apollo
    1 GB SDRAM PC133 (512/256/256)
    NVidia GeForce 6200 AGP Videokaart 256 MB
    4 X USB
    20 speed DVDRW DL Samsung (nieuw)
    Nette miditower zart/zilver (nieuw)
    2 X HD: WDC 40 GB en IBM 30 GB ATA100

    Hij is natuurlijk niet al te nieuw maar trager dan verwacht. Ik heb er echt de balle verstand van verder of het mogelijk en of het ook de oplossing is... maar als de processor wordt vervangen kan hij dan een stuk sneller worden? HD filmpjes e.d. speelt ie nu haperend af terwijl de videokaart dat toch wel aan zou moeten kunnen? Iemand tips?
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    HD filmpjes met die videokaart?
    Ik weet 't nog net zo niet :+ HD vraagt veel van je videokaart, volgens mij heeft je processor daar maar weinig mee te maken..
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Die videokaart heeft 0% ondersteuning voor HD. En die processor is ook behoorlijk outdated. Hele pc is dat overigens, hoop niet dat je er meer dan €50 voor betaald hebt...

    Wat je ook upgrade, het ene onderdeel zal een bottleneck van het andere zijn.
     
  7. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmmm ok, maar zou dan een nieuwe processor voor andere zaken wel een voordeel kunnen hebben?
    Wist van te voren idd wel dat de pc niet bepaald nieuw is ja. Wel iets meer dan 50 euro voor betaald maargoed.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2008
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Welk besturingssysteem heb je er op geïnstalleerd?
     
  9. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen hoeveel je ervoor betaald hebt? Maar ik ga waarschijnlijk deze pc halen en heb een paar vraagjes: De pc die in de spoilers staat ga ik vooral gebruiken om te downloaden, te internetten en muziek te lusiteren en films te kijken. Volgens tweakers moet dit aardig lukken (ja dit systeem is gebaseerd op de studentbak :9) maar kan ik met de onboard grafische kaard Warcraft III een beetje normaal spelen? Want dat is eigenlijk mijn enigste eis. Zoniet dan prik ik er wel even een grafische kaard a 30 euro naast.:) Alvast bedankt!
    46507 Asus M3A78-EMH HDMI € 64,66 € 64,66

    41202 Kingston ValueRam 2 GB, PC6400, 800 MHz, 5 € 15,92 € 15,92

    66661 AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed € 43,66 € 43,66

    50211 Samsung Spinpoint F1 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 38,61 € 38,61

    42648 AOpen ES45C Zwart, Zilver, 300 Watt € 33,61 € 33,61

    49210 Samsung SH-S223F S-ATA, Bulk, Zwart € 16,76 € 16,76

    45883 Samsung TFT 2043NWX 20 Inch / 50.8 Cm, 5 Ms, Geen Speakers, Zwart € 117,61 € 117,61

    Totaal Inc. BTW: € 403,67
     
  10. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou hier niet voor gaan hoor. Voor 200 euro meer heb je gewoon een goed systeem. Deze kan je na een jaar al weer gaan vervangen.
     
  11. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je je mening iets beter kunnen onderbouwen? Waar ligt de bottlneck volgens jou?
     
  12. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Windows XP
    110 euro inclusief verzendkosten...
     
  13. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand wat een buffergeheugen inhoud van een interne harde schijf, want ik zie ze nou van 1tb 16 en 32mb?

    wat is het verschil?
     
  14. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Van http://www.pcleek.com/Harde-schijven.html:

    Een harde schijf is voorzien van het zogenaamde buffergeheugen. In dit geheugen worden zoek en lees opdrachten bewaart. Dit heeft als voordeel dat bestanden sneller gevonden worden doordat de harde schijf zich “herinnert” waar de betreffende bestanden staan. Er moet dus niet opnieuw gezocht worden naar de juiste sector. Hoe groter het buffergeheugen, des te meer de harde schijf zich kan “herinneren”. Dit vertaald zich uiteindelijk in snelheidswinst. De combinatie van toerental en buffergeheugen bepalen de totale zoektijd van een harde schijf. Deze zoektijd wordt uitgedrukt in milliseconden (ms).

    Voor een 1 Tb schijf zal ik voor een 32 Mb buffergeheugen gaan, omdat hij zoveel data kan bevatten.
     
  15. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan ik mijn pc tergelijke tijd met mijn 360 op mijn samsung 226bw scherm aansluiten?
     
  16. Opgezwolle

    Opgezwolle Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mijn xbox aangesloten met de vga kabel en mn pc met mn dvi kabel en dan kan je dmv sourceknop switchen tussen je pc en xbox
     
  17. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt was kort af.

    Naar mijn idee is dit een echte budget PC. Internetten, msnen, ect. gaat op elke PC wel. Maar jij wilt gaan downloaden? Dan kan ik je bij deze vertellen dat 320GB echt te weining is. Ik weet niet op wat voor manier je download, ik download met Usenet en mijn 500GB interne schijf zit bijna vol.

    Dan de videokaart, als er nou iets fout is is het wel een onboard video card. Dit werkt gewoon niet, dan kan je beter een goedkoop budget kaartje er naast prikken.

    Wat is echt je max. budget? Dan kan ik misschien wat moois in elkaar flansen.
     
  18. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    dank u! _O_
     
  19. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je behulpzaamheid.:)
    Mijn max. budget voor de PC ligt ongeveer rond de 400 euro. Toetsenbord, muis, boxjes etc. heb ik hier thuis nog wel. (Dit betekent wel dat ik eventjes wat moet besparen op het scherm, mjah dat komt later wel) Thuis heb ik btw ook nog een externe HDD liggen van 150 GB die door niemand word gebruikt. Maar hier zijn mijn eisen:
    -De nieuwste games spelen is geen pré, ik ga hier waarschijnlijk alleen Warcraft III + The Frozen Throne opspelen, en die zijn niet zo zwaar.:9
    -Als het even kan dan graag een moederbord met een HDMI uitgang, omdat ik die dan graag aan zal sluiten op mijn HDTV.
    -Word waarschijnlijk veel (HD) films opgekeken, muziek gedownload en DVD's mee gebrand, een moederbord die dit ondersteund en een goede (goedkope) DVD drive zijn dus gewenst.

    Alvast bedankt voor je hulp!:)
     
  20. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina