De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou er niet meer dan € 250 voor betalen.

    Voor HD-gaming is de S81B heel goed geschikt.
    Je kan kiezen uit Component (720p/1080i) VGA (1360x768 ) en HDMI (720p/1080i).

    PIP functie werkt alleen als je de VGA of HDMI aansluiting gebruikt.
     
  2. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Mn 24'' iMac van Mini DVI -> DVI -> HDMI en Xbox 360 voorlopig op component totdat ik een nieuwe heb met HDMI en die wat stiller is (mag ik hopen). Denk dat ik er voor ga :)
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Niet om je een plasma aan te praten, maar toevallig zag ik bij de MM Utrecht een 42 inch plasma van Samsung PS-42A410 voor €499 met 2x hdmi en 1x component.
    Heb m niet kunnen testen, maar toevallig zag ik op de Multimediabeurs de PS-50A410 (de 50 inch dus) icm Blu-ray en het beeld was absoluut indrukwekkend.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb vorige week de Samsung LE40A330 van mijn ouders gekregen en heb hem via HDMI aangesloten en ik gebruik hem nu om te xboxen. Is wel een wat ouder model maar ik ben er wel tevreden mee (gratis en voor niets :9). Na wat te hebben gekloot met de settings zoals scherpte en contrast is het beeld al veel beter dan eerst, want eerst stond de scherpte best hoog en zag je allemaal van die dikke pixels op randen van objecten.

    Maar eigenlijk ben ik maar een noob in dit zelf instellen en dus lijkt het me een goed plan om mijn tv te calibreren. Maar ik ken niemand met verstand van dit soort dingen om m'n tv eens onder handen te nemen. Is het dan een goed plan om zo'n dvd te bestellen en die dan gewoon te volgen?
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de StarWars dvd's vindt je ook een THX Optimizer , daarmee kan je de tv ook simpel calibreren.
     
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ok bedankt. Enig idee waar ik zo'n dvd kan bestellen? :)
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  8. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil ook mijn beeld calibreren, en ik heb toevallig z'n dvd van star wars met THX voor geluid in te stellen maar weet niet of die ook instellingen het voor het beeld, als die wel op de dvd staan is dit dan net zo goed als z'n echte calibreer dvd?
    want anders hoef ik niet extra z'n dvd tezoeken en halen haha
    de naam van dvd die ik zelf heb is THX Ultimate Demo Disc! en er staan ook dingen op voor de tv zoals zwartwaardes en wit, en de kleur instellingen enz enz, maar deze dvd is van 2003, dat zal wel niet uitmaken neem ik aan? en er staat ook een stuk van star wars op haha

    Groet Arno
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  9. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Een LCD of Plasma calibreren is niet simpel. Kan eigenlijk alleen maar door professionals en mbv meetapparatuur. DVE BD (of DVD) legt wel duidelijk uit wat eea betekent maar nogmaals calibreren is niet alleen een paar settings veranderen op basis van info uit een blaadje of DVD/BD.

    Op HTforum zit een expert die komt ook thuis. is prijzig maar dan heb je ook wat!
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het is niet calibreren maar goed afstellen denk ik met die dvd. Calibreren gebeurt in het service-menu en afstellen kan gewoon in het "beeld instellingen" menu ofzo.
     
  11. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allen.

    Ik ben van plan morgen de Sony 40w4000 aan te schaffen voor 920 euro. Het enige wat mij in twijfel brengt is nog de 50hz..
    De tv is full hd en dit jaar 2maal bekroont tot beste tv van het jaar..
    Het budget gaat ook echt niet hoger dan dit en ik wil mimimaal 40inch.

    Is dit een goede keuze voor mijn budget??? Alvast bedankt allen.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  12. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou het niet doen, maar dat is mijn mening. je zult het volgens mij echt zien dat het een 50Hz tv is en je kunt dan ook geen 60Hz spellen van de xbox er op spelen.

    mischien deze?

    http://www.cameranu.nl/artikel/9565/Panasonic_TX-37LZD80.html

    Ik weet dat het geen 40 is. Maar volgens mij wel heel goed beeld.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  13. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk zou ik zeker wel voor die Sony gaan. Heb zelf de 40V3000, dit is het goedkopere model van de vorige serie en met name bij gamen zeer onder de indruk. Dat mensen zich zo druk maken om dat aantal hz snap ik zeker niet. Vooral bij 100hz wil het heel vaak komen at je snel een wat plastisch beeld krijgt (lees onnatuurlijk) en bij games krijg je extra input-lag door het toegenomen proceskracht wat vereist is. Die w4000 heeft de Bravia Engine 2 wat vooral in de zwartwaardes wonderen doet. Dit is eigenlijk het enige minpunt aan mij tv. Die Panasonic is vooral qua looks indrukwekkend en zal qua beeld ook erg goed zijn, maar persoonlijk zou ik de Sony nemen. Is een bijzonder goede aanbieding. Ik heb zelf veel meer betaald voor mijn 40V3000.
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    *zet plasma-pet op :+

    Heb je ook overwogen om een plasma tv te kopen?

    - Zo ja, waarom heb je die keuze weggestreept?
    - Zo nee, probeer morgen ook bijvoorbeeld de 42PX80 te bekijken in een winkel waar je gaat kijken. (speel met instellingen, vraag wat er gedraaid wordt etc etc.)

    Ik weet het, het is weer wat pro-plasma achtig maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom je per se die tv hebt gekozen :thumbs:

    *zet plasma-pet af :+

    Als jij je beter voelt bij LCD of je vindt dat LCD een mooier beeld geeft, natuurlijk, koop gewoon die tv waar jij je hebt best bij voelt. Maar ik zou het zonde vinden als je een goedkopere 42PX80 niet met je eigen ogen hebt vergeleken met de tv die je nu al in je kop hebt zitten.
     
  15. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk best vaak geripte Blu-ray films op mn PC. Nu wil ik dat ook op mn 360 doen. Technisch is het geen probleem om die films naar mn 360 te krijgen. Helaas is de kwalitijd belaberd vergeleken met op mn PC. Nu vroeg ik me af of het te maken heeft met de aansluitingen. Mijn 360 is aangesloten vie Component. Zou het veel verschil uitmaken als ik een HDMI kabel koop?
     
  16. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd echt calibreren moet je laten doen en via het servicemenu waarvan jij de code om erin te komen ook niet weet(kom je wel achter natuurlijk) maar dan weet je nog niet wat je aan het doen bent.

    Die van mij is van de week ook gedaan door die man van HTforum en echt duidelijk verschil.
    200 euro well spent imo,film kijken is nu nog beter. :)
     
  17. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar was ik weer, het begint wat te kriebelen, het blijft een hoop geld voor mij! haha

    Plasma wil ik niet, onderbouwen kan ik niet, gevoel van binnen, haha..

    Nu begin ik te twijfelen of dit wel de beste keus is voor het geld? Ik was vandaag langs de mm geweest hier in almere en de verkoper begon met zn verkoper praatje me naar een duurder sony model te trekken die wel 100hz ondersteunde. Meer geld als wat deze sony (40w4000) me al gaat kosten, 920, ben ik echt niet bereid uit te geven aan de tv. Ik zag nu ook de samsung le40a552 op het net en die is 200 euro goedkoper, begrijp niet zo goed hoe dat komt?

    Misschien nog wat last minut advies iemand? ^^
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Gevoel van binnen? Dus onderbouwen kan je het niet? Alleen een gevoel?? Klinkt kwalitatief gezien echt goed!!

    Waarom ga je niet voor de Sony 44X4750 500HZ?? Die heb ik gisteren mogen aanschouwen, dat is echt DE parel van alle VISUELE TECHNIEKEN!! TV's included!!
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  19. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel, die ga ik halen!
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice, ik hoopte al dat je het "ja"-woord gaf. Heel veel plezier met die Sony!! Ik heb nog nooit een 500hz scherm gezien, maar ik hoop dat hij het waard is. Dat zal vast wel denk ik.





    Kanon biertje?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina