Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat je beseft dat je veel eisen stelt voor een 400 budget PC. Als ik je advies zou mogeven geven, spendeer 200 euro meer en ik garandeer je dat je daar geen spijt van krijgt. Als dat er echt niet inzit zal ik kijken wat ik kan maken voor 400e.

    Paar dingentjes

    - HD uitgang op mobo is weer wat duurder
    - Als je WoW gewoon vlekkenloos wilt spelen zonder te moeten twijfelen of je het wel kan spelen met die onboard videokaart moet je ech een losse erbij kopen.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  2. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Warcraft III, niet WoW!:9
    Systeemeisen WoW :
    What are the system requirements?
    PC System Requirements
    OS: Windows 2000 (Service Pack 4) or Windows XP (Service Pack 2)
    Processor: Intel Pentium3 800MHz or AMD Athlon 800MHz
    Memory:
    Minimum: 512 MB RAM
    Recommended: 1GB RAM
    Video:

    Minimum: 32MB 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA GeForce 2 class card or above

    Recommended: 64MB VRAM 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability, such as an NVIDIA GeForce FX 5700 class card or above
    Sound: DirectX-compatible sound card

    Systeemeisen Warcraft III:
    "400 MHz G3 processor, 128 MB RAM, 16 MB ATI Technologies or nVidia chipset 3D video kaart, 700 MB HD ruimte, 4X CD-ROM drive"

    Zit nogal wat verschil tussen dus.. :) Maar de grafische kaard die ik bij mijn eerste samenstelling had heeft een HDMI uitgang, eventueel zou ik van die samenstelling de monitor kunnen laten vervallen en daarvoor een (goedkope) grafische kaart voor in de plaats kunnen nemen die dan samenwerkt in Crossfire met de onboard grafische kaart. Een kaart van rond de 50 euro zou eigenlijk wel moeten voldoen, of heb je nog andere ideeen?
     
  3. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik voor 450 bij elkaar weten te sprokkelen :)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Op de videokaart zou je nog kunnen bezuinigen, want dat is een hele degelijke (heb ik zelf ook), top kaart.
    Edit: Kan crossfire met een onboard/outboard kaart? Moet je even checken, geen idee.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  4. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Maar even een paar vraagjes: Waarom zon dure mobo? En waarom heb je voor een Intel Processor gekozen ipv AMD? Mij is namelijk verteld dat als je een budget systeem wil maken je beter voor AMD kan gaan omdat die over het algemeen wat goedkoper zijn. En tweakers zegt dat een kast met ingeboude voeding van Aopen ook van goede kwaliteit (en goedkoop) schijnen te zijn, wat voor voordeel haal ik uit een aparte voeding? Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp.:)
     
  5. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn pc moet denk met een dvi-vga kabel worden gekoppeld aan mijn samsung 226bw of niet??
     
  6. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    AMD is idd budget, intel is kwaliteit. Ik heb een wat verouderd model van Intel genomen, maar alsnog een goede processor (2.5 ghz). Je kan inderdaad een kast + voeding kopen, is ook idd goedkoper maar daar had ik geen tijd voor (zou je zelf even een mooi koopje moeten spotten).

    En tja, over het mobo: ik vind dat je op de drie componenten: Processor, mobo, en videokaart gewoon niet moet besparen omdat dit essentiele onderdelen zijn.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan, wat hebben de samsung 226bw voor aansluitingen, en wat heeft je computer voor aansluitingen?
     
  8. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar verschillen de meningen nogal over, er word zelfs beweerd dat AMD processoren beter zijn. Intel is gewoon wat duurder, en omdat ik op mijn budget moet letten heb ik dan ook voor een AMD processor gekozen. Hier mijn laatste samenstelling, heb jij nog op of aanmerkingen wat ik nog moet veranderen of zal deze pc denk je wel aan mijn eisen voldoen?:
    [​IMG]
     
  9. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker wel leuk systeempje voor wat jij er mee wilt gaan doen :)

    Wat je zegt klopt, meningen over AMD en Intel verschillen heel erg. Heb met allebij gewerkt en mijn voorkeur gaat uit naar Intel. Keiharde kwaliteit versus een betaalbare prijs.
     
  10. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke heel erg bedankt voor de hulp. Dan word bovenstaand systeem waarschijnlijk mijn nieuwe PC.:)
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Intel is beter hoor, toch vanaf €150 ofzo. Daarom dat je momenteel ook geen duurdere CPU's van AMD terug vindt ;)

    In het tijdperk van de P4 en Athlon XP waren ze zowat gelijk, maar toen kwam AMD met de AMD 64 en die maakte gehak met de P4. Intel nam echter dubbel zo hard wraak met de Core 2 Duo en op het moment van typen zijn ze nog steeds AMD als het ware aan het "ownen".
     
  12. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt dus een 200w voeding in je systeem zitten? Is erg aan de lage kant, afhankelijk van de rest van je componenten denk ik niet dat hij het gaat trekken.
     
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb nu een 6 jaar oude Computer en het is inmiddels wel tijd om hem te vervangen. Ik had een Fujitsu Siemens. Ik heb niet zo'n groot budget, rond de 350 euro denk ik.

    Het liefst koop ik gewoon een kant en klare computer, maar als mensen me wat tips kunnen geven van waar ik op moet letten (koeler bijvoorbeeld) etc. en een site kunnen geven waar ik hem eventueel zelf zou kunnen samen stellen wil ik dat toch ook proberen.

    Acer Extensa e464 zoiets had ik gezien in de mediamarkt en ik denk dat zoiets dicht ligt bij wat ik wil.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat is de planning dat je ermee gaat doen? :+
     
  16. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Het zwaarste wat er nu op staat is WoW. Verder denk ik niet zulke bijzondere dingen, maar ik koop dan ook totaal geen pc dingen omdat hij het toch niet aan zal kunnen.

    Ik wil gewoon een computer waar ik weer een aantal jaartjes mee verder kan. Zal geen Crisis spelen ofzo. Ik denk dat WoW draaien zonder lag/haperingen etc. een mooi uitgangspunt is voor het werkgeheugen en de videokaart. nogmaals die acer lijkt me wel aardig, dus iets in die richting denk ik.

    Weet jij trouwens een site om zelf je computer in elkaar te zetten Lenny-t ? O-)
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    WoW op die PC die je net gaf, lijkt me geen aanrader :+

    Bijna alle webwinkels hebben de mogelijkheid om zelf wat uit te zoeken zodat zij dat inelkaar drukken voor je. Denk aan Alternate/Azerty/Salland etc. etc. etc.

    Toch zou ik zelf een PC in elkaar zetten als ik jou was, het inelkaar laten zetten kost €50-€100 bij die sites, en daarvan kan je weer 'n mooie videokaart kopen.
     
  18. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    welke videokaart raadt jij dan aan voor deze pc. nu kan ik amper met een geintegreerde videokaart flight simulator op ultralow spelen.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Of ook een 400W voeding erbij kopen ;)
     
  20. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    De Radeon HD 4670 is een topper voor weinig geld, zoek maar eens benchmarks (benchmarks zijn tests waarin ze de framerate testen) op google van deze kaart. En goedkoop (80 euro). Ik ga deze kaart ook in mijn systeempje zetten, mijn budget is ook ongeveer 350-400 euro namelijk.
    En met deze kaart kun je makkelijk WoW draaien en zelfs de wat nieuwere spellen op de hoogste resoluties met wat getweak. :b:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina