De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik drink geen alcohol, bedankt. Even serieus, ik was net wat druk en snel bezig vandaar dat ik er verder niet echt op inging. Maar ik heb me inderdaad niet verdiept in plasma, er is mij wijsgemaakt dat deze een mindere levensduur dan lcd hebben, meer stroomverbruikt en dat deze niet veel overheffing mag verduren wegens de fosfor?.. (vervoeren, trap op, trap af. Volgend jaar ergens ga ik verhuizen.)

    Ps, je snapt dat mijn reactie net ook niet serieus was?
     
  2. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Echt allemaal bullshit.
    Levensduur is net zo lang als een LCD.
    Stroomverbruik scheelt maar 20 euro ofzo per jaar(zelfde formaat tv,ga je groter dan is het logisch dat het wat omhoog gaat maar veel is het niet)
    Een plasma verbruikt namelijk ook niet altijd het zelfde aantal watt,terwijl een LCD dit wel altijd doet en die kan ook niet helemaal uitgezet worden.
    Vervoeren is geen punt mits hij rechtop gehouden word.
    Weet niet wie je dat wijs gemaakt heeft?

    Echt zowat iedereen hier is lovend over plasma of heeft een plasma dus zou het zeker overwegen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  3. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga morgen naar de 'plasma-discounter" in naarden, hier ga ik dan sowieso de volgende schermen eens goed bekijken, de aangeraden plasma, 'panasonic th-42px80" en de lcd 'sony 40w4000" nogmaals..
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso chef, ik respecteer alle meningen van iedereen. Mijn richting, of een ander, maakt me niks uit ;)

    Begrijp me aub goed. Als jij een LCD een mooier beeld vindt geven -> koop een LCD. Maar laat je niet voorliegen o.i.d. over de plasma techniek.

    Een langere levensduur? Een plasma tv heeft 40.000 uur en een LCD tv heeft 60.000 uur. Zodra je aan die 40.000 uur komt, zijn wij een heeeeeel stuk ouder.

    Sorry sheriff, maar meer stroomverbruik? Dit is, serieus, maximaal 12,50 per JAAR. Dus we kopen een tv van 1250,- euro maar dan is de 12,50 per jaar veeeel te veeeeeel.

    En dan zeg je dit:

    Sorry, maar ik heb 2 tv's (42PX80's) vanaf Oosterhout naar Made gehaald met een bestelbus, oftewel, de tv's stonden los en we reden normaal...
    Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die hun nieuwe tv's *42PZ80/85 / 46PZ85 gewoon plat vervoerde, hierdoor werd mijn eigen mening redelijk ontkracht.
    Oftewel::;;

    Plasma klinkt heel eng, maar als je de tv hetzelfde behandeld als LCD tv 's, dan is er niks aan de hand en ben je heel waarschijnlijk erg tevreden met je grafische keus.

    Ik ben persoonlijk nogal plasma-minded, omdat ik plasma erg positief ervaar en LCD niet als "the-topp" ervaar/meemaak. Maar als er mensen zijn die LCD w/el als "the-topp" ervaren, heel veel plezier ermee. Alleen maar mooi toch??
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  5. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga de panasonic die je voorstelt morgen ook bekijken, maar ik lees net op hdtvtest dat hij niet true hd is wegens de native die anders is als de 1080?
    Is dat niet een behoorlijk verschil dan ivm een true hd?

    Ook vroeg ik me af of er verschil zat in hdmi kabels?
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nee hoor: iedere hdready en hdready1080p (full hd) kan games van de xbox aan die op 60hz draaien. Dit is vereiste voor een hdready tv.
    Volgens mij heeft Melbuuln deze tv en hij mist de 100hz ook niet.


    Je moet de tv's gewoon echt vergelijken en niet zoveel op die specs letten, want je wordt bedonderd waar je bij staat!

    De motion resolution van de plasma is hoger dan van de full hd lcd's!
    De lcd's hebben een dynamisch contrast, de plasma is native en dus veel hoger!
    Een lcd heeft een refresh van ong 6ms, de plasma 0,001ms!

    Is dit belangrijk? Je moet gewoon zelf testen/gamen en dan koop je de tv die jij het mooiste beeld vindt geven! Verander vooral de instellingen van de tv's!


    Er zit geen zichtbaar verschil tussen hdmi kabels van €10 of €100, mits de lengte niet te groot is (langer dan 5 meter bijv).
    De duurdere zal betere kwaliteit zijn (uiteinde/afscherming) maar met normale lengtes zie je dat echt niet.
    Ik gebruik kabels van de onderdelenshop (€9) en dat zijn hdmi 1.3 kabels die gewoon 1080p draaien. Melbuuln heeft ze van de Lidle en die waren zelfs nòg goedkoper!
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    2 dagen geleden heb ik mijn beamer (waar een 1080P signaal via HDMI naar toe ging) verkocht. Totdat ik een andere beamer heb wil ik spellen spelen op mijn pc monitor. Deze monitor kan echter de 1080P-resolutie niet accepteren. Hoe kan ik de resolutie lager zetten zonder een beeldscherm te gebruiken?
     
  8. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is geen enkel probleem om 1080p (HDMI) of 1080i (Compoment,hangt van tv af) te streamen met bitrates tot ongeveer 13 Mbps. Dus je doet het wel "vaak" en "geen probleem" maar je doet ook iets niet goed. Maar je geeft zo weinig info dat we je ook niet verder kunnen helpen._0/
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een Samsung LE32R71B (HDready) en een Sony Bravia KDL-40D3500 (FullHD) en ik mis de 100hz helemaal niet.
    Heb ook een tijdje nog gegamed op een Philips Machtline 100hz Digital Scan (CRT) en daar zag je duidelijke verschillen tussen 50hz en 100hz.

    Als je geluk heb heeft de Lidl nog een Silvercrest-kabel voor € 7,99
    Deze werkt perfect op 1080p.

    Gebruik deze nu omdat de Oebhlach HDMI-kabel net iets te kort is.

    Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze een paar weken alle CRT's monitoren vervangen door 19" LCD's.
    Dit om het stroomverbruik te verlagen.

    Ze geven bijna € 2000 uit om op jaarbasis misschien € 500 te kunnen besparen |:-
    Moest laatst de Kwh-meter standen in de gaten houden en ontdekte dat er in het weekend (niemand aanwezig) een verbruik is van > 7Kwh.
    Mijn conclussie was dat de server + telefooncentrale hiervoor verantwoordelijk was.
    Volgens mijn werkgever kon dat niet want het verbruik van de server zou maar 300Watt zijn.
    Dacht , Droom maar lekker verder !!
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is 1024/768 inderdaad, maar 1080p BluRays zien er beter op uit dan op de F-HD LCD van Philips van meer dan 2000 euro. Dit is de enige tv die ik echt grondig heb kunnen testen zelf bij 2 bekenden thuis.

    De motion resolution van de 42PX80 is sowieso ongeveer 700 beeldlijnen, de Philips houdt 300 beeldlijnen over als je 100HZ Clear LCD uitzet. Dit had ik ook gedaan omdat die functie het beeld stotterend weergeeft.

    Dus bij bewegend beeld heeft de 42px80 een hogere resolutie dan de Philips, terwijl de Philips wel een 1080p plaatje eraan heeft hangen :thumbs:

    Dit geeft dus goed weer dat specs weinig vertellen over de beeldkwaliteit. Ga inderdaad zelf je ogen de kost geven :thumbs:
     
  11. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Loonens: Ik weet niet welke Philips jij hebt mogen testen, maar ik vermoed dat dit de 9632 of 9732 geweest is. Deze tv's hebben inderdaad grote problemen omtrent videoprocessing. Intern kunnen ze geen 1080P aan terwijl het scherm wel 1080 beeldlijnen heeft. Bij een 1080P source wordt intern de boel teruggeschroefd naar 1080i, waarna het vervolgens door allerlei digitale filters gaat en uiteindelijk weer naar 1080P opgeschaald wordt. Dit verklaart waarschijnlijk het lage aantal beeldlijnen. Ik kan mezelf overigens niet vinden in het stotteren. Zeker de nieuwste serie Philips Cineos schermen die beschikken over Perfect Natural Motion en het 2 ms scherm staan bekend om de fantastische beeldmotion en hoe uiterst scherp ze blijven bij ook bewegende beelden. Gevolg is wel dat je een redelijk plastisch beeld krijgt wat redelijk digitaal overkomt. Zelfs mijn Sony zonder al die digitale technieken zoals 100hz en een 2 ms seconde scherm stottert nooit, tenzij dit in de bron aanwezig is. Maar dan zal ook jouw plasma stotteren.
    Ik ben wel blij dat je zegt dat je de keus op een LCD respecteert. Persoonlijk snap ik heel goed wanneer mensen een plasma televisie kopen. Persoonlijk vond ik het een wat wolliger beeld geven en dat is de rede voor mij geweest om een LCD te nemen. Maar nogmaals, een plasma tv vind ik ook een mooi beeld geven, zeker met de juiste instellingen. Wat mij betreft is eht dus meer een kwestie van smaak dan dat de ene techniek superieur is aan de ander.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Loonens bedoelt dit

    http://hdguru.com/will-the-2007-hdtv-you-choose-give-you-all-resolution-you-expect/187/

    http://hdguru.com/wp-content/uploads/2008/09/2008-resolution-tests-125-hdtvs.pdf

    De 2 full hd lcd's van Philips houden 320-350 beeldlijnen over van de 1080.
    Dat geldt zo'n beetje voor alle full hd lcd's. (de 120 hz led lcd's doen het wel goed, zelfs hoger dan de plasma's!)

    Er zijn genoeg mensen die zeggen dat je dit niet kan zien. Dat zal best zo zijn door bijvoorbeeld beperkingen van het menselijk oog, maar personen die beweren dat hun full hd lcd duidelijk een scherper en meer gedetailleerd beeld weergeven dan een hdready vanwege de hogere resolutie, zien dit alleen omdat ze dit willen zien. Wetenschappelijke metingen wijzen aan dat dit niet waar is en dus absoluut onmogelijk is.
    De hdready plasma van Panasonic TH42PX80 heeft bijvoorbeeld een motion resolutie van minimaal 700!

    Neemt niet weg dat je altijd moet kopen wat je zelf mooi vindt!
    Ik zag laatst wel de nieuwste Aurea met het reclamefilmpje en toen ik wat beter ging kijken, zag ik dat de huidtinten er echt heel erg slecht uitzagen.
    Ik heb de instellingen niet veranderd omdat ik toch geen interesse heb in dat toestel, maar ik vond het opvallend.
    Het kan best aan de instellingen liggen hoor, maar ik vond het verrassend.

    Ik noem deze motion resolution regelmatig, omdat ik gewoon zie dat mensen alleen maar naar specs op het kaartje zitten te kijken, terwijl ik er langzaam ben achtergekomen dat hier enorm mee wordt gegoocheld.

    Dynamische contrasten, 100 hz die geen 100 hz is etc.
    Ik vind het zonde als ik mensen hoor zeggen: die tv wil ik niet want die is geen full hd of ik neem die andere want die heeft een contrast van 30.000:1 tegenover de 25.000:1 van de ander |:-


    Daarom zeg ik altijd maar weer en weer en weer: niemand kan jouw vertellen wat jij mooi vindt en dus zelf testen en vergelijken in de winkel, neem je spullen mee en ga gamen en films kijken. Koop daarna de tv die het mooiste beeld geeft en niet de tv met de mooiste specs.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De ene heeft de Philips 37PFL9632D, dit is inderdaad degene die jij in het begin beschrijft.

    De andere weet ik niet, maar hij kostte 2 maanden geleden rond de 2300 euro. De pa van een maat van me heeft die gekocht en die zijn een weekend weggeweest. Dat weekend hebben we daar gezeten en die tv flink getest natuurlijk :).

    Het viel me op, bij dvd's en analoog signaal, dat het leek alsof er elke keer een frame teveel was of juist te weinig. We zaten friends te kijken en Ross pakte een doos op (voor de kenners: aflevering dat Joey en Ross die donkere vrouw tegelijk daten ;)), en hij bewoog als een heel onnatuurlijke robot. Hij beweeg eerst normaal en daarna schoot hij ineens door. Een andere tv ernaast gezet (CRT) en toen viel het me pas echt goed op.

    Ik weet jammer genoeg niet welk type het was, maar het was over toen ik een instelling afzette. Maar toen werd het beeld echt erg blurry bij gezichten en eigenlijk bij alles.

    Je laatste alinea slaat inderdaad de spijker op zen kop, de mensen moeten er zelf elke dag naar kijken en het geld komt van hun bankrekening uiteraard. Ik zou het alleen wel jammer vinden dat mensen een LCD tv kopen omdat een plasma heel snel inbrandt of hij veel teveel stroom verbruikt. Zonder dat die mensen gewoon de tv zelf hebben bekeken bijvoorbeeld.

    Ik probeer mensen gewoon aan te sporen om sowieso beide type tv's grondig te testen en DAN pas je keuze te maken :)
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  14. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm lees net dat de tv ik gezien en geprobeerd heb, 50 hz is. Het betreft de Philips 32PFL5403. Is dit minder goed voor xboxen dan 60 hz? Ik geloof dat die dikke beelbuizen van onze huiskamer nog 60hz hadden:confused::confused:
    Ik las ook dat mensen een philips hadden, en dat ze zon vertraging opliepen tijdens het gamen....hoe weet ik welke dat wel of niet hebben. Lijkt me namelijk niet erg fijn...

    Anyway iemand hier advies over en over de tv zelf?
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen, lees even een paar pagina's door hier en je ziet meteen de voor- en nadelen van de plasma en lcd tv's.

    Ga gewoon daarna een rustige speciaalzaak in, onbevooroordeeld, en ga bij de verkoper informeren wat er op de tv's gespeeld wordt. Laat je niet beinvloeden door de verkoper, maar ga met je eigen ogen tv's testen, met de instellingen spelen (sowieso geen enkele tv op dynamisch zetten) en probeer zo tot een selectie te komen.

    Vraag de verkoper of het oke is om op een rustige avond of dag terug te komen, met je eigen xbox, ps3, dvd-speler, blurayspeler. Kijk welke tv het beste beeld geeft en neem die ;)

    Het beste is om dit te doen zonder op de kaartjes te kijken met specs. Je eigen ogen liegen nooit ;)
     
  16. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Aaah super, even keer vragen of dat kan. Maar weet jij of bij die monitor ook zo'n vertraging opkomt? Dat las ik biij een andere philips monitor hier
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik denk dat dat de inputlag is die jij bedoelt. Je tv heeft een paar milliseconden nodig om het beeld op je tv te krijgen. Dit komt door de beeldverbeteraars die de tv heeft.

    Als je deze uitzet (indien mogelijk), krijg je dus iets minder mooi beeld maar je inputlag is weg. Dit is bij sommige spellen (zoals guitar hero) wel te calibreren, zodat het spel het zelf een beetje aanpast.

    Ik weet verder weinig van welke tv's geen inputlag hebben op LCD gebied, Samsungs zijn best goed geloof ik.
    Ik weet wel dat de huidige generatie Panasonic Plasma's hier geen last van hebben. Maar ik heb ook al een keer op een LG plasma guitar hero gedaan, en die had er wel weer last van.

    Let wel op, als je dan een film kijkt over je surround set en die heeft geen lip-sync mogelijkheid, dan loopt je geluid niet goed met je beeld. Erg irritant vind ik.

    @ Ferry
    Die specs zijn inderdaad om te huilen zo slecht, zie net een LCD tv van Samsung in het mediamarkt krantje staan -> Contrast ratio van, hou je vast: 70.000:1 :lol:. Pagina erachter, staat een plasma van LG met een ratio van 10.000:1. Dan vinden mensen het gek dat er meer LCD's worden verkocht :eek:
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb de Philips 37PFL5603D (waar je ook voor zou kunnen gaan), geen vertraging of iets dergelijks en kan gewoon op 60hz 1080p. Wel moest ik hem even goed instellen kwa contrast/scherpte, want de fabrieksinstellingen stonden niet goed veelste scherp. Zijn goeie tv's vind ik, en zien er nog mooi uit.
     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Correct maar dit geldt ook voor Plasma's vooral die van Panasonic met betrekking tot Dynamische en Statische contrasten.

    De Samsung LED LCD's kunnen door middel van LED scanning ook een motion resolutie van 1080 en ook de Sony Z4500 met zijn 200Hz doet ook 1080 motion resolutie zonder artifacts (de eerste MCFI tv zonder).

    Dynamische contrasten moet nooit naar gekeken worden aangezien die dikke onzin zijn. Echter bij LCD's die nu zo ongeveer tegen zo'n 2000-3000:1 statisch contrast aan zitten hikken halen dit contrast ten alleen tijden dus in zowel een goed als slecht verlichte omgeving. Plasma's daarintegen halen hun hogere contrasten alle in donkere of slecht verlichte omgevingen terwijl een Plasma in een goed verlichte omgeving (zelfs de Pioneer G9) niet boven de 400:1 uit zullen komen. LED LCD's halen verschillende contrasten met een gemiddelde op ongeveer 7000-8000:1 en uitschieters van vergelijkbaar niveau met een Pioneer G9 dus zo'n 48000-50000:1 dit in alle lichtomgevingen.

    Het is heel leuk om hier nadruk op proberen te leggen, maar bij LCD's met een 1080 motion resolutie heeft dit geen toepassing aangezien die geen last meer hebben van ghosting. Overigens niet alle Plasma's kunnen hun volledige motion resolutie halen, LG is hier een goed voorbeeld van of Panasonic's wanneer er gebruik wordt gemaakt van MCFI.

    Mee eens, mensen moeten niet of nauwelijks luisteren naar veel posters op forums aangezien er behoorlijk foute informatie uitgaat. Gewoon kijken, testen en kopen WAT JIJ ZELF HET MOOIST VINDT!!!
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  20. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Beeld verbeteraars geven geen beter beeld ze maskeren onjuistheden in het bron signaal of tekortkomingen van de tv. Op een goeie tv zet altijd alle verbetereaars en ruisonderdrukkers uit !!

    En een surround set met lip sync mogelijkheid ???
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina