1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 HD DVD Player [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 3 mrt 2008.

  1. DevilsChase

    DevilsChase Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    oftewel, ik moet een wat nieuwe hd film bestelle? ;):p
     
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee dat hoeft dus niet per sé. Als je maar geen DFW films koopt ;)

    Aanraders die je niet zou verwachten zijn The Prestige en Corpse Bride, beiden zijn werkelijk schitterend. Planet Earth is eigenlijk ook een must-own, ook als je helemaal niet into de natuur bent. Verder vond ik de Bourne trilogie ook zeker de moeite waard :)
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Vergeet Transformers & Batman Begins niet.
     
  4. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0

    Een niet HD film is idd mooier op een hd drager dan op een sd drager, maar het verschil tusssen een film die niet in hd is opgenomen en eentje die dat wel is, is toch vrij groot. Ik heb bijv. Independence Day op Blu Ray, die verschilt niet zo heel veel van de geupscalede versie op DVD. Het verschil tussen batman begins op dvd of blu-ray is wel weer erg groot.
     
  5. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren heb ik toevallig The Prestige gekeken (bluray gehuurd bij videoland (kost even veel als het huren van een DVD: hier: € 2,75 !!!)) en het beeld zag er op m'n samsung fullhd plasma er ontzettend goed en scherp uit!

    Doch Thrillers vind ik nou niet echt films die de moeite waard van het kopen zijn (zeker nu bluray nog zo belachelijk duur is), omdat je ze maar 2 keer hoogstens kijkt.
     
  6. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    waarom doe ik dit altijd na het posten, de start pagina lezen bedoel ik dus. Ik me heb me antwoord!

    maar wat is eigenlijk de doorslag geweest voor t verlies van de HD dvd. Ik heb geen idee wat er het afgelopen jaar afgespeeld heeft op welk gebied dan ook.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2008
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Warner besloot vlak voor een belangrijke beurs (ben de naam ff kwijt...) dat ze blu-ray only gingen. Toen dat bekend werd, gingen er meer en meer producenten naar blu-ray omdat Warner een van de, zo niet dé, grootste producent is van films. Slechts enkele weken na die beurs is de stekker uit HDDVD getrokken. klik
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat niet alleen. HD-DVD werd alleen gesteund door Toshiba en Microsoft.

    Alleen Microsoft deed eigenlijk helemaal niks om te steunen. Als zij een hd-dvd hadden geplaatst in de xbox360, dan had dit een enorme boost betekend voor deze beelddrager.
    Dit heeft Microsoft expres niet gedaan zodat ze allereerst de prijs van de xbox laag wilde houden en ten tweede omdat Microsoft al heel gauw bekend maakte dat ze helemaal niets zien in hd op een schijfje, maar alles zal zetten op downloads via xboxlive.

    De ps3 heeft de blu-ray wèl ingebouwd en door de aanvankelijke porductieproblemen en de hoge prijs, heeft hun dit een behoorlijke achterstand opgeleverd in de console-war.
    Het heeft er echter wel voor het grootste gedeelte voor gezorgd dat blu-ray heeft gewonnen.

    Blu-ray werd ook gesteund door oa Sony, Philips en zo'n beetje de rest van de electronicafabrikanten. Het overstappen van Warner was de onmiddelijke doodsteek voor hd-dvd.
    Gelukkig was er vanaf toen wel duidelijkheid, 2 verschillende soorten was ook niks. Veel films kwamen exclusief uit op blu-ray en andere weer op hd-dvd!
    Voor mijzelf de reden dat ik naast de hd-dvd add-on voor de xbox, ook een ps3 heb gekocht.

    Vreemd genoeg was hd-dvd al veel verder in ontwikkeling en ook veel goedkoper te fabriceren. Het ombouwen van bestaande dvd productielijnen was een fractie van die van blu-ray.


    Het verschil tussen een gewone dvd en een hd-dvd of blu-ray is op mijn tv schokkend groot!
    Ook met upscaling van de dvd door de ps3 vind ik het beeld niet meer dan behoorlijk. Bij het kijken naar hd-dvd en blu-ray vallen de ogen uit mn hoofd, zoooo mooi!
    Ik koop dus geen enkele dvd meer.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2008
  9. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    thanks voor de reacties, ben ik op dit gebied iig weer wijzer.
     
  10. BSH 1975

    BSH 1975 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat dit betekenen dat Microsoft een externe BLU-RAY speler voor de 360 gaat lanceren?
    Ik lees overal dat ze ontkennen dat er plannen zijn voor een BLU-RAY speler voor de Xbox360....Maar volgens mij hebben ze geen keuze.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2008
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Keuze is er altijd.
    Geruchten dat er een BR addon komt voor 360 gaan al sinds het ontstaan van de BR.
    Eerst zien, dan geloven.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik denk het niet, want zoals ik al in mn vorige post zei, gaat Microsoft voor de hd downloads. Het nieuwe dashboard met daarin een optie (niet voor Hollanders waarschijnlijk) waarmee je direct via Netflix de keuze hebt uit 300 hd titels om te huren/streamen.

    Een blu-ray add-on werd al veel eerder als mogelijkheid geopperd door Microsoft, ze hadden al een prototype werkend, maar ik denk dat ze er vanaf zien omdat dit teveel voordeel zou geven aan Sony of in ieder geval over zou komen als defeat.

    Wat vinden jullie van mn hd-dvd met de xbox360?
    [​IMG]
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Zeker wel strak,alleen had je in mijn ogen wel die grijze voorkant zwart mogen spuiten. Dat heb ik ook gedaan en dat ziet er zeker strak uit en wordt het een mooi geheel met je zwarte x-doos
     
  14. BSH 1975

    BSH 1975 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij worden er geen HD-DVD's gemaakt.....gaat Microsoft die zelf maken?? :)
     
  15. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Met HD titels bedoelt hij waarschijnlijk films in HD kwaliteit die je dan gewoon kan downloaden om te bekijken. HD-DVD's worden niet meer geproduceerd namelijk.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dank je. Ik zat zelf ook nog te denken om de voorkant van de hd-dvd zwart te maken, maar je ziet het eerlijk gezegd alleen vanwege de flits op het fototoestel.
    Vanuit mn zitpositie is het niet te zien, met het licht aan nauwelijks. Maar ik twijfel nog om het te doen.
    Heb de xbox360 ook zwart gemaakt, ging heel goed met zo'n dikke stift. Anders bleven die roosters wit/grijs en dat vond ik niet mooi.

    edit: toch maar gedaan. Ook de hd-dvdspeler is nu zwart. ;)
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2008
  17. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds de NXE update heb ik problemen wanneer ik mijn HD-DVD's bekijk. Om de zoveel tijd wordt het beeld heel ff zwart alsof het signaal voor een halve seconde wegvalt.

    Soms gebeurt er ook een kwartier lang niks en soms gebeurt het om de minuut.

    Aan de HDMI kabel ligt het geloof ik niet want het er tijdens het gamen geen last van.

    Iemand anders hier ook problemen mee sinds de NXE update?

    Mijn instellingen:


    XBOX360 elite
    Aangesloten via HDMI
    720P
    Reference Levels: Expanded
    HDMI color space: Source
    TV: LCD van LG

    (Heb ook al andere instellingen geprobeert maar zonder resultaat)
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb nog niet gekeken, maar wat ik sowieso altijd doe als ik een film ga kijken is dat ik me uitlog bij Live.
    Allereerst wil ik tijdens een film niet zien dat er een maat online komt en er een melding door de film komt.

    Misschien dat die bij jou ff op zwart gaat omdat die iets aan het doen is met live?
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  19. RecklessL1fe

    RecklessL1fe Gamer in heart

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Worden HD-DVD's überhaupt nog gemaakt dan? Ik had een keer gelezen dat ze niet meer gemaakt worden.
    Maar someone please enlighten me.
     
  20. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    nope zover ik weet worden ze mondjesmaat nog gemaakt maar blueray is de winnaar.
     

Deel Deze Pagina