1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Gisteren hebben m'n ouders de Sony DAV-DZ260 gekocht. Een Home Theater System met Optical In aansluiting. Vanmiddag de Xbox360 maar 's aansluiten! :cool:
    Jammer dat hun nog geen HDTV hebben, dus dan maar even op de 100Hz beeldbuis spelen i.p.v. op mijn HDTV.
     
  2. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan natuurlijk ook jou tv beneden zetten ;)
     
  3. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand meschien hoe je op de site van logitech kunt zien of iets geschikt is voor de 360 of niet ik wil namenlijk voor de G51 gaan.Als iemand zelf deze speaker set heeft zou ik graag willen weten of hij chill werk.:)
     
  4. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan hier niks digitaals op aansluiten. Heeft alleen een stereo tulp aansluiting (rood/wit) Je kan hier dus alleen maar Dolby Pro logic mee weergeven.
     
  5. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dus daar heb ik niks aan en de X-530 staat dat het wel kan maar dat er geen console adapterbij zit kan jij mij vertellen wat dat is???
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is ook weer zo'n gedoe! :+
     
  7. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    geen idee wat ze daar mee bedoelen maar als ik de reviews lees zou ik er nog even goed over nadenken. lees dit maar eens.

    http://tweakers.net/productreview/1962
     
  8. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha ha dan moet je ook niet zeuren ;)
     
  9. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt dat je mij dit laat zien want ik sla deze speaker set zeker over.Creative heeft aardig vette ook de Inspire T6100 ziet er vet uit alleen vraag ik me af of die op de 360 pas heeft iemand hem wil ik graag horen wat je er van vind.:)

    thnx
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  10. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net als menig ander een luxe probleem, ik heb zowel een ps3 als een xbox 360.
    Nu wil ik deze in mijn mindere luxe homecinemaset verbinden d.m.v optische kabel, maar het probleem is dat ik maar één ingang in die set heb.

    Nu had ik een paar maanden terug een simpele optische splitter gekocht maar dat werkte op één of ander manier niet.

    Het moet toch met zo'n simpel splittertje werken, toch? Ik doe ze namelijk nooit tegelijk aan, alleen om en om.

    Iemand met een tip t.b.v splitter?

    BVD
     
  11. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik niet zo'n ding maar lees dit maar eens. Kan dus zo zijn dat dat met die van jou ook zo is. Als het zo is moet je dus de stekkers van je 360 er uit halen en je ps3 helemaal uit zetten en dus niet stand-by laten.

    http://www.amazon.com/Digital-Fiber-Optical-Toslink-Splitter/dp/B000I97G4Q
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist m'n Xbox360 op de HT aangesloten. Damn! Wat is dat cool! Ik heb op m'n kamer al mijn stereo met 2 flinke speakers op de Xbox aangesloten, maar echt 5.1 Surround is toch nog een tikkie gaver! Maar waarom is GTA4 niet in Surround? :mad:
     
  13. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt man.

    Lekker kut dus, wie heeft er een betere oplossing voor mij?
     
  14. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor versterker heb je? Wat voor aansluitingen zitten er op?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit is de beste optische splitter die je kan kopen.
    [​IMG]

    Hierop kan je 3 apparaten aansluiten en met de draaiknop kies je dan het apparaat wat je wilt gebruiken.
    Je kan nu zonder problemen Xbox360 , PS3 of DVD tegelijk gebruiken.

    www.conrad.nl
    3 WAY TOSLINK OPTICAL SELECTOR.
    Bestnr.: 350718 - 89
    Prijs : € 24,99
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De 360 met rood wit en geel aansluiten op je tv doe je nevernooit niet hoor ;)
    Geel is composiet en dat is het slechtste wat er is, de rode en witte zijn analoge stereo geluidstulpjes. Dan game je in SD en niet in HD.

    De xbox sluit je aan met het liefst een hdmi kabel, anders een hd componentenkabel met optische aansluiting, of een hd vga kabel met optische aansluiting.

    Of het geluid tegelijkertijd in analoog alsook in optisch surround doet, lijkt me sterk maar weet ik niet zeker.




    Op Onkyo.nl staat de engelse handleiding met 80 pagina's!
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die T6100 zijn zo te zien alleen maar speakers en daar heb je niets aan. Die werken alleen icm een geluidskaart of receiver.

    Wat jij zoekt is een surround systeem met 5.1 speakers met een optische ingang.
    Bij die Logitech 5500 zit namelijk het kastje wat de surround regelt en daarop kan je dus ook een optische kabel op aansluiten.

    http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/logitech/z-5500/specificaties/263151/

    Kijk maar bij aansluitingen, de xbox en ps3 worden zelfs vermeld!
     
  18. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Toppie bedankt, ga er gelijk één bestellen.


    Kortom, dan heb je niks aan deze als je meerdere apparaten gebruikt.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  19. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je geen HD scherm hebt en een oude 360 kan je waarschijnlijk geen component op je tv aansluiten en er zit dan geen HDMI aansluiting op je 360. Je hebt dan dus geen keuze. Het geluid werkt zeker wel analoog en optisch tegelijk. Deze set-up heb ik namelijk zelf gehad en weet dit dus 100% zeker. Tuurlijk is een composiet aansluiting de minste maar als iemand een lager budget heeft zul je dus naar een andere oplossing moeten zoeken. Je kan ook beter een porsche rijden ipv een vw polo als je 280 km per uur wilt rijden. ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2008
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Je hebt gelijk hoor, maar hij had het in een vorige post al over het aansluiten van de optische kabel vanaf zn xbox, dus kan hij geen composietkabel hebben en dus een componenten hd of vga hd kabel, was mijn conclusie ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina